Toon posts:

Mappen sorteren op formaat. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een programma dat mappen(bijv. mappen waar je muziek in staat), kan sorteren op grote zodat het formaat word verdeeld en het later op dvd's te beschrijven valt?

Ik heb nu een aardig grote collectie aan muziek, zo rond de 20 gb en wil dat dus veilig stellen op beschrijfbare media zoals dvd. Aangezien het best wel even wat moeite kost om dat te sorteren vroeg ik me af of daar een programma voor is gemaakt die dat op een makkelijke manier voor je kan doen.

Ik heb nog gezocht op dit forum,maar heb jammer genoeg niks kunnen vinden.

Mijn systeem draait op Windows Xp professional

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:03

Reptile209

- gers -

Nero geeft per map (in het cd-venster) het formaat aan. Niet ideaal, maar als je toch gaat branden... :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
:) Daar heb je gelijk in, maar ik wil het nog makkelijker :P

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
Als ik goedbegrijp wat je wilt dan kan Total Commander dat (wat kan TC niet :P ).

Installeer het (zie link in mijn sig). Ga naar 'Configuration -> Options -> Display -> Sorting directories' en zet deze dan op 'Like files (also on time)'. Sorteer nu de bestanden (en nu ook de dirs) op 'size' en ga naar de dir waarvan je de grootte van de subdirs wilt weten. Doe nu alt+shift+enter en de grootte van alle subdirs wordt bepaald en als dat klaar is worden ze van groot naar klein (of andersom) gesorteerd.

Als dat sorteren niet nodig is, is het indrukken van alt+shift+enter genoeg.

Als je ook dit te veel werk vindt: Total Commander is een erg uitgebreide en complete file manager die je zeker een keer wilt proberen. Zoals je ziet zijn de meest rare mogelijkheden beschikbaar (moest net ook zelf ook ff kijken of dit mogelijk was en warempel, het werkte :P ).

Verwijderd

Topicstarter
Echt onwijs bedankt, ben al een beetje aan het spelen met TC en wat ik wilde gaat zekers lukken.

Vindt dit echt een super forum trouwens, moest ik even zeggen. Heb echt al veel problemen opgelost door al de posts en reacties die hier worden gegeven.

Thnx :)

Edit: een paar spelfoutjes verbeterd

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 01:07 ]