Toon posts:

AVG uninstallen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai hier op Windows Xp Home met AVG Antivirus 7.0 Email Server Edition....

Nu wil ik deze virusscanner uninstallen omdat het updaten de laatste tijd brak gaat en ik een (legale) McAfee cd heb gekocht :P.

Alleen het vervelende is, AVG laat zich niet uninstallen, op de helft geeft hij zo'n Windows XP foutmeldingsschermpje van "Wil je deze bug naar M$S verzenden?"..

Dus dacht ik, ik download de nieuwe versie, bij het installeren kies ik dan voor uninstall :P Maar dan geeft hij een onbekende fout aan en sluit de install :S

Wie heeft een id? Ik durf niet gewoon de map te deleten...

Rafe-edit: M$ roepen is een kinderachtige stoot onder de gordel, waar je verder ook niets nuttigs mee toe voegt. Noem 't beestje gewoon bij zijn naam ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Rafe op 16-04-2004 22:52 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen zoals bijvoorbeeld M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Laat dit dus achterwege, bij herhaling kan hiervoor een OW worden geveven. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me.. wist niet dat dat niett getolereerd werdt O-)

Verwijderd

$la je een back-up van die map op die je op
een andere schijf zet evt in een zip :9

en verwijder die map, kan je kijken wat er gebeurd na een reboot.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 23:01:
$la je een back-up van die map op die je op
een andere schijf zet evt in een zip :9

en verwijder die map, kan je kijken wat er gebeurd na een reboot.
ja dat is het probleem niet maar ben bang dat eventuele dll's achterblijven en bijv. de outlook integratie zodat mcafee op zijn bek gaat straks..

Die uninstall zit er niet voor niets bij toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 23:04:
[...]

ja dat is het probleem niet maar ben bang dat eventuele dll's achterblijven en bijv. de outlook integratie zodat mcafee op zijn bek gaat straks..

Die uninstall zit er niet voor niets bij toch?
tsjah XP home met een server based toepassing is ook niet echt slim van jezelf vind je ook niet?
verwijder je em trouwens wel onder je admin account, en via je configuratiescherm al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 23:09:
[...]

tsjah XP home met een server based toepassing is ook niet echt slim van jezelf vind je ook niet?
verwijder je em trouwens wel onder je admin account, en via je configuratiescherm al geprobeerd?
Sorry, maar hij was niet geheel legaal snap je 8) Vandaar dat ik nu wél een legale wil installeren :P

Ja, heb onder veilige modus ingelogd als admin, zelfde probleem...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik zie ook niet zo snel een removal tool dus ik denk dat je gewoon even alle bestanden die je kan vinden van afg moet verwijderen en je register gewoon even moet langslopen..

Verse install kan natuurlijk altijd nog als je dit bovenstaande niet aandurft :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op 16 april 2004 @ 23:25:
ik zie ook niet zo snel een removal tool dus ik denk dat je gewoon even alle bestanden die je kan vinden van afg moet verwijderen en je register gewoon even moet langslopen..

Verse install kan natuurlijk altijd nog als je dit bovenstaande niet aandurft :)
verse install van windows of bedoel je iets anders?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verse windows ja, format + opnieuw beginnen. Vscanners kunnen zich nogal diep in je systeem nestelen. Maar goed, met de hand verwijderen is natuurlijk wel een poging waard. Vergeet naast op directories, ook niet te zoeken op de bijbehorende CLSID's (lange strings tussen {}).

Maar dit is dus anders een gevalletje eigen schuld, dikke bult format :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 17 april 2004 @ 10:17:
Verse windows ja, format + opnieuw beginnen. Vscanners kunnen zich nogal diep in je systeem nestelen. Maar goed, met de hand verwijderen is natuurlijk wel een poging waard. Vergeet naast op directories, ook niet te zoeken op de bijbehorende CLSID's (lange strings tussen {}).

Maar dit is dus anders een gevalletje eigen schuld, dikke bult format :+
Ik ga denk ik eerst even deze manier proberen en als het toch fout gaat een verse install..

Ik neem aan dat ik ook de AVG services moet uninstallen met "sc delete servicenaam" ??

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:28

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik denk dat AVG zich al een stuk gemakkelijker laat uninstallen als je het eerst uitschakelt (en vooral de automatisch startende dingen bij aanmelden/booten), zodat er verder niets meer van AVG actief is tijdens het uninstallen. Dat is iets waar uninstalls vaker op stuk lopen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1