Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[SS] ongewenste censuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij af waarom volledig valide reacties worden weggecensureerd?

Het gaat om mijn reacties bij de tweakstore:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/5129

Deze winkel levert niet meer on-line, maar laat dat niet duidelijk weten op hun website (zeker niet als je via een productlink er terecht komt). Bestellen kan nog gewoon, en je krijgt gewoon een bevestigings-email. Als je vooruitbetaald, weet je dus niet beter of de postbode staat binnen een paar dagen op de stoep (NOT)

De telefoon wordt niet opgenomen, en op e-mail wordt niet gereageerd (getuige ook dat mail terugkomt omdat de mailbox vol zit).

Ik begrijp uit de andere reacties dat de tweakstore een eenmanszaak is, met een uitbater ('jeroen') die normaliter 100% z'n best doet om alles goed te laten verlopen. Uit topics op GoT maak ik op dat dit door de bank genomen een goede zaak WAS.

Want, je kunt lang lullen en kort lullen, wat er nu gebeurd is gewoon ronduit slecht. Ja ik begrijp het best dat iemand het druk heeft e.e.a. te redden/herorganiseren. Daar heb ik geen problemen mee. Waar ik wel problemen mee heb, is het totale gebrek aan communicatie. Op de site staat niets uitgelegd, en er is geen auto-responder-email of een voicemail die iets uitlegt. Allemaal zaken die binnen 10 minuten te regelen zijn, en het verschil maken tussen een goede winkel en een slechte.

Ook al heeft tweakstore over een paar weken alles weer op orde, het blijft waardeloos. Doordat ze dit 1 keer op deze manier opgelost hebben, wordt er aangegeven dat dit voor hun 'normaal' is. Het kan dus zo weer gebeuren dat je iets besteld, maar de winkel besluit niet meer te leveren, zonder verdere mededeling of communicatie.

Dit rechtvaardigt naar mijn mening een 'slechte' shop-survey, ik vind dat tweakers gewaarschuwd moeten worden hiervoor. Of de eigenaar nou goede bedoelingen heeft of niet, daar koop ik niets voor..

Goed.. ik postte dus een Shop survey. De eerste misschien nog ietwat onredelijk, maar ik onderbouwde het in de tweede. Wat schetst mijn verbazing? De survey wordt gewoon verwijderd.

Wat is het nut nog van de shop-survey, als van shops waarvan men de uitbater aardig vind, negatieve reacties verwijderd?

//edit
off-topic, mocht iemand het zich afvragen. Nee ik ben niet terug op GoT, maar heb m'n account wel laten heractiveren voor de FP-feedback (shit, hoor ik de FP-ers denken)

//edit2
wat mij ook hogelijk verbaaste, was het uitblijven van een reden waarom iets weggehaald is.

Als het niet weggehaald is, en ik gewoon met mijn aars aan het kijken ben... excuses.. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 21:41 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Zie voor eventuele verdere info
Iemand info over Tweakstore?
en
Tweakstore ?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

FA > BZ
Goed.. ik postte dus een Shop survey. De eerste misschien nog ietwat onredelijk, maar ik onderbouwde het in de tweede. Wat schetst mijn verbazing? De survey wordt gewoon verwijderd.

Wat is het nut nog van de shop-survey, als van shops waarvan men de uitbater aardig vind, negatieve reacties verwijderd?
Leuk altijd, meteen die samenzweringstheorieën :{. Als je nou gewoon antwoordt op de mails die je krijgt van de FP-admins, in plaats van stug door te gaan met je reacties plaatsen om vervolgens hier te komen klagen over censuur en partijdigheid, dan scheelt het ons allemaal een hoop frustratie.

[ Voor 100% gewijzigd door Wouter Tinus op 16-04-2004 22:27 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 16 april 2004 @ 22:23:
FA > BZ

[...]

Leuk altijd, meteen die samenzweringstheorieën :{. Als je nou gewoon antwoordt op de mails die je krijgt van de FP-admins, in plaats van stug door te gaan met je reacties plaatsen om vervolgens hier te komen klagen over censuur en partijdigheid, dan scheelt het ons allemaal een hoop frustratie.
Welke mails precies? Ik heb geen mails ontvangen hoor, ze verdwenen gewoon..

//edit
zoals overigens ook al in mij TS vermeld stond voordat jij reageerde:
wat mij ook hogelijk verbaaste, was het uitblijven van een reden waarom iets weggehaald is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 22:28 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is er zo onduidelijk aan de eerste mail die je gestuurd is? Je krijgt van ons te horen dat de survey niet goed onderbouwd is en vervolgens plaats je die nog maar eens zonder de mail te hebben gelezen. De SS is er om ervaringen te delen met andere lezers, niet om commentaar te geven op de crew.

De mails zijn gestuurd naar je @Home-adres.

[ Voor 8% gewijzigd door Robin op 16-04-2004 22:28 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De mails die verstuurd zijn naar het @home-adres dat in je FP-profiel staat, respectievelijk op Wed 14 Apr 2004 - 17:38 en Wed 14 Apr 2004 - 18:46.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

De eerste keer heb ik je reactie verwijderd, daarvoor ben je toen ook gemailed.
Wanneer je daar vragen over hebt, kun je me mailen: longbeard(at)tweakers(punt)net

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan is dat een mysterie wat bij deze opgelost is.. dat mail-adres gebruik ik al tijden niet meer (voor t.net gebruik ik, verassend, hezik@mytweakers.net). Maar goed, dat is mijn fout, duidelijk en helder. Ik ga gelijk m'n e-mail aanpassen, zodat dit in de toekomst niet weer gebeurd.

Blijft over punt twee.. dat mijn eerste reactie als 'niet onderbouwd' werd gezien, kan ik me iets bij voorstellen. Van de tweede al minder, en de derde al helemaal niet.

Maar om nu een onzinnige discussie te voorkomen.. stel ik post de tekst uit mijn TS als Shop-survey, met lage cijfers. Wordt die weggehaald?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je je nou aan de voorwaarden van de Shop Survey houdt, dan kunnen wij moeilijk je reactie verwijderen. Regels zijn te vinden op reviews: Tweakers.net FAQ en daar staat zelfs een alinea hoe je het beste een survey kunt bouwen.
Pagina: 1