[HDD] window-mod MET ledjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 15:59
deze mod is zo'n 2,5 week geleden uitgevoerd, maar wilde em pas hier showen als ie 't niet meteen begaf..

slachtoffer is een 650MB WD uit de prehistorie, die me pa niet meer nodig had.
wat ik heb gedaan:
- stalen plaatje (bescherming tegen straling of zoiets) weggehaald van het deksel.
- window uitgezaagd met figuurzaag.
- plexiglas uitgezaagd op maat en vastgelijmd met lijmpistool.
- een 3mm led rechtsboven geplaatst en een 5mm led rechtsonder voor de kermiseffecten.
- molex-splitter gemaakt voor de ledjes en randjes weer netjes dicht getaped.

en zie het resultaat: :)

overdag
Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/f_5/user_56887/upload_104269.jpg

en in het donker
Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/f_5/user_56887/upload_104270.jpg

en doordat 't geen platters van 40GB zijn, maar 2 platters van 350MB elk (gok ik) doet de HDD 't nog steeds met plezier... :+

[ Voor 15% gewijzigd door NewbieNeo op 23-06-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-05 21:31

gakkethijs

niks

heel nice mooie glow maar uhm niet lullig maar hangt hij er niet schuin in? nu is het net een shilderij dat scheef hangt het kan gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90931

Ziet er nice uit! Volgens mij een van de weinige die na zo'n mod nog zo lang leeft :p

Dat licht ziet er echt mooi uit! Dat wordt 'verspreid' door de hele HD.

Zijn het gewone 12V ledjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101530

je pics doen het niet :'(
het klinkt zeer vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
pics gefixed, Picserver is overbelast, dus heb ik ze maar op spymac gezet.. :)

@gakkethijs
tis maar een tijdelijke oplossing dat ie in die Smiley PC zit hoor, want blauw met UV is geen goede combi.. ;)
en HDD's kunnen daar gewoon tegen hoor, dat ze scheef hangen.
heb hier een Maxtor 80GB 8MB die al een jaar lang scheef hangt (45 graden) en hij doet t nog steeds.

@misc
zijn gewone 3.5-4.5 Volt helderblauwe 3000mcd ledjes.. :)
zijn aangesloten op de molex-splitter buiten de HDD.

[ Voor 30% gewijzigd door NewbieNeo op 16-04-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

hehe ziet er bruut uit man! :) goed dat het maar een oud dingetje is, mocht het mislukken = pech.
Heb je nou die HD toen het deksel eraf was nog afgeschermt met folie ofzo tegen stof & zut? Heb je uberhaupt hier wel aan gedacht?? :p

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

NICE ... zet me weer aan te denken dat mijn mod van me kast en dergelijke hardware nog niet aan een eind komen. ben er al 8maanden mee bezig... ja weet het.. das lang maar ik heb niet veel tijd en ik wil alles zo precies mogelijk hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Heel erg mooi. Dit is tot nu toe nog steeds de mooiste harddisk mod die ik tegen ben gekomen hier op GoT.

Je hebt wel geluk met dat schijfje dat ie het nog doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 22:06
wow super cool! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Silentpuma schreef op 17 april 2004 @ 01:18:
hehe ziet er bruut uit man! :) goed dat het maar een oud dingetje is, mocht het mislukken = pech.
Heb je nou die HD toen het deksel eraf was nog afgeschermt met folie ofzo tegen stof & zut? Heb je uberhaupt hier wel aan gedacht?? :p
toen ik de bovenkant eraf schroefde, heb ik de HDD in zo'n antistatisch zakje gedaan om te voorkomen dat er stof opkomt.

maar ik kan je vertellen dat 't onmogelijk is om geen stofdeeltjes in je HDD te krijgen met een plexi-window.
dat plexi is nl. zo statisch als de pest, waardoor er altijd wel een stofdeeltje aan blijft plakken.

maar zo te zien is 't gelukkig niet teveel voor de HDD, want hij doet 't nog steeds!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Eigenlijk opvalled dat zoveel fabrikanten tegenwoordig al premodded spullen leveren, behalve de HD boeren. Kan me voorstellen dat een Raptor er fraai uitziet met zo'n raampje en wat ledjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 15:27
lol, ja en ik kan me voorstellen dat de levensduur dan aanzienlijk minder word :) en dat heb je liever niet met je raptor

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 13:53
Wat me nou altijd opvalt met jouw kast, is dat je je moederboard, videokaart enz 'ingepakt' hebt met dat fluoriserende spul ... Hoe heb je dat gedaan? Je ziet ook nergens de prints ofzo van de kaarten / moederboard :?

Verder, leuke mod, vooral met die ledjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 23:17
Waarom hdd-makers er geen raam indoen is omdat er dan door bijv. magnetische straling data corrupt kan raken.

Zo'n stalen buitenkant schermt dat af en plexi niet.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108128

leuk gedaan. Echt mazzel dat er geen stof op is gekomen want zo'n hdd is heel gevoelig voor stof. Had laatst nog een ander topic gezien van iemand die z'n hdd ook wou modden.
ging niet goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber
  • Laatst online: 06-05-2024

sjobber

gefrituurde kokkereltomaat

ziet er zo wel leuk uit. heb zelf gedaan met een seagate 2,11 gig, alleen daar was het nogal moeilijk om een window in te maken. uiteindelijk wel gelukt. Maar wil het nog een keer doen met een WD caviaar.
Alleen om aan zo'n HDD te komen moet je weer 20 euro neerleggen incl. verzendkosten, dus das weer wat minder :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/sjeepsjop/lampjuh.jpg

(iemand omgeving middelburg iets over ? :*) )

[ Voor 11% gewijzigd door sjobber op 18-04-2004 23:13 ]

Holy sh*t doesn't talk, but communicates by smell©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
ziet er ook aantrekkelijk uit sjobber, alleen jammer dat de foto niet zo duidelijk is.. :)

ik zie ook dat jij je 2 leds op de bodem van de HDD hebt geplaatst, waardoor 't licht niet zo goed door de HDD wordt verspreid.
heb ik bij meerdere gemodde HDD's gezien, en dat wilde ik voorkomen door de leds aan de deksel vast te zetten mbv. lijmpistool.
EvilTuinHekje schreef op 18 april 2004 @ 20:02:
Wat me nou altijd opvalt met jouw kast, is dat je je moederboard, videokaart enz 'ingepakt' hebt met dat fluoriserende spul ... Hoe heb je dat gedaan? Je ziet ook nergens de prints ofzo van de kaarten / moederboard :?
das een andere mod, die overigens nog niet helemaal af is, nl. mijn Smiley PC :)
moet de PSU ervan nog meshen met UV-gele mesh en de frontjes nog stealthen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dekaasboer schreef op 18 april 2004 @ 20:09:
Waarom hdd-makers er geen raam indoen is omdat er dan door bijv. magnetische straling data corrupt kan raken.

Zo'n stalen buitenkant schermt dat af en plexi niet.
Doh! 8)7

Naja, kijk naar de tijd waarop ik dat poste, dan mag je domme opmerkingen maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber

sjobber

NewbieNeo schreef op 18 april 2004 @ 23:19:
ik zie ook dat jij je 2 leds op de bodem van de HDD hebt geplaatst, waardoor 't licht niet zo goed door de HDD wordt verspreid.
heb ik bij meerdere gemodde HDD's gezien, en dat wilde ik voorkomen door de leds aan de deksel vast te zetten mbv. lijmpistool.
mjah, maar dat is dus het voordeel met de caviaar, aangezien dat bij deze seagate niet kon, aangezien het plexiglas te weinig ruimte overlaat om het ledje daar te kunnen plaatsen. tevens zit er zo'n plastic nogwat in de weg. Maar zal het nog wel keertje doen als ik nog wat hdd's heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
[nieuwsgierigheidsmodus]
wanneer heb je die mod uitgevoerd sjobber?
en doet ie 't trouwens nog? :)

heb hier nog een 40GB Maxtor liggen, en hij roept gewoon om een mod.. })
alleen ligt de lat dan wel een stukje hoger met platters van zo'n 10GB ipv. een schamele 350MB.
in ieder geval wel een stuk minder dan de tot nu toe onbereikbare 40GB platters (velen hebben gepoogd, allen faalden ze).
[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber

sjobber

zo'n 3 weken geleden. hij doet het niet meer, nadat ik de platterns aanraakte, en ook nog eens *zie in de foto* dat witte dingetje liet afbreken 8)7
maar ik ga er nog een par maken. Moet nog eens kijken hoe zo'n lcd display werkt, dan kan die eventueel in het plexiglas, dan issie tenminste ultra leet :)
majah zoals gezegd, ik moet nog kijken hoe zo'n lcd ding werkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
heb je de HDD tijdens 't maken gesloopt?
of heeft ie 't wel ff gedaan en issie kapot gegaan toen je em later weer hebt opengemaakt?

zit me ook te bedenken dat HDD's meestal 2 a 3 platters hebben.
dus dat zou betekenen dat die 40 GB die ik heb, waarschijnlijk 2 platters van 20GB heeft...
dat gaat denk ik niet lukken, als ik die ga proberen te modden...
dan maar ff andere HDD zoeken van 10GB ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
10GB lukt je ws ook niet.. veel te hoge dichtheid.. de stof killed hem.
Zoek maar eens naar hoeveel topics hier wel niet over zijn geweest, en hoeveel HDtjes er aan zijn overleden.

Denk dat je het best onder de 2gb kunt blijven.. hoe lager hoe beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

frickY schreef op 19 april 2004 @ 18:53:
10GB lukt je ws ook niet.. veel te hoge dichtheid.. de stof killed hem.
Zoek maar eens naar hoeveel topics hier wel niet over zijn geweest, en hoeveel HDtjes er aan zijn overleden.

Denk dat je het best onder de 2gb kunt blijven.. hoe lager hoe beter
Wat betreft de 10 gb kan ik bevestigen :o . Heb het namelijk ook geprobeerd en hij heeft het wel 1 minuut gedaan O-) . Hij wordt nog herkend, maar het geluid is niet echt leuk en hij stoot de hele tijd tegen de motor aan 8)7
Pagina: 1