Ik heb voor mijn broer een pc'tje in elkaar geschroeft, die als Linux router voor hem moet gaan fungeren. Het is een 486DX-33MHz met 32Mb RAM, meer heb je ook niet nodig tenslotte voor een simpele router. Nu heb ik al redelijk wat ervaring met Linux (Debian / Redhat / Fedora) maar ik krijg het niet voor elkaar om een netwerk installatie aan de praat te krijgen op deze PC. Het probleem is om te beginnen dat je deze 486 niet van cd-rom kan laten booten (logisch -> volgens mij bestaan er ook geen 486's waar dat wel kan). Het 2e probleem is dat er een ISA 3COM 3C509 kaart inzit waar geen standaard support voor zit in de kernel van de Debian (Rescue) boot-flop. Ik heb het ook nog via driver-floppen geprobeerd maar het was mij niet duidelijk (ook niet na het lezen van kilometers documentatie) wat ik moet hebben om die 3COM kaart aan de praat te krijgen.
Mijn vraag is dus: hoe krijg ik Debian (via een netwerk installatie) op deze machine geinstalleerd?
Mijn vraag is dus: hoe krijg ik Debian (via een netwerk installatie) op deze machine geinstalleerd?
[ Voor 22% gewijzigd door arnova op 16-04-2004 20:40 ]
Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn