Toon posts:

LEDs branden and thats it...

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beetje ernstig probleem begint zich voor te doen.
Besteld: 1 Asus K7M, 1 stripie 128MB (133Mhz) ram, 1 Corum 500@650, 1 Aopen HX08 (met die 300W voeding).

Alles komt aan, bouw alles in kastje en ja hoor we doen nix. De LEDs gaan nog wel aan maar dat is het dan ook (BIOS post niet, monitor gaat nog niet eens "aan"). Dus ik denk nou das een DOA, opgestuurd en wat blijkt moederbord is prima, ram is prima. De combinatie geeft wat problemen maar het start wel gewoon op. Nou dan blijven er nog 2 dingen over:
- Voeding
en
- CPU
Probleem zal waarschijnlijk niet de CPU zijn want Corum zegt dat ze de CPUs test voordat ze versturen. Dus blijft voeding over (lijkt mij).

Als die LEDs wel aangaan en de fans endergelijke doen het allemaal ook kan het dan zo zijn dat de voeding alsnog kaput is?

Heeft iemand anders dezelfde ervaringen met de combi HX08 en Corum CPUs?

Edit: Volgens de leverancier van mobo kan het namelijk zijn dat de CPU teveel stroom opvraagt..?! Tips/ideeen?

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Probeer ff te resetten...
Anders ander keyboard...

Loste bij mij wel de problemen op...!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dit is weer zo'n typisch geval van:

Yahoo!!! :), m'n nieuwe shit is gearriveerd. Snel los die kast en de hele zooi erin kwakken! FOUT :( :( :(
Probeer eerst eens of je plank en toebehoren het ook doen. Scheelt je een hoop gescheld, gezweet en kapotte vingers. Ik persoonlijk leg na een dergelijk avontuur wat mij eens is overkomen eerst m'n plank los op het bureau en hang er een voeding aan. Videokaartje, cpu en wat ram erin en testen die zooi.

Skoezie

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Idd, ik ook. Zo kwam ik er ook achter. Scheelde me een hoop schroefwerk.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Heb ooit ook eens zoiets aan de hand gehad.., bleek dat de slot1-CPU niet goed in z'n zitting zat. De zooi ging een beetje stroef en ik dacht dat ie er dus ver genoeg inzat, maar na ff goed kijken en wat meer kracht zakte ie er nog wat verder in...en toen af ie leven :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Ik heb dit ook af en toe met mijn gestripte Athlon, die zit gewoon niet geod vast op z'n plek, haal hem eruit en doe hem er weer goed in, dat is alles weer ok.

Verwijderd

En je voeding kun je testen met een multimeter. Heb je die niet? Kosten een geeltje tegenwoordig. Tip: neem wel een digitale met lcd-scherm. Een wijzer zuigt...
Anders ff lenen. Op je voeding staat wel hoeveel je op welke aansluiting moet meten. Anders staat het wel in de handleiding van je mobo...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

franssie

Save the albatross

Probleem heb ik ook gehad met een compaq: er bleken twee kabeltjes (HDD-data en Floppy-voeding) 1 pennetje verschoven en totdat beide 'recht' zaten gaf de compu geen sjoeche (had bijna een nieuw moederbord gekocht). Dus wat al eerder gezegd is mbt chipjes klopt, kijk alles (evt met zaklamp en loep) maar dan ook alles na. Succes

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb hier een oud slot 1 beestje staan en af toe gebeurt er tijdens het booten ook niets. Remedie is dan de kast open en even aan de cpu rommelen, dan werkt het weer prima. Hij gaat ook weer werken als ik de videokaart er in en uit haal, zal de cpu ook wel enigszins bewegen ofzo.
Pagina: 1