Toon posts:

WL-138G probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een klant heb ik eenmaal de WL-500G van Asus besteld, tweemaal de WL-300G, tweemaal de WL-100G en driemaal de WL-138G.

De WL-100G (pcmcia kaartjes) doen het perfect. ik kan internetten en bestanden delen etc.

De WL-138G's zorgen echter voor de problemen. Ze kunnen de router of de accespoints wel vinden, maar ze kunnen er onmogelijk mee verbinden! Wat kan er fout zijn?

De signalen van de twee accespoints en de router overlappen elkaar niet.

Ik heb de WL-138G's in meerdere pc's geplaatst, maar het probleem bleef steeds. Wel de accespoint/router kunnen vinden, maar er geen verbinding mee kunnen maken.

Help me plz...

Bij voorbaat dank,

Troetel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 18:39 . Reden: ik wil zooo graag wat antwoorden :| ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 19:42:
Hallo,

Voor een klant heb ik eenmaal de WL-500G van Asus besteld, tweemaal de WL-300G, tweemaal de WL-100G en driemaal de WL-138G.

De WL-100G (pcmcia kaartjes) doen het perfect. ik kan internetten en bestanden delen etc.

De WL-138G's zorgen echter voor de problemen. Ze kunnen de router of de accespoints wel vinden, maar ze kunnen er onmogelijk mee verbinden! Wat kan er fout zijn?

De signalen van de twee accespoints en de router overlappen elkaar niet.

Ik heb de WL-138G's in meerdere pc's geplaatst, maar het probleem bleef steeds. Wel de accespoint/router kunnen vinden, maar er geen verbinding mee kunnen maken.

Help me plz...

Bij voorbaat dank,

Troetel.

Verwijderd

Topicstarter
snif... is er dan helemaal niemand die mij kan helpen :'(

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 12:44
welk besturingssysteem gebruik je?
Bij XP moet je aangeven dat je ook verbinding wilt maken als het netwerk niet beveiligd is (vinkje)

verder kun je het beste Verificatie uitschakelen (WPA en WEP moeten dan dus ook in de router uitstaan)

dit doe je in XP door te dubbelklikken op de 2pceetjes bij de klok, Eigenschappen en op het tabblad Draadloze netwerken (staat hier trouwens een al een vinkje bij automatisch netwerken configureren?) op Configureren te klikken
in het nieuwe venster bij tabblad Verificatie moeten alle vinkjes uitstaan.

Verwijderd

Topicstarter
[ bedankt voor je reactie in ieder geval :D ]

Stom dat ik niet zei dat ze op winxp draaien. het is zo vreemd want die draadloze notebookkaartjes doen het perfect, alleen het is net of weigert de router de pci kaartjes. alles is van asus dus er kunnen geen merktconflicten optreden. ik ga morgen even de nieuwste firmware installeren en kijken of dat werkt... dit is echt het vaagste probleem wat ik tot nu toe heb meegemaakt.

Het probleem doet zich bij elke computer voor waarin ik de pci kaartjes installeer.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
En als je insteld dat je een 'ad-hoc'-netwerk hebt, werkt het dan ook niet?
Zijn de SID's (soort workgroup) wel hetzelfde?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 12:44
Hoioi,

ik denk dat je de kaartjes als stuk kan markeren. Het is geen software probleem (aan router zijde) als hij wel met de pcmcia (laptop) kaartjes kan werken

als de pci kaarten ook niet in andere pc's naar behoren werken, zijn ze defect. Al kunnen ze de router wel vinden, dit bewijst alleen dat ze niet voor 100% defect zijn.

maar kapot is kapot. Ik zou ze omruilen.

denk dat het gewoon een fabrieksfoutje is!
niet zoveel tijd insteken...

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Jazco2nd schreef op 23 april 2004 @ 20:32:
Hoioi,

ik denk dat je de kaartjes als stuk kan markeren. Het is geen software probleem (aan router zijde) als hij wel met de pcmcia (laptop) kaartjes kan werken

als de pci kaarten ook niet in andere pc's naar behoren werken, zijn ze defect. Al kunnen ze de router wel vinden, dit bewijst alleen dat ze niet voor 100% defect zijn.

maar kapot is kapot. Ik zou ze omruilen.

denk dat het gewoon een fabrieksfoutje is!
niet zoveel tijd insteken...
Ik weet niet of je ooit met wifi hebt geknutseld, maar met 1 verkeerde (default) instelling werkt je netwerk niet.
Dus om dan gelijk te concluderen dat die kaarten stuk zijn is wel erg simpel.

Verwijderd

Topicstarter
jongens, zachtgezegd; wifi is mijn leven :P nee hoor maar ik heb al genoeg draadloze netwerken geinstalleerd om te weten hoe het precies moet.

alleen deze keer vroeg ik me af of anderen ook met dit probleem te maken hadden. maar in ieder geval hartstikke bedankt voor jullie hulp; ik denk dat ik ze ga terugsturen naar de fabriek. wat Jazco2nd ook al zei; omdat de pcmcia kaartjes het wel doen moet het bijna wel een defect zijn aan de pci kaartjes. zullen wel heel toevallig tot dezelfde defecte serie behoren vermoed ik sterk.

Hartstikke bedankt! mochten er echter nog opmerkingen zijn of schiet jullie iets te binnen; ik houd dit topic nog wel een tijdje in de gaten.

groeten van troetel.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Hier ook problemen met Asus:

3 WAP's van Asus (WL-300g)
6 Wireless NIC's (PCI) (WL-138g)
3 Wireless NIC's (PCMCIA) (WL-100g)

De PCI kaarten werken niet onder Windows 95 en Windows 98 (eerste editie).
Onder Windows 98 SE werken de PCMCIA kaarten op zich wel, maar elke keer na het opstarten moet ik de WEP key opnieuw invullen wat natuurlijk erg irritant is!
Ook kan ik dan slechts het AP bereiken als ik verbinding heb, en niet de rest van het UTP netwerk.

De 3 AP's staan als Bridge geconfigureerd, en de MAC-adressen van de AP's staan ook in de toegestane lijst van de AP's die toegang mogen hebben.

Any ideas?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
je moet in ieder geval even weten dat ik er even over na zal denken. ik stuur snel een post waarin de (mogelijke) oplossing staat

Verwijderd

Hier ook een probleem met de Asus-WL-138g pcmcia
Het is als volgt:
Speedtouch Wifi modem.
Ik krijg een goede verbinding, alleen elke keer als ik de pc opnieuw opstart moet ik opnieuw de TCP/IP instelling op automatisch IP en DNS zetten.
(windows XP)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zucht... Overige Hardware is geen dumpbak, de hoofdgroep 'network' is er niet voor niets...

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

heb je die kaartjes terug gestuurd??

ik heb een WL-138g gekocht die het out of the box goed doet in combinatie met mijn asus WL-500g?

Als ik WEP activeer dan wil hij niet connecten, hij vind het AP/gateway wel, ik voer de key in... en vervolgens krijg ik de melding dat er een netwerk is waarmee ik kan verbinden.. en kan ik de sleutel opnieuw invoeren.. etc etc etc... komt geen einde aan.

Verwijderd

Topicstarter
een ontzéttend late reply ik weet het, maar i kheb de kaartjes teruggestuurd, waren defect.

Nieuwe kaartjes teruggekregen en deze doen het voortreffelijk! Het defect van de defecte kaartjes was bekend bij Asus, ze hadden 't over een productiefout in een bepaalde serie (klopte want ik had de serienummers vergeleken en ze vielen binnen een bepaalde range).

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 09:52

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Kun je misschien ook zeggen welke serie dat was?

Ik zit hier namelijk ook met iets vaags, de 138g werkt alleen als ik in mijn 500g zowel WEB als WPA-PSK (TKIP only) tegelijk aanzet, waardoor mijn PCMCIA kaartje (107g) dus geen verbinding meer kan maken... Beide op Win XP Pro bak. SSID maakt niet uit.

Andere optie is de boel onbeveiligd laten, maar daarvoor schaf ik die nieuwe spullen niet aan ;)

Vraag me af of dit met elkaar te maken kan hebben... kaartje is pas maand oud, dus verwacht het niet, maar je weet maar nooit...

[ Voor 32% gewijzigd door Freakertje op 13-06-2005 00:04 ]

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Pagina: 1