[pascal] tetris of snake met tutorial..

Pagina: 1
Acties:

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
ik ben eigenlijk op zoek naar een tutorial voor een spelletje in pascal te schrijven en daar een beetje stap voor stap uitgelegd hoe het moet en waarom het zo moet.. een spelletje zoals snake maar liever eigenlijk tetris :)

weet iemand toevallgi waar ik dat ergens kan vinden? heb al lopen googelen maar kan neit echt wat vinden..
ja 1 site mar mijn russisch is niet al te best ;) :+ ..

hoop dat jullie me verder kunnen helpen

dus ik zoek neit echt een tutorial van schrijf deze broncode over en je hebt een cool spelletje maar ook wel een beetje waarom het zo moet :)

bvd. :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het niet handiger om gewoon eerst de taal Pascal zelf te leren en dan pas specifieke voorbeelden te gaan implementeren/bekijken/wijzigen?

• LocoShady
OlafvdSpek schreef op 16 april 2004 @ 19:40:
Is het niet handiger om gewoon eerst de taal Pascal zelf te leren en dan pas specifieke voorbeelden te gaan implementeren/bekijken/wijzigen?
heb pascal op school
maar heb een leraar die zelf niet meer kan dan if else en then :{
heb de basis al redelijk onder de knie nouja het lijkt erg veel op php maar ik wou er eens wat dieper op ingaan dan de leraar en ons boek aankan :P
dus heb en tijdje geleden als soort cursusje gevonden om met geluid en kleuren en loops etc maar dat heb ik nu ook wel weer gezien :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 14:14
http://pascalprogramming.schoolreference.com/lessonindex.htm
kom je al een eind mee, en ik vond echt wel wat met google: http://www.google.nl/sear...&q=pascal+tutorials+snake enz enz .... Gewoon questie van goede search phrases :P

|>

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Hier een link met een aantal pagina's met Delphi en Games. En kijk ook eens naar hier.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• LocoShady
moet volgens mij eerst maar eens een goede pascal vinden ;(
crt nooit problemen mee gehad nu wil ik dus graph gebruiken zeurt ie :{

• LocoShady
weet iemand hoe ik aan graph.tpu kom ? ;(

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:36

GG85

.......

grafisch wat doen in pascal is niet echt makkelijk, misschien dat je dan beter gelijk op delphi of c++ kan overstappen? Ik ben trouwens zelf ook nooit echt verder dan een 3D array en wat geavanceerde poortbesturing gekomen.

zet me maar ff in je msn, ik heb nog een bestandje voor je ;)

[ Voor 14% gewijzigd door GG85 op 16-04-2004 20:26 ]

Pagina: 1