19'' CRT monitor met dual input

Pagina: 1
Acties:

• waik
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01 19:22
Hoi allemaal,

Nu ben ik al een paar dagen aan het zoeken op GoT en op internet naar een juiste opvolger van mijn onlangs overleden beeldscherm, maar ik kan er nog niet echt wijs uit worden of relevante topics vinden met informatie. Ik hoorde eerder via het topic Welke 19" CRT? dat de Samsung Syncmaster 757MB een dual input had, maar dit wordt weer tegengesproken door andere personen en door een internetwinkel (SallandAutomatisering). Van de Samsung Syncmaster 959NF hoorde ik dat het een goede CRT monitor was, maar dan weer zonder dual input.

Zijn er misschien mensen die weten voor welk beeldscherm ik zou moeten gaan? Het liefst wil ik vanwege mijn budget en de kleur/beeldkwaliteit voor een CRT gaan, 19'' (budget tot 300 euro) en dan graag een dual input. Kan evt ook via een extra BNC-input (??, dont know what I'm talking about :P). Of als iemand wel een topic kan vinden waar het al in staat? Misschien heb ik wel verkeerd gezocht, lijkt me dat dit een redelijk voorkomende vraag is :)

Bij voorbaat dank!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:57

Tjark

DON'T PANIC

Op m'n werk heb ik een Sony G420 (of G4xx) 19", die heeft een schakelaartje aan de voorkant waarmee je makkelijk van bron kan wisselen. (maar die komt denk ik niet aan de 300euro)

[ Voor 18% gewijzigd door Tjark op 17-04-2004 00:14 ]

*insert signature here

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

1e punt waarom wil je een dual input?
kan een kvm switch geen uitkomst bieden?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

LG Flatron F900P

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Geckoo schreef op 17 april 2004 @ 00:12:
1e punt waarom wil je een dual input?
kan een kvm switch geen uitkomst bieden?
Het prijsverschil tussen een single-input en een dual-input is minder groot dan een intilligente KVM switch met dezelfde kwaliteit als een dual-input + single-input :Y)

Tenminste, dat is vaak een reden..

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Erazzzer schreef op 17 april 2004 @ 00:18:
[...]

Het prijsverschil tussen een single-input en een dual-input is minder groot dan een intilligente KVM switch met dezelfde kwaliteit als een dual-input + single-input :Y)

Tenminste, dat is vaak een reden..
dat zou een rede kunnen zijn, maar ik heb daar niet veel ervaring mee.
maar wat zou dan het voordeel zijn van een dual input in je crt? als het wordt gebruikt om 2 verschillende pc's mee tebekijken dan zit je ook met dubbele toetsenborden en muizen...
info van de site van LG + pricewatch

[ Voor 44% gewijzigd door Geckoo op 17-04-2004 00:20 ]

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Geckoo schreef op 17 april 2004 @ 00:19:

maar wat zou dan het voordeel zijn van een dual input in je crt? als het wordt gebruikt om 2 verschillende pc's mee tebekijken dan zit je ook met dubbele toetsenborden en muizen...
Ik gebruik een scherm voor zowel m'n servertje als voor mijn workstation als 2e monitor. Dat is een ideaal systeem. Als ik flink wat moet gaan rommelen op de server, dan schakel ik gewoon over, en dan is m'n 2e monitor dus voor de Linux console. Dat vind ik echt 1000 keer beter dan via ssh.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Geckoo schreef op 17 april 2004 @ 00:19:
[...]

[...]

info van de site van LG + pricewatch
Nou het voordeel is dat je 2 pc's kan aansluiten en perfecte beeldkwaliteit hebt. Als je perfecte beeldkwaliteit wilt houden met KVM switches ben je heel veel geld kwijt. Logisch toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Erazzzer op 17-04-2004 00:31 ]

Verwijderd

Erazzzer schreef op 17 april 2004 @ 00:31:
[...]

Nou het voordeel is dat je 2 pc's kan aansluiten en perfecte beeldkwaliteit hebt. Als je perfecte beeldkwaliteit wilt houden met KVM switches ben je heel veel geld kwijt. Logisch toch?
Maar zonder KVM-switch heb je nog wel 2 toetsenborden en muizen nodig :)

Ik heb trouwens een Iiyama HM903DTA met dual-input (2x D-SUB) én een KVM switch ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 00:36 . Reden: typo ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ook de Philips 109P40 (een controversiële monitor hier op GoT, mijn ervaring met mijn exemplaar is echter erg goed [opgeluchte zucht]).

Ik gebruik het voor laptop&subdesktop, werkt prima voor mij, (mijn laptop heeft toetsenbord geïntegreerd _/-\o_).

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 17-04-2004 00:46 ]

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

begintmeta schreef op 17 april 2004 @ 00:43:
...
Ik gebruik het voor laptop&subdesktop, werkt prima voor mij, (mijn laptop heeft toetsenbord geïntegreerd _/-\o_).
Wat geintegreerd? waar koop je die? :P

Verwijderd

De HM903DT van Ilyama, prima beeld, voor dual input..

Verwijderd

Bij dergelijke keuze zou ik voor een SONY 19" kiezen. Deze zou 2 inputs hebben met idd zo'n schakelaartje als ik me niet vergis.
1 probleem, ik denk niet dat deze nog in 19 verkrijgbaar is, enkel nog grotere? Zoek het eens op , het zou kunnen dat die nog te vinden zijn.

Een scherm om te kwijlen naar mijn mening, hoewel ik nu van hetzelfde merk een 17" tft heb.
Lang getwijfeld, maar toen ik hem niet meer vond, en problemen las over andere merken (geluid / coatingproblemen,...) dacht ik zeker niet voor een andere CRT te gaan (behalve van Sony)...

Succes met je zoektocht

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb een Iiyama HM903DT (het huidige model is de HM903DTA, die is bijna hetzelfde) met twee stuks VGA input. Bevalt uitstekend! Ik gebruik het bijna dagelijks. Met 1 druk op de knop ("video 1/2" ingedrukt houden) switch je tussen inputs.

De kwaliteit van de monitor zelf is ook uitstekend (zie ook de vele reviews), dus ik zou deze monitor zeker meenemen in je zoektocht... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Ik stem ook voor Iiyama. Ik heb nog een relatief oude Vision Master Pro 451 (19") en ook deze heeft het gemak van switchen tussen twee inputs met een knopje aan de voorkant op de voet...

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
GoldieLox schreef op 17 april 2004 @ 18:56:
Ik heb een Iiyama HM903DT (het huidige model is de HM903DTA, die is bijna hetzelfde) met twee stuks VGA input. Bevalt uitstekend! Ik gebruik het bijna dagelijks. Met 1 druk op de knop ("video 1/2" ingedrukt houden) switch je tussen inputs.

De kwaliteit van de monitor zelf is ook uitstekend (zie ook de vele reviews), dus ik zou deze monitor zeker meenemen in je zoektocht... :)
Mee eens :) Is een prima ding vind ik dan.

• waik
de sony's worden mij iets te duur, eigenlijk de iilyama ook. maar die ziet er wel goed uit :p

verder spreken leveranciers, producentensites en got elkaar steeds tegen. iemand bij gistron zei zonet per mail dat de LG F900P geen dual input had (wel een VGA en BNC-aansluiting). Hij had er zelf een thuis staan, maar:'De monitor kan zowel met een VGA kabel worden aangesloten en ook met BNC stekers, maar volgens mij kan dit niet tegelijk'. nou vraag je me wat...
Tijd voor een nieuwe monitor-faq ofzo :+

ik ga nog eens kijken naar die LG en die iilyama...

• waik
ow, iedereen trouwens erg bedankt voor de reacties! heeft me veel geholpen! :)
Pagina: 1