Toon posts:

Hoeveel bandbreedte gebruikt een gameserver?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste Tweakers :)

Ik ben bezig met het opzetten van een paar clanservers voor de games Call of Duty en Counterstrike.
Ik heb al veel research gedaan op Google en op de GoT search, maar ik heb niets kunnen vinden over de bandbreedte die zo'n server gebruikt. Met bandbreedte bedoel ik eigenlijk de hoeveelheid traffic per dag.
Ik heb het idee dat het niet zoveel zal schelen per game dus met 1 van de 2 ben ik al blij.

Het gaat trouwens om deze server:

Operating System: RedHat Linux 9.0, Debian 3.0, or FreeBSD 5.1
Processor: Intel Pentium IV 2.8GHz.
Memory: 1GB ECC DDRAM.
Hard Drive: 120GB EIDE 7200RPM.
Connectivity: 100Mbps (AboveNet / XO).

Zou het mogelijk zijn om hierop een CS en CoD server tegelijk te draaien?

Alvast bedankt mensen.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het zal allemaal afhangen van het aantal users dat erop komt.

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Een week testdraaien B) ofzo?? weetje het gelijk, verder s'nachts de server offline halen, scheelt ook bandbreedte/data

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Counterstrike draait zonder lag op 2 mbit upload voor ongeveer 32 personen. Tenminste af en toe draai ik met 1 mbit voor 16 personen. Het gaat er vooral om dat je een snelle hardeschijf hebt bij bijvoorbeeld mapchanges.
Mijn pc is P IV 2.6 ghz, 1 giga 2700ddr, 120 giga 7200 rpm.
Maar als je bekend wordt krijg je ongeveer 6 giga per dag aan traffic. Want ik zie vaak om 3 uur in de nacht diehards spelen op bekende servers.

[ Voor 42% gewijzigd door jozy op 16-04-2004 22:24 ]

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:13

Jap

No worries

mja voor cod weet ik niet, maar cs doet tussen 4 en 7Kb's per player dus dat is per maand best wat.
kwa specs moet het wel makkelijk kunnen.

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

best case : 0 users -> paar kb/dag (uplink info naar masterservers)
worst case : 32 users (a ~6kb/s/stuk) 24 uur (=24*3600 seconden) -> 32*6*24*3600/10242=15,8GB/dag

Oftewel, nee, we kunnen niet in onze glazen bol zien hoe populair je server wordt, en dus niet hoeveel gebruik er van gemaakt wordt, net als het aantal spelers waarover je niets vermeld.
Iedere speler kost je iedere seconde 6kb, dus maak een mooie schatting voor jezelf, en hoop dat je schattende vermogen toereikend is...

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:03

Cybje

First Post!

Bij public servers van een playertje of 16 a 20 kun je er over het algemeen vanuit gaan dat je 25-50 GB dataverkeer per maand nodig hebt. Maar dat is dus een gemiddelde, het kan ook een stuk meer of minder zijn.

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 16 april 2004 @ 22:15:
best case : 0 users -> paar kb/dag (uplink info naar masterservers)
worst case : 32 users (a ~6kb/s/stuk) 24 uur (=24*3600 seconden) -> 32*6*24*3600/10242=15,8GB/dag

Oftewel, nee, we kunnen niet in onze glazen bol zien hoe populair je server wordt, en dus niet hoeveel gebruik er van gemaakt wordt, net als het aantal spelers waarover je niets vermeld.
Iedere speler kost je iedere seconde 6kb, dus maak een mooie schatting voor jezelf, en hoop dat je schattende vermogen toereikend is...
Cybje schreef op 16 april 2004 @ 22:18:
Bij public servers van een playertje of 16 a 20 kun je er over het algemeen vanuit gaan dat je 25-50 GB dataverkeer per maand nodig hebt. Maar dat is dus een gemiddelde, het kan ook een stuk meer of minder zijn.
Zit toch een heel verschil in: 15,8 gig per dag, of 25-50gig per maand. Kijk we kunnen hier wel leuk gaan rekenen, maar volgens mij kan je het beter vragen aan iemand die al een server draait. Die spreekt namelijk uit ervaring.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

50gb daarmee kun je een redelijk populaire server met 16 man idd prima runnen, echter zijn er ook een aantal erg populaire servers waar het meer richting 150gb neigt, en dan schiet het toch nogal hard op.

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:03

Cybje

First Post!

SuPpA WoBbE: misschieehhieeen ... draai ik ook wel gameservers ! :) En zie ik dus netjes dat soort gemiddelden terug op de meeste gameserver systemen.

En natuurlijk zit er een groot verschil in, maar je hebt vrijwel geen enkele server waarop 24 uur per dag gespeeld wordt. De gemiddelde public is alleen bekend binnen een clan en wat vrienden van die clan, dan wordt er misschien net 1-2 uur per dag op gespeeld.

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 16 april 2004 @ 22:15:
het aantal spelers waarover je niets vermeld.
Sorry, voor de cs gaat het in op 12 players
En voor de CoD max 15 Players.

In ieder geval bedankt ;)

enneh, weet iemand misschien of het mogelijk is om per game een datalimiet vast te stellen? dus dat de cod server bijvoorbeeld maximaal 100 GB traffic per maand mag gebruiken ofzo...

Groetjes

Verwijderd

Cybje schreef op 16 april 2004 @ 22:35:
SuPpA WoBbE: misschieehhieeen ... draai ik ook wel gameservers ! :) En zie ik dus netjes dat soort gemiddelden terug op de meeste gameserver systemen.

En natuurlijk zit er een groot verschil in, maar je hebt vrijwel geen enkele server waarop 24 uur per dag gespeeld wordt. De gemiddelde public is alleen bekend binnen een clan en wat vrienden van die clan, dan wordt er misschien net 1-2 uur per dag op gespeeld.
Ow ok, ik zeg nix meer :X

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Kan je wel doen, gewoon m sluite zodra je de 100gig haalt... verder is cod met 15 spelers niet zo handig, beter een even aantal :) is het niet leuker server van 34 te maken en s'nachts gewoon down te gooien, heb je in ieder geval niet de traffic vanuit de VS en wel grote server voor je clan??

Verwijderd

Sorry hoor, maar dit is echt tot in den treure besproken: [search=gameserver bandbreedte].

En onthoud: meten = weten :Y)`
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.