Ok,Ik wil graag zoiets bouwen voor men server die ik in elkaar aan't flansen ben(een gewone 486 kast dus geen flashy gemod,hij komt onder de trap testaan,goed verlucht)
Nu heb ik zonet hier die "fan-piramides" gezien. Nu is mijn vraag:
Ik zou graag een soortgelijk ding in elkaar willen steken maar die ik on-the-fly via computer kan bijregelen en desnoods on-the fly can updaten(welke temperatuur hoeveel% vermogen geeft.)
en dit alles via de normale UTP kabel.
Ook zou hij me een netsend ding moetten sturen(later via een programmatje dat een vriend bouwt) dat temperatuur te hoog is als hij te hoog is met 3 verschillende dinge
warning1= Casetemp te hoog(gele kleur)
Warning2= CPU temp tehoog(oranje kleur)
Warning3= Beide tehoge temps(rode kleur)
Nu wat zou ik nodig hebben?
Ik denk:
-Aangezien er 3 fans in komen, 5 temperatuurprobes
(1voor elke fan(windstil geplaatst)1 voor CPU en 1 voor ind e case zelf)
-Printplaat(best ergens kopen maar weet niet waar)
-Dan het belangrijkste:
Chip's(om de temperaturen/percentage verhoudingen in te steken
-Leds(voor de warning's in de computer zelf en een diagnostische ledbar
met 1 blauwe led(alles ok en dan een gele,rode en oranje led(als die er zijn ,anders 3 andere kleuren)
Die aangeven via men computer welke de status is van de server(voor als ik aan het spelen ben,dan krijg'k geen netsend)
Nu hou zou ik dit aanpakken?
Ik ben nogmaar net met het idee bezig en dit is electronica forum dus een vraagje mag dan toch angezien het over computers is en met electronica te maken heeft
Plexi heb ik genoeg. het moet niet klein zijn BTW. het mag en afmeting hebben maar natuurlijk ook niet tegroot.
Nu heb ik zonet hier die "fan-piramides" gezien. Nu is mijn vraag:
Ik zou graag een soortgelijk ding in elkaar willen steken maar die ik on-the-fly via computer kan bijregelen en desnoods on-the fly can updaten(welke temperatuur hoeveel% vermogen geeft.)
en dit alles via de normale UTP kabel.
Ook zou hij me een netsend ding moetten sturen(later via een programmatje dat een vriend bouwt) dat temperatuur te hoog is als hij te hoog is met 3 verschillende dinge
warning1= Casetemp te hoog(gele kleur)
Warning2= CPU temp tehoog(oranje kleur)
Warning3= Beide tehoge temps(rode kleur)
Nu wat zou ik nodig hebben?
Ik denk:
-Aangezien er 3 fans in komen, 5 temperatuurprobes
(1voor elke fan(windstil geplaatst)1 voor CPU en 1 voor ind e case zelf)
-Printplaat(best ergens kopen maar weet niet waar)
-Dan het belangrijkste:
Chip's(om de temperaturen/percentage verhoudingen in te steken
-Leds(voor de warning's in de computer zelf en een diagnostische ledbar
met 1 blauwe led(alles ok en dan een gele,rode en oranje led(als die er zijn ,anders 3 andere kleuren)
Die aangeven via men computer welke de status is van de server(voor als ik aan het spelen ben,dan krijg'k geen netsend)
Nu hou zou ik dit aanpakken?
Ik ben nogmaar net met het idee bezig en dit is electronica forum dus een vraagje mag dan toch angezien het over computers is en met electronica te maken heeft
Plexi heb ik genoeg. het moet niet klein zijn BTW. het mag en afmeting hebben maar natuurlijk ook niet tegroot.
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy