[Debian] MP3 afspelen, shell

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik draai nog niet zo lang Debian en ben nog niet echt handig met linux.

Binnekort ga ik mijn server waarschijnlijk verplaatsen en dichter bij m'n telefooncentrale zetten. Deze telefooncetrale heeft de mogelijkheid om audio af te spelen tijdens wacht-stand. Nu lijkt het me leuk om vanaf mn server MP3s af te spelen naar mn telefooncentrale.

Dus ik dacht, ff speakertjes aansluiten en audio-drivers installeren, player erbij en klaar... niet dus :'(

Ik heb met google gezocht, bij de package list gekeken met "apt-cache search mp3" en natuurlijk op GoT gezocht, maar ik word er niet veel wijzer uit.

Kan iemand mij (stap voor stap) helpen met het opzetten van een MP3 speler op Debian?

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:24

woutur

Klauwtjes uit!

apt-get install mp3blaster [ http://www.stack.nl/~brama/mp3blaster.html ]

Of cplay [ http://www.tf.hut.fi/~flu/cplay/ ] installeren. Hoef je echt geen moeilijke dingen voor te weten of doen.

[ Voor 28% gewijzigd door woutur op 16-04-2004 18:49 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Fl4sh3r
GEWELDIG! het werkt, hij klinkt vertraagd, maar dat is een later probleem, ligt mss aan de mp3

Die mp3blaster is een stuk simpeler dan de dingen waartegen ik aan liep.

Thanks, ook voor je snelle reply

• woutur
  • Laatst online: 19-02 08:24

woutur

Klauwtjes uit!

Ik gebruik zelf cplay voor een mp3 speler voor onze keuken. Mijn vrouwelijke huisgenoten kunnen er mee overweg. Dat zegt genoeg denk ik :) mp3blaster heeft wat meer kleurtjes en mogelijkheden maar is wat lastiger ;)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Je kan met een simpel commandline tooltje als mpg321 gewoon mp3 afspelen op de commandline. Dan zul je iets met een scriptje moeten doen ofzo om de boel af te spelen, maar dat zul je zelf ff moeten fixen. Of meer info geven, want ik weet niet precies hoe je het in elkaar wilt zetten.
edit:
Ok, ik ben weer eens traaaag :P

[ Voor 7% gewijzigd door Mac_Cain13 op 16-04-2004 18:53 ]

• Fl4sh3r
Met mpg123 had ik problemen:
Can't find a suitable libao driver. (Is device in use"?)

• ajvdvegt
  • Laatst online: 04-12-2025
mpg123 != mpg321 (iets met licenties ofzo)

Een andere commandline mp3-spler is madplay. Helaas speelt die niet alle mp3tjes af (is wat gevoellig voor fouten in de bestanden), maar hij geeft wel de beste muziek kwaliteit (niet dat dat veel uitmaakt voor een telefoon centrale, maar goed.... :+)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Fl4sh3r
Ik krijg bij het starten van mpg123 en mpg321 dezelfde output.

Het is me overigens net tijdens het booten opgevallen dat ik een error krijg m.b.t. ALSA. Het gaat vrij snel voorbij, maar het is ongeveer het volgende:

No ALSA driver installed
Can't locate modprobe module snd

Iemand suggesties?

[edit]
Laat maar, die madplay is ook commandline, gebruik die wel, die werkt. Bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door Fl4sh3r op 17-04-2004 12:40 ]

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:57
Anders zou je ook nog pytone kunnen proberen, gewoon via apt-get install pytone, ook een magisch programma zeg!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:24
Okay, maar voor dit soort zaken bestaan sites als Freshmeat, daar staat een hele categorie met audio/MP3 players. Als je dus nog een keer tijd over hebt kun je daar het beste eens gaan rondbladeren :)

Dit topic gaat wel dicht omdat dit wel erg makkelijk zelf uit te zoeken is. Succes met uitproberen evengoed :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.