Kodo integratie in JBuilder 9

Pagina: 1
Acties:

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:32
Ik heb een probleem met het gebruik van Kodo 3.0.3 in JBuilder 9 Personal onder Windows XP. Het installeren van Kodo heb ik via de bijgeleverde installer gedaan. De benodigde .jar files worden naar de lib\ext directory van JB9 gekopieerd en de configuratie-plugin voor JB9 wordt geïnstalleerd en de benodigde library wordt aangemaakt.

Echter, zodra ik de kodo package in een bepaald project wil importeren (import kodo.*;) zegt JBuilder dat de package niet bestaat, ook wanneer ik de kodo library aan de required libraries van het project toevoeg. Dit terwijl ik de package kodo.* wel zie staan bij het in het auto-aanvulmenu van het import statement en deze tevens in de tutorial van kodo gebruikt wordt. Het verhaal wordt nog vreemder, want wanneer ik een sub-package importeer (bijv kodo.event.*) vind ie die weer wel!

Ik heb zelf al vanalles geprobeerd van het opnieuw aanmaken van de kodo library in JBuilder tot een complete reinstall van Kodo en JBuilder. Niets helpt.

• Kwistnix
Huh :?
Ik zie net dat ik m'n topic in een wel heel verkeerd subforum heb gepost.
Zou een mod hem alstublieft naar het juiste forum willen verplaatsen.
Ik kan Professional en Programming blijkbaar niet uit elkaar houden...

[ Voor 21% gewijzigd door Kwistnix op 16-04-2004 18:50 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > PW on request :P
* Koffie vond het ook al een rare plaats :+

Tijd voor een nieuwe sig..

• Kwistnix
Ik heb, na een complete herïnstallatie van mijn systeem (Windows XP Pro SP1), JBuilder 9 Personal opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik bi het runnen van een willekeurige applet de volgende foutmelding

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jelleklap/jb_error.jpg

Volgens het console start JBuilder de AppletViewer met de volgende commandline op:
"C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\bin\javaw" -classpath "C:\Documents and Settings\Jelle\jbproject\untitled1\classes;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\demo\jfc\Java2D\Java2Demo.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\demo\plugin\jfc\Java2D\Java2Demo.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\jre\lib\charsets.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\jre\lib\ext\dnsns.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\jre\lib\ext\ldapsec.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\jre\lib\ext\localedata.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\jre\lib\ext\sunjce_provider.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\jre\lib\im\indicim.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\jre\lib\jaws.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\jre\lib\jce.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\jre\lib\jsse.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\jre\lib\rt.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\jre\lib\sunrsasign.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\lib\dt.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\lib\htmlconverter.jar;C:\Program Files\JBuilder9\jdk1.4\lib\tools.jar;C:\Program%20Files\JBuilder9\lib\jbuilder.jar;C:\Program%20Files\JBuilder9\lib\primetime.jar" com.borland.jbuilder.runtime.applet.AppletTestbed 400 300 untitled1.Applet1
Verder geeft de console de volgende foutmelding:
java.lang.NoClassDefFoundError: com/borland/jbuilder/runtime/applet/AppletTestbed
Exception in thread "main"
N.b. het compilen van een Applet lukt wel, alleen het starten van de appletviewer vanuit JBuilder dus niet. Opnieuw installeren van JBuilder helpt niet.

Ik heb op Google gezocht en iemand met precies hezelfde probleem gevonden. De oplossingen die daar aangedragen worden helpen dus niet.

Voor de mods: Ik heb deze thread maar hergebruikt, omdat het weer om een JBuilder probleem gaat, zouden jullie de topictitle misschien iets kunnen aanpassen omdat dit niets meer met Kodo te maken heeft?

Verwijderd

Ik krijg de melding die je beschrijft ook in Jbuilder 8 :( . Ook bij mij werken de oplossingen die via google gegeven worden niet.

Weet iemand de oplossing? |:(

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aan de foutmelding te zien, zit de applet gewoon in een jar die zelf nog op het classpath ontbreekt.
Pagina: 1