Toon posts:

Realtek 8139 upload verkeerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb net een sweex kaartje gekocht met een realtek 8139 chip erop. Nou was ik in het netwerk aan het downloaden en het gaat perfect, alleen wanneer andere mensen van mij willen downloaden, geeft hij aan dat het bestand wat ze van mij gedownload hebben corrupt is. Soms is het zelfs zo dat hij een melding geeft dat netwerknaam veranderd is en vervolgens stopt met downloaden. Heel vervelend en hij schijnt vaker te voorkomen heb ik via de search gemerkt. Als oplossingen wordt aangeboden om MTU en Duplex te veranderen, ik heb deze beide op alle waardes gehad en het helpt niets. Ik heb de nieuwste drivers van realtek.com.tw. Weet iemand hier een oplossing voor? Het is een vrij bekende chip met een vrij bekend probleem, maar het lijkt wel of iedereen hier gewoon mee accoord gaat, er moet een oplossing zijn. BvD!!!

Verwijderd

Een bekend probleem zeg je? Mijn Realtek 8139 gaat al heel wat jaartjes mee en heeft zo'n beetje alle windows versies gezien zonder problemen. Die personen die bij jou downloaden hoe doen ze dat? SMB FTP HTTP P2P...? Als er fouten optreden met verzenden worden die bij de meeste protocollen wel gedetecteerd en hersteld. Dat merk je dan alleen in slechte doorvoer. Heb je geen last van een virus ofzo? O ja, en een beetje meer info over je setup kan geen kwaad.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
welk OS gebruik je :?

toevallig een windows server OS :? die als DC dient?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon windows xp pro nl, en er zijn idd meerdere types 8139, ik geloof a t/m e, en ik heb de b versie, en daar schijnen meer problemen mee te zijn. De anderen kunnen wel downloaden van mij, maar alles is gewoon corrupt :(

Verwijderd

Je post is wel corruptloos geupload...

Verwijderd

Topicstarter
het is alleen in het netwerk zelf, internet doet het idd prima. Lijkt wel of hij 100 mbit niet goed ondersteund. Als ik hem op 10 mbit instel werkt het netwerk ook niet.

Ik heb het!!!! Omdat PCI 1/3 van de snelheid van de fsb heeft, en ik mijn fsb beetje had overgeklokt naar 140 MHz, kon de netwerkkaart het allemaal niet meer trekken. Schijnbaar wel met internet, en downloaden, maar niet met 100mbit uploaden. Ik heb de Realtek 8139D chip erop. < Voor de search

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 18:29 ]

Pagina: 1