Met MSSQL probeer ik dmv een asp.net applicatie een zoek pagina te maken waar de gebruiker checkboxes kan aan klikken waarna aan de hand van de gekozen selecties en de ingevulde tekst in het search field records worden gehaald uit de database.
Helaas zit ik enigzins vast en heb geen idee hoe ik dit het beste kan doen. Ik was zelf van mening wanneer ik groep 1 en groep 2 aanvink bij de checkboxes er een uitbereiding moest worden gemaakt op de SQL query. Dus "WHERE groep = '1' AND groep = '2'. Echter heb ik geen idee ho ik deze query goed kan samenstellen. Totzover had ik dit:
Alvast bedankt!
Helaas zit ik enigzins vast en heb geen idee hoe ik dit het beste kan doen. Ik was zelf van mening wanneer ik groep 1 en groep 2 aanvink bij de checkboxes er een uitbereiding moest worden gemaakt op de SQL query. Dus "WHERE groep = '1' AND groep = '2'. Echter heb ik geen idee ho ik deze query goed kan samenstellen. Totzover had ik dit:
SQL:
Maar dit is niet het resultaat dat ik zoek. Ik had ook gelezen van de full-text mogelijkheid maar ik draai een MSDE SQL dus is de full-text mogelijkheid niet binnen hand bereik. Hoe kan ik dit het beste oplossen?1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| SELECT L.LesId, L.OnderwerpId, L.Code, L.Naam, L.Bestandsnaam, L.Omschrijving, L.Groep, Onderwerpen.Onderwerp FROM Lessen C INNER JOIN Lessen L ON L.Groep = @Groep AND L.OnderwerpId = @OnderwerpId AND C.LesId = L.LesId INNER JOIN onderwerpen ON Onderwerpen.OnderwerpId = L.OnderwerpId WHERE L.Code LIKE '%' + @Search + '%' OR L.Naam LIKE '%' + @Search + '%' OR L.Omschrijving LIKE '%' + @Search + '%' OR L.Trefwoorden LIKE '%' + @Search + '%' |
Alvast bedankt!
Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...