http://www.japan.com/technology/index.php
Deze man claimt dus een buitengewoon zuinige electromotor te hebben uitgevonden, flinke arbeid kost maar een paar watt en bij het aandrijven van een dynamo komt er meer energie uit dan dat er in gaat.
Ik heb zeer veel moeite om dit te geloven:
Maar, het wordt nog gekker:
Een dergelijke opstelling zou trouwens een pepertuum mobile zijn, als je de dynamo de motor weer aan laat drijven en dat zie ik toch echt niet gebeuren.
Zo zou je een dergelijke installatie kunnen laten draaien en de overtollige energie aftappen en je hebt gratis energie. Yeah right. Of het geheel laten versnellen tot het uiteindelijk met de lichtsnelheid draait.
Het klinkt als een onwijs broodje aap, als het waar was had er toch meer van moeten zijn in het nieuws?
Ik moet trouwens toegeven dat de filmpjes er geloofwaardig uit zien, maar alles kan gehoaxed worden. Er staat niet echt een datum alla 1-4-2004 ofzo op de pagina, dus dat lijkt me ook sterk?
Iemand enig idee of zoiets mogelijk is en zo ja -> hoe het precies werkt?
Vooralsnog denk ik 99% zeker te weten dat dit dikke onzin is.
Ik zag het trouwens op de frontpage voorbij komen in de abonnee-ticker.
Deze man claimt dus een buitengewoon zuinige electromotor te hebben uitgevonden, flinke arbeid kost maar een paar watt en bij het aandrijven van een dynamo komt er meer energie uit dan dat er in gaat.
Ik heb zeer veel moeite om dit te geloven:
Ik heb natuurlijk even geen zin om het na te rekenen, maar die 16 watt is volgens mij minder dan de benodigde energie om een object van dat gewicht te laten draaien (kinetische energie,wrijving). Waar komt die extra energie vandaan?She then moves us to the next device, a weighty machine connected to a tiny battery. Apparently the load on the machine is a 35kg rotor, which could easily be used in a washing machine. After she flicks the switch, the huge rotor spins at over 1,500 rpms effortlessly and silently. Meters show the power in and power out. Suddenly, a power source of 16 watt or so is driving a device that should be drawing at least 200 to 300 watts.
Maar, het wordt nog gekker:
What can I say? Ik heb er erg veel moeite mee, ik ben nou niet echt een natuurkundig talent, maar mijn gut instinct vertelt me dat je de energie van een magneet helemaal niet kan 'harvesten'. Je kan twee magneten elkaar laten afstoten, maar om het vervolgens nog een keer te doen heb je dezelfde energie weer nodig om ze weer bij elkaar te krijgen.Next we move to a unit with its motor connected to a generator. What we see is striking. The meters showed an input to the stator electromagnets of approximately 1.8 volts and 150mA input, and from the generator, 9.144 volts and 192mA output. 1.8 x 0.15 x 2 = 540mW input and 9.144 x 0.192 = 1.755W out.
But according to the laws of physics, you can't get more out of a device than you put into it. We mention this to Kohei Minato while looking under the workbench to make sure there aren't any hidden wires.
Minato assures us that he hasn't transcended the laws of physics. The force supplying the unexplained extra power out is generated by the magnetic strength of the permanent magnets embedded in the rotor. "I'm simply harnessing one of the four fundamental forces of nature," he says.
Een dergelijke opstelling zou trouwens een pepertuum mobile zijn, als je de dynamo de motor weer aan laat drijven en dat zie ik toch echt niet gebeuren.
Zo zou je een dergelijke installatie kunnen laten draaien en de overtollige energie aftappen en je hebt gratis energie. Yeah right. Of het geheel laten versnellen tot het uiteindelijk met de lichtsnelheid draait.
Het klinkt als een onwijs broodje aap, als het waar was had er toch meer van moeten zijn in het nieuws?
Ik moet trouwens toegeven dat de filmpjes er geloofwaardig uit zien, maar alles kan gehoaxed worden. Er staat niet echt een datum alla 1-4-2004 ofzo op de pagina, dus dat lijkt me ook sterk?
Iemand enig idee of zoiets mogelijk is en zo ja -> hoe het precies werkt?
Vooralsnog denk ik 99% zeker te weten dat dit dikke onzin is.
Ik zag het trouwens op de frontpage voorbij komen in de abonnee-ticker.
[ Voor 11% gewijzigd door m-m op 16-04-2004 23:36 ]