Pc als hub

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik wil graag mij laptop/pc voor 2 dagen als hub gebruiken. Hierin zitten keurig 2 netwerkkaarten. Bedoeling is dus dat laptop alle pakketjes die binnenkomen op lijn 1 1:1 op lijn 2 zet en andersom.

Het is NIET de bedoeling dat deze voor router gaat spelen. Aan kant 1 ligt al een router met DHCP, aan de andere kant hangt een switch. Deze kunnen alleen niet direct op elkaar worden aangesloten, er moet een hub tussen. (nou ja, switch mag ook).

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een softwarematige switch/hub, bestaat zoiets? (liefst natuurlijk voor windows)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
welk OS?
Binnen 2000/XP kan je gewoon een "bridge" bouwen tussen de 2 netwerkkaarten.

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
edit:
Dubbelpost 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door 68657469736d69 op 16-04-2004 17:02 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met andere woorden: je wilt twee netwerkkaarten gebruiken alsof het er meer zijn. Kan je 100% zeker zeggen dat dat niet gaat lukken: dat zul je toch echt op een hardwareniveau op moeten lossen, kan softwarematig echt niet. Want hoe zou jij bijv 4 netwerkkabels op 1 netwerkaansluiting willen koppelen :? Met zo'n ISDN-koppelstukje ofzo? Die zijn aardig aan de prijs en dat gaat sowieso niet werken, en voor het dubbele heb je een zoveel-poorts switch.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TweeB
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zou een crosscable niet werken? Ik ga er van uit dat je een switch aan een router wil hangen, en geen van beiden heeft een up-link poort...
Je kunt dan een crosscable gebruiken.

Verwijderd

The_Eagle schreef op 16 april 2004 @ 19:11:
Met andere woorden: je wilt twee netwerkkaarten gebruiken alsof het er meer zijn. Kan je 100% zeker zeggen dat dat niet gaat lukken: dat zul je toch echt op een hardwareniveau op moeten lossen, kan softwarematig echt niet. Want hoe zou jij bijv 4 netwerkkabels op 1 netwerkaansluiting willen koppelen :? Met zo'n ISDN-koppelstukje ofzo? Die zijn aardig aan de prijs en dat gaat sowieso niet werken, en voor het dubbele heb je een zoveel-poorts switch.
ik krijg de indruk dat de TS maar 2 pc's wil koppelen. isdn-koppels gaat niet lukken, die verbinden vaak alleen 3-4-5-6. maar utp-verleng-koppelstukjes bestaan ook hoor. bij de mycom voor een paar euro bijv.

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:07
mensen ff de topicstart duidelijk lezen.
Je kan dit oplossen met Zoiets als Winroute of zoals eerder gezegd met een software bridge.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Erikjebaldie schreef op 16 april 2004 @ 19:19:
mensen ff de topicstart duidelijk lezen.
Je kan dit oplossen met Zoiets als Winroute of zoals eerder gezegd met een software bridge.
OK ff herlezen....dan lijkt het me een beetje onzinnig om hier een laptop voor in te zetten; makkelijker gebruik je dan idd gewoon een crosscable, of een cross-koppelstuk (ja ook die bestaan kwam ik een tijd geleden achter...had ik dat maar eerder geweten :( )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
The_Eagle schreef op 16 april 2004 @ 19:30:
[...]

OK ff herlezen....dan lijkt het me een beetje onzinnig om hier een laptop voor in te zetten; makkelijker gebruik je dan idd gewoon een crosscable, of een cross-koppelstuk (ja ook die bestaan kwam ik een tijd geleden achter...had ik dat maar eerder geweten :( )
Ok, het gaat om een aantal situaties. Een daarvan gaat om een combinatie van modem/utp of een wireless/utp, ik wil dus aan de ene kant een wireless verbinding hebben, welke 1:1 wordt doorgegeven op de UTP kabel. (zodat ik dus een switch aan deze wireless poort kan hangen feitelijk).

Crosscable/koppelstukje is dus geen optie, het gaat om een opstelling voor maximaal 48uur, dus aanschaf van exotische hardware etc is niet gewenst, als ik een laptop met netwerk en wlan heb staan. Bridge ga ik morgen eens proberen.

Overigens loopt er 1 wirelessverbinding naar de router (dit wordt in de testsituatie een utp-lijn) en de andere naar switch. Ik hoef dus maar 2 systemen te verbinden, rest is allemaal aan de switch en router gekoppeld.

[ Voor 12% gewijzigd door WieMie op 16-04-2004 23:42 ]

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

volgens mij gaat dit gewoon werken met een software matige oplossing (heb ik (nog) geen ervaring mee) maar volgens mij kan je gewoon aan de ene kant je modem zetten en aan de andere kant je pc je krijgt dan zeg maar een soort van router achtig iets en dat heeft zich zelf al vele male bewezen.

moet die laptop er tussen zitten of kun je niet ergens een wireless accespoint vandaan halen voor twee dagen die kun je toch ook gewoon aan elkaar koppelen of niet soms ?

[ Voor 23% gewijzigd door Schapie op 17-04-2004 00:30 ]

No signature found

Verwijderd

Software bridge inderdaad. En aangezien je ons niet eens vertelt welk OS je wilt gebruiken kunnen we je niet verder helpen.

Windows XP: ingebouwde bridge-functie
Windows 9x-ME-2000: WinBridge: [google=winbridge]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.