[XP] WMP 9 en explorer zwaar CPU gebruik*

Pagina: 1
Acties:

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik zit met een stom probleem van WMP 9. Ik heb net een nieuwe HD, dus volledige nieuwe installatie, van WinXP pro. Ik speel mijn muziek altijd af met WMP 9, maar ik zit nu met een weird probleem. 2 processen een explorer.exe en wmplayer.exe gebruiken samen de CPU tot 100% en meestal explorer.exe net iets meer dan wmp. Het is niet constant, als je de grafiek van de CPU ziet is het meer van even voluit, dan niks met een piekje en dan vliegt ie weer omhoog en dat herhaalt zich dan steeds. Het maakt niet uit of je iets afspeelt of niet, maar het komt volgens mij alleen voor als de player geminimaliseerd is, (en dan in de taakbalk als kleine player komt te staan).
Iemand dit vaker gezien?, redelijk schone windows installatie met wmp samen met een explorer veel cpu gebruik?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bij mij hielp het om Web content in folders uit te zetten. (mapopties)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS gaat het hier over? :)

Verder - wat extra enters zou je verhaal iets leesbaarder kunnen maken :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En doen andere players dit ook of gebeurt het alleen met WMP9? :)

• --MeAngry--
  • Laatst online: 06-05 22:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat zijn de specs van je configuratie eigenlijk? Als et een trage CPU oid betreft zijn zulke verschijnselen niet vreemd natuurlijk ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Boeiend
wagenveld schreef op 16 april 2004 @ 17:04:
Bij mij hielp het om Web content in folders uit te zetten. (mapopties)
Ja, maar dat bedoel je zeker voor die explorer, dat heeft niet veel nut denk ik, der staat geen enkel eplorer scherm open. Ik denk dat wmp het ver oorzaakt.
Andere players hebben het niet, ik draai nu Sonicstage 2, hoort bij Sony NetMD en die runt goed.
Ik heb hier een P4 2.6 ghz dus daar zal het niet aan liggen denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Boeiend op 16-04-2004 17:35 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Excuses dat ik hier ff bijdehand kom doen hoor elevator :+ :P
Welk OS gaat het hier over?
Ik zit met een stom probleem van WMP 9. Ik heb net een nieuwe HD, dus volledige nieuwe installatie, van WinXP pro.
Ik heb het zelf ook 1 keer gehad. Geen oplossing gevonden eigenlijk behalve nogmaals de PC opnieuw te installeren.

Bedoel je nou explorer.exe of iexplorer.exe. Een heel verschil namelijk. De eerste is zo'n beetje je taakbalk volgens mij. De 2e gewoon Internet Explorer.

[ Voor 21% gewijzigd door Glashelder op 16-04-2004 17:39 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

dual-zip schreef op 16 april 2004 @ 17:38:
Excuses dat ik hier ff bijdehand kom doen hoor elevator :+ :P
Zie je nou wel - dat vragen om enters was dus niet overbodig :*) :+

Oftewel - titel edit :)

• Boeiend
Het is een explorer.exe, zal dan waarschijnlijk idd de taakbalk zijn aangezien de wmp daar in verwerkt wordt. Wat ik nu ook zie dat je eerst in de mediabibliotheek moet zijn, voor dat het optreedt.

• Boeiend
Ik heb een oplossing.
In de opties van Media player bij Mediabibliotheek, Automatische updates van media gegevens voor bestanden, het hoofdvinkje uitvinken.
Pagina: 1