Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Telfort verhoogt beltarieven...opzeggen?

Pagina: 1
Acties:

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Vanaf 27 april 2004 gaat het beltarief (de prijs per minuut buiten de belbundel) van het samenbellen abonnement omhoog van €0,15 naar €0,20 per minuut. Nu dus mogelijk om je abonnement voortijdig op te zeggen. Overigens staat op de website van Telfort het nieuwe tarief al vermeld. Echter met geen woord rept men over de tariefsverhoging. En volgens artikel 6.3.
Telfort mag de tarieven wijzigen. Als de tarieven hoger worden, dient Telfort de Contractant hiervan tijdig op de hoogte te stellen.
Hier gaan we weer, ik heb in ieder geval geen bericht ontvangen van Telfort dat er een tariefsverhoging op stapel staat.
Hier staan de OUDE tarieven.
En ook een link naar de NIEUWE tarieven.
Waarschijnlijk een foutje van Telfort dat ze de oude tarieven nog op de server hebben staan. Deze zal Telfort na het lezen van dit bericht wel gaan verwijderen.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hmmm volgens mij is in december de nieuwe telecomwet in werking getreden waarbij dit soort dingen dacht ik verboden werd. Ik denk dus dat het niet mag en dat het opzeggen wordt.

Daar Wekkel het beste thuis is op dit gebied zou ik graag zijn visie willen weten!

Ik las dit op telecomvergelijker:
Voor de zekerheid heb ik nog een keer gebeld en ik kreeg een andere medewerkster aan de telefoon. Ik heb nu ook gevraagd naar de exacte datum waarop het contract moest zijn afgesloten om voor de oude tarieven in aanmerking te komen. Iedereen die vóór 1 april 2004 het contract heeft afgesloten behoudt het tarief van € 0,15. Degenen die na 1 april 2004 een contract hebben afgesloten betalen € 0,20 per minuut voor bellen buiten de bundel. Pas als je het abonnement laat verlengen, moet je ook het nieuwe tarief gaan betalen. Als je het abonnement laat doorlopen, blijf je het oude tarief betalen.
Voor bestaande klanten veranderd er dus helaas niks... ;( Ik had graag een mooie 6230 willen bestellen als ik zou kunnen opzeggen... :/

[ Voor 61% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-04-2004 10:25 ]

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Volgens mij is dit een eenzijdige wijziging van het door beide partijen overeengekomen contract en dus mag de andere partij hier automatisch kostenloos onderuit.
Zo heb ik een aantal maanden terug mijn KPN abbo dat nog anderhalf jaar liep opgezegd. :9

Verwijderd

Hmm, als je niks gehoord hebt zou ik het ook opzeggen. Als het tenminste voordeliger is om naar een andere aanbieder te gaan. Als een andere aanbieder duurder is, zou ik bij Telfort blijven maar dan wel melding maken.
En die oude tarieven nog op de site, tsjah ze zijn nou eenmaal niet zo slim :P

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
:r slechte zaak dat dit nu (10 dagen van te voren) pas duidelijk wordt, waarom wordt je daar door telfort niet van op de hoogte gesteld denk ik nu....

[ Voor 12% gewijzigd door The_eYe op 17-04-2004 11:35 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, de nieuwe Telecommunicatiewet lijkt nog op de agenda van de Eerste Kamer te staan (maandag en dinsdag praten ze er weer over). Ik haal de belangrijke dingen uit het wetsvoorstel uit een ander topic: i2Paq in "T-mobile nieuwe voorwaarden, abonnement ..."

Zo te zien moet de openbare behandeling in de Eerste Kamer dus nog plaatsvinden. De wetswijziging treedt pas in werking nadat de Eerste Kamer het wetsvoorstel heeft aangenomen, plaatsing in het Staatsblad heeft plaatsgevonden en vervolgens bij Koninklijk Besluit is bepaald dat het wetsvoorstel in werking treedt.

Formeel dus nog geen soelaas, maar het vormt wel een goede leidraad ;)

Verwijderd

Ik blij toen ik dit las, maar ik denk dat dit toch niet voor mij geldt :(
Ik heb een Telfort 100 abbo, en dit geld dus niet voor mij ?? :'(
Of heb ik dit nu fout ?? ( denk het niet maarja )

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wekkel schreef op 17 april 2004 @ 11:38:
Hmm, de nieuwe Telecommunicatiewet lijkt nog op de agenda van de Eerste Kamer te staan (maandag en dinsdag praten ze er weer over). Ik haal de belangrijke dingen uit het wetsvoorstel uit een ander topic: i2Paq in "T-mobile nieuwe voorwaarden, abonnement ..."

Zo te zien moet de openbare behandeling in de Eerste Kamer dus nog plaatsvinden. De wetswijziging treedt pas in werking nadat de Eerste Kamer het wetsvoorstel heeft aangenomen, plaatsing in het Staatsblad heeft plaatsgevonden en vervolgens bij Koninklijk Besluit is bepaald dat het wetsvoorstel in werking treedt.

Formeel dus nog geen soelaas, maar het vormt wel een goede leidraad ;)
Das minder dat die wet er nog niet door is. Maar het doet er ook niet toe want de tarieven veranderen voor de bestaande klanten niet. Er wijzigt dus niks in de ovk die de huidige klanten hebben met Telfort.
Pagina: 1