Toon posts:

NEC 2500A wordt slecht gezien in windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mezelf een nec 2500a aangeschaft en hem aangesloten op de plek waar eerst de cd-rom speler zat. Windows zag hem direct staan maar nu heb ik het volgende probleem. Als ik een cd erin stop en deze er later weer uithaal dan blijft de verkenner de cd nog steeds zien en dan kan ik geen andere cd of dvd meer inlezen. Dit gebeurt ook als ik een cd of dvd succesvol brand. Ik weet me geen raad, ben zelf niet te technisch hiervoor. wie kan mij helpen.

Ik gebruik windows xp professional, nec2500a, nero 6.3.1.6 en platinum 8x dvd en arita 48x cd's.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Al eens gekeken naar het Jumpertje voor Master/Slave/Cable Select?
Staat deze goed? Is je IDE kabel goed aangedrukt?
Wat heb je zelf al aanstappen ondernomen?

Etc.?

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, ik zal hem eens open maken. Btw als ik de computer opnieuw opstart dan wordt ie wel gezien als dvd-brander;

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Al eens gekeken naar het Jumpertje voor Master/Slave/Cable Select?
Staat deze goed? Is je IDE kabel goed aangedrukt?
Het kan natuurlijk geen kwaad om dit even na te lopen, maar aangezien de drive correct gedetecteerd wordt door het BIOS lijkt me niet dat hier echt een probleem mee is.

@TS: Het is mogelijk dat een optische drive geen diskwissel ziet. Meestal is zo'n drive gewoon defect en moet worden omgewisseld. Erg voor de hand liggend is dit echter niet; ik verwacht eerder een softwareprobleem (test de drive in een andere pc, installeer Windows opnieuw of test met Knoppix) of een probleem met de firmware (zorg dat je de nieuwste firmware in je brander flasht).

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
koraks schreef op 16 april 2004 @ 19:14:
[...] test de drive in een andere pc, installeer Windows opnieuw of test met Knoppix) of een probleem met de firmware (zorg dat je de nieuwste firmware in je brander flasht.
Dimitri gaf al aan niet zo technisch te zijn... ben benieuwd of dit soort tips dan opgevolgd kunnen worden ;)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dimitri gaf al aan niet zo technisch te zijn... ben benieuwd of dit soort tips dan opgevolgd kunnen worden
Iek begraip ;) Maar ik verwacht dan ook van TS dat hij het even laat weten als iets niet duidelijk is :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit. Het lag niet aan de aansluiting, maar ben verkeerd bezig geweest met de software pakketten hier. De brander is echt perfect en ziet de cd's en dvd's altijd. Ik heb hem nog niet geflasht naar een nieuwere firmware aangezien hij de platinum 8x toch al op 8x brand (plusmin. 9-10 minuten).
Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1