Toon posts:

plek op cpu ?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
op mijn AMD braton 2500+ ( hij is kapot btw) staat op linkerboven hoek van de core een mooi vierkantje gevuld met stippels
wat moet dat voorstellen is dit een brandplek, een logo van iets ???

Verwijderd

Dat hoort. Kijk maar eens goed naar foto's van proc's @i-net, staat bij alle AXP's :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 23:34 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/tech/barton-norml.jpg

Daar rechtsboven, da's een soort 'streepjescode' ter identificatie/controle, dat je een echte hebt, en geen remarkte enz :) Tegenwoordig zet AMD onderin op het zwarte plaatje ook zo'n 'code' om echte procs te herkennen.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 23:34:
Dat hoort. Kijk maar eens goed naar foto's van proc's @i-net, staat bij alle AXP's :)
yep

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 23:33:
op mijn AMD braton 2500+ ( hij is kapot btw) staat op linkerboven hoek van de core een mooi vierkantje gevuld met stippels
Het is een soort codering.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Barcode matrix hoort daar thuis, niets van aantrekken dus.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de hulp _/-\o_, kunnen ze op een of andere manier zien dat hij overclockt is geweest? (spul is nog in garantie normaal).

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 23:44 ]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Als je geen gekke dingen op je CPU aanbrengt of aangebracht heb, dan is het best lastig.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 23:42:
ok, bedankt voor de hulp _/-\o_, kunnen ze op een of andere manier zien dat hij overclockt is geweest? (spul is nog in garantie normaal).
Als de core nog puntgaaf is (dus echt geen brokkelige plekken) en als er geen zwarte randjes etc te zien zijn dan kom je in aanmerking. Maar ik dacht dat Amd zelf geen enkele garantie meer gaf op non boxed processors.

Verwijderd

Topicstarter
hij is boxed :)

• Vincentio
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 23:49:
[...]

Als de core nog puntgaaf is (dus echt geen brokkelige plekken) en als er geen zwarte randjes etc te zien zijn dan kom je in aanmerking. Maar ik dacht dat Amd zelf geen enkele garantie meer gaf op non boxed processors.
Dan nog moet de leverancier wel garantie geven. Helaas voor de leverancier in sommige gevallen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 23:49:
[...]

Volgens mij geeft AMD op een tray-versie 1 jaar en 3 jaar op een boxed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 00:19:
[...]

Dat klopt wel wat je zegt, al las ik een artikel waarin naar voren kwam dat een kapotte tray zo goed als kansloos was. Maargoed daar gaat het hier dus niet om.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 00:19:
[...]

Volgens mij ook :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Wizzkiddy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
VinnieWeiss schreef op 17 april 2004 @ 00:03:
[...]

Dan nog moet de leverancier wel garantie geven. Helaas voor de leverancier in sommige gevallen.
Dat is dus echt net waar.... Wel eens van user abuse gehoord?!? als je je cooler verkeerd monteerd en hij fikt door zie je dat echt wel en dan is dat echt geen garantie hoor :S.. maar ja succes iig :P Tip voor volgende keer .. Koop INTEL die fikken nie uit :P

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 23:33:
Da's een schimmelplek.... je core is rot. Ik denk dat je hem weg kan gooien.. :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wizzkiddy schreef op 17 april 2004 @ 00:28:
Tip voor volgende keer .. Koop INTEL die fikken nie uit :P
Vertel dat maar tegen mijn ouders :P
Zootje was mooi doorgebrand.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Vincentio
  • Niet online
Wizzkiddy schreef op 17 april 2004 @ 00:28:
[...]

Dat is dus echt net waar.... Wel eens van user abuse gehoord?!? als je je cooler verkeerd monteerd en hij fikt door zie je dat echt wel en dan is dat echt geen garantie hoor :S.. maar ja succes iig :P Tip voor volgende keer .. Koop INTEL die fikken nie uit :P
d'oh, maar daar had ik het ook niet over.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 22:45

Zenix

BOE!

mijne was ook te warm geworden maar dankzij COP van asus op men moederbord is die niet helemaal doorgefikt.
Ik stuurde men boxed versie op volgende dag kreeg ik mail dat ik nieuwe kreeg.

Dus ik krijg nu een Thorton 2200+ ipv Thourghbred ( hij was btw oced die van mij )
Maar men wc setje deed beetje vaag in begin daardoor te heet geworden.... Gelukkig werkt de wc nu goed nu alleen nog men cpu en kan ik weer druk tweaken 8)7

dus grote kans dat het lukt

bij salland automatisering kreeg ik garantie gelijk goede winkel

[ Voor 11% gewijzigd door Zenix op 17-04-2004 13:24 ]

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

maar als je een boxed cpu hebt, maar niet de koeler gebruikt die in de box zit, dan is de garantie toch officieel ook niet meer geldig?

www.nintendocasemods.com

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 22:45

Zenix

BOE!

Digital-DNA schreef op 17 april 2004 @ 13:31:
maar als je een boxed cpu hebt, maar niet de koeler gebruikt die in de box zit, dan is de garantie toch officieel ook niet meer geldig?
Stuur gewoon de boxed koeler mee :) Ze kunnen moelijk zien dat ie er niet op heeft gezeten (moet je wel ff de standaard koelpasta eraf halen als je hem koopt)
Dan lijkt het net of je hem gebruikt hebt 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Zenix op 17-04-2004 14:09 ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Digital-DNA schreef op 17 april 2004 @ 13:31:
Laat ze dat maar eens bewijzen.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
lol toen ik mijn 2600+ had gekocht..had ik de eerste dag gelijk problemen.
Ik toen terug naar funprice, ik zo die proccesor laten zien, en ze zeiden dat dat zelfde vierkantje een corecrush was. Ik geloofde dat toen, omdat ik geen reet verstand had van proccesors.

later bleek het probleem dus aan het moederbord te liggen dus beetje dom van die zaak :P
Proccesor doet het nu gewoon prima :P

[ Voor 6% gewijzigd door DeSire op 17-04-2004 15:18 ]

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

SlinkingAnt schreef op 17 april 2004 @ 14:09:
[...]

Laat ze dat maar eens bewijzen.
ik zeg ook: 'officieel' :)

www.nintendocasemods.com

• Remy
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Mja, is al flink offtopic gegaan nu, het is bovendien wel duidelijk wat het is, dus deze gaat dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.