Stel er is een website met content die pas na een (kleine) vergoeding te bezichtigen is. Dit gebeurd bijvoorbeeld bij adult-sites en nieuws-sites (telegraaf, etc).
Hoe is het dan mogelijk om, in jullie ogen, deze content te beschermen? Stel het is content die 1 keer in de maand 'ververst' wordt. Dan is het dus zeer schadelijk als de content geript wordt en gemirrort wordt of in een nieuwsgroep beschikbaar wordt gesteld.
Met content bedoel ik plaatjes en tekst.
Als de kosten om deze content te zien heel laag zijn, laat zeggen € 0.50, dan is de kans niet zo groot dat er geript zal worden. Echter, betreft het content zoals in mijn voorbeeld dat maandelijks geupdated wordt, dan zal daar een hoger prijskaartje aan hangen en is de kans dus veel meer aanwezig dat iemand zich geroepen voelt om dit te mirroren etc.
In mijn opinie zijn er tot op zekere hoogte oplossingen te bedenken:
- alles in Flash zetten (verhoogt de drempel om afbeeldingen op te slaan)
- zeer lage kostprijs ("het is de moeite niet")
Echter, dan houdt het zo ongeveer wel op.
Wat vinden jullie hier van?
Ik wil overigens niet vaag doen, het gaat om een online magazine met content die vrij lastig te bemachtigen is.
Hoe is het dan mogelijk om, in jullie ogen, deze content te beschermen? Stel het is content die 1 keer in de maand 'ververst' wordt. Dan is het dus zeer schadelijk als de content geript wordt en gemirrort wordt of in een nieuwsgroep beschikbaar wordt gesteld.
Met content bedoel ik plaatjes en tekst.
Als de kosten om deze content te zien heel laag zijn, laat zeggen € 0.50, dan is de kans niet zo groot dat er geript zal worden. Echter, betreft het content zoals in mijn voorbeeld dat maandelijks geupdated wordt, dan zal daar een hoger prijskaartje aan hangen en is de kans dus veel meer aanwezig dat iemand zich geroepen voelt om dit te mirroren etc.
In mijn opinie zijn er tot op zekere hoogte oplossingen te bedenken:
- alles in Flash zetten (verhoogt de drempel om afbeeldingen op te slaan)
- zeer lage kostprijs ("het is de moeite niet")
Echter, dan houdt het zo ongeveer wel op.
Wat vinden jullie hier van?
Ik wil overigens niet vaag doen, het gaat om een online magazine met content die vrij lastig te bemachtigen is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 18:08 ]