Toon posts:

[alg] content beschermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel er is een website met content die pas na een (kleine) vergoeding te bezichtigen is. Dit gebeurd bijvoorbeeld bij adult-sites en nieuws-sites (telegraaf, etc).

Hoe is het dan mogelijk om, in jullie ogen, deze content te beschermen? Stel het is content die 1 keer in de maand 'ververst' wordt. Dan is het dus zeer schadelijk als de content geript wordt en gemirrort wordt of in een nieuwsgroep beschikbaar wordt gesteld.

Met content bedoel ik plaatjes en tekst.

Als de kosten om deze content te zien heel laag zijn, laat zeggen € 0.50, dan is de kans niet zo groot dat er geript zal worden. Echter, betreft het content zoals in mijn voorbeeld dat maandelijks geupdated wordt, dan zal daar een hoger prijskaartje aan hangen en is de kans dus veel meer aanwezig dat iemand zich geroepen voelt om dit te mirroren etc.

In mijn opinie zijn er tot op zekere hoogte oplossingen te bedenken:

- alles in Flash zetten (verhoogt de drempel om afbeeldingen op te slaan)
- zeer lage kostprijs ("het is de moeite niet")

Echter, dan houdt het zo ongeveer wel op.
Wat vinden jullie hier van?

Ik wil overigens niet vaag doen, het gaat om een online magazine met content die vrij lastig te bemachtigen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 18:08 ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 18:08:
- alles in Flash zetten (verhoogt de drempel om afbeeldingen op te slaan)
niet echt dus... met printscreen kun je alle plaatjes overal vandaan rippen...

de enige manier om je (digitale) content te beschermen is door het niet beschikbaar te maken voor derden... Kijk maar naar de muziek- en filmindustrie, die krijgen het ook niet voor elkaar...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt.

Overigens hebben ze op bijvoorbeeld WebWereld een dergelijk geval. Ze hebben daar een breedband onderzoek gehad ( = veel werk! ) en dat stellen ze nu digitaal beschikbaar en daarmee is dat een perfect voorbeeld van hetgeen ik wil weten. Werkt dat? Tot op welke hoogte?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 18:17 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Iets wat, in het geval van effectief 'belangrijke' content, ook belangrijk is, is het actief achter mirrors en rippers gaan aanzitten.

Het moet natuurlijk rendabel blijven, maar door een paar duidelijke klachtenbrieven richting providers en hosters van mirrors te schrijven (neem een advocaat onder de arm desnoods) jaag je niet alleen schrik aan, maar heb je ook meer kans om je content te beschermen aangezien je het niet allemaal op z'n beloop gelaten hebt.

Ik was zelf mede-webmaster samen met een schoolvriend van een bekende belgische babes-site (tot 8000 unieke hits per dag), en ik kan je vertellen dat foto's Playboy niet op onze site terug te vinden waren. Evenals videofragmenten van alana dante en foto's van een tweetal andere bv's. Met als enige reden dat we reeds een paar keer verwittigd waren (telkens wel via de provider, dus zij schreven onze provider aan en die stuurde het door).

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten