[DVD] Kwaliteitsverlies bij kopie van kopie?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Even er van uitgaande dat ik een originele dvd al een keer met succes gebrand heb naar dvd+r en deze kopie nu nogmaals wil back-uppen; als ik dvd-decrypter of dvdshrink gebruik, kan er kwaliteitsverlies plaatsvinden als ik hem 1 op 1 kopieer?

In theorie kopieert ie dus precies dezelfde enen en nullen. Maar heeft iemand hier ervaring mee? Maakt het verschil als van dvd-r naar dvd+r wordt gekopieerd of andersom?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

tenzij er geen fouten op die eerste DVD zitten zie ik niet in waarom er kwaliteitsverlies zou optreden. Je brandt immers precies dezelfde data en informatie...

en dvd-r of +r maakt geen reet uit... dat heeft alleen met het formaat van het medium te maken, de data wordt er verder niet door beinvloed.

[ Voor 32% gewijzigd door LuNaTiC op 16-04-2004 17:04 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• JvS
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan een DVD-r gewoon met Nero kopieren, hij is namelijk al ge De-CSS'ed en hij is ook al netjes 4,7Gbyte, dus je hoeft helemaal niet te dvdshrinken, decrypten of wat dan ook.

Maar als je 'm decrypt, kopieer je inderdaad alleen de eentjes en de nullen, en die kan je met nero weer fikken, maar kopieren kan ook gewoon.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik heb het wel vaker gedaan een copy van een copy en dat was echt geen probleem ;) . Ik brand altijd dvd+r dus weet niet of het zou uitmaken of je naar -r zou branden maar dat lijkt mij niet B)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 15:57
Zoals JvS al zegt is de DVD al regiovrij en zonder copy-protection etc. dus ik snap het nut niet van het nog een keer door DVD-Shrink te laten doen.

Systeem Specs

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Dat klinkt bemoedigend!

Ik dacht er namelijk ooit iets over gezien te hebben hier of ergens ander op het web, maar kon me niet meer herinneren waar precies. Natuurlijk ook flink gezocht en gegoogled, maar megaveel topics die met dvd's kopieeren te maken hebben. Moet je ook maar net de juiste woorden intoetsen.

Ik ga het binnenkort proberen en mochten er problemen zijn, laat ik het zeker weten!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je merkt toch ook geen verschil als je een gekopiërde cd kopiërt?

• Exirion
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij elke keer kopieren gaat de data door de foutcorrectie heen. Worden er geen unrecoverable leesfouten gevonden, dan krijg je precies dezelfde data binnen als die erop was gezet. Zet je die vervolgens weer op een nieuwe DVD om het hele feest te herhalen, dan kun je in principe oneindig veel kopieren maken zonder kwaliteitsverlies.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

LifeTecH schreef op 16 april 2004 @ 17:07:
Mits de bron cd niet beschadigt is :+ , want de cd-r verliezen eerder hen kwaliteit dan ''chte'' cd's :9 wat ik merk tenminste!

• LifeTecH
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 17:09:
[...]

Mits de bron cd niet beschadigt is :+ , want de cd-r verliezen eerder hen kwaliteit dan ''chte'' cd's :9 wat ik merk tenminste!
Maar dan geld het ook voor een gekopiërde DVD waarschijnlijk :9

Verwijderd

LifeTecH schreef op 16 april 2004 @ 17:10:
[...]

Maar dan geld het ook voor een gekopiërde DVD waarschijnlijk :9
Tjah denk het wel ja, maarja nog niet zo lang een dvd brander dat ik kwaliteit verlies opmerk :X . En de media maakt ook erg veel uit.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
LifeTecH schreef op 16 april 2004 @ 17:07:
Ai,
Welliswaar off topic, maar als het om CDDA gaat, is het helemaal niet zeker of de kopie identiek is aan het origineel. Als je me niet wil geloven, probeer het maar eens uit. Extract een wave file vanaf het origineel, en vervolgens van de kopie. Voer vervolgens een binary file compare uit en zie het resultaat. Het is wel mogelijk om het exact gelijk te krijgen, maar dan krijg je te maken met secure ripping en offset correcties voor zowel lezen als schrijven.
Voor meer info o.a. SatCP

[ Voor 21% gewijzigd door Henk007 op 16-04-2004 17:25 ]

• LifeTecH
  • Niet online
Henk007 schreef op 16 april 2004 @ 17:19:
[...]

Ai,
Welliswaar off topic, maar als het om CDDA gaat, is het helemaal niet zeker of de kopie identiek is aan het origineel. Als je me niet wil geloven, probeer het maar eens uit. Extract een wave file vanaf het origineel, en vervolgens van de kopie. Voer vervolgens een binary file compare uit en zie het resultaat. Het is wel mogelijk om het exact gelijk te krijgen, maar dan krijg je te maken met secure ripping en offset correcties voor zowel lezen als schrijven.
Voor meer info o.a. SatCP
Ok, dat wist ik dus niet :X Maar dat verschil merk je zelf toch niet? Alleen als je het zeker keer op keer brandt, maar aangezien het meestal om een back-up gaat heb je er niet zoveel last van.

nu dan maar weer ontopic?
Pagina: 1