Toon posts:

Modem wil niet op volle snelheid.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit tegenwoordig met een Etech Bullet 56k6 modem te internetten, via HetNet. Het werkt wel, maar ik zit met snelheden van 500 bytes per sec te downloaden. En dat vind ik niet echt feest :(. GoT is ook heel langzaam :(. Voordat jullie nou beginnen te zeggen dat het aan HetNet ligt wil ik hier ff iets tegen in brengen. Op de computer van mijn opa, die een ietwat ouder Etech Bullet 56k6 modem heeft, met overigens een andere chipset, mijn opa heeft er een met een Rockwell chipset, en ik met een Motorola chipset, gaat het internetten veel sneller, hij haalt gewoon 5kb/s. En hij gebruikt ook HetNet. Heb ik soms ergens iets niet goed ingesteld??

Help me...

Greetz Big Tazzz

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

Jij hebt een winmodem en je opa niet!
Dus je moet tijdens het downloaden alle overige taken die je computer ondertussen uitvreet stil leggen. Zo kan je processor zich volledig wijden aan het emuleren van een modem.

Et voilà.........

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nou, pj was me net voor, maar je hebt inderdaad een soft-modem.
Die zuigen, zeker op de wat langzamere systemen.
_Altijd_ voor Rockwell-chips gaan; dat scheelt aanzienlijk.
Kaj.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Celeron 333@416, en draai alleen maar winamp erlangs.... en dat is dus al te zwaar?

I don't like that!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Wat maakt het uit of het rockwell is of niet ?
Ik heb ook een rockwel en dat is een softmodem.
Werkt wel goed, ik haal makkelijk de 5 kb/s.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Roel : omdat je een Rockwell chip heb :P

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand met tips? Want mijn computer is geaard... en andere tips werken niet, en ik heb geen zin om een nieuw modem te gaan kopen...

Verwijderd

met een celly moet dat niet uitmaken, opeen p166 met winmodumhaal ik nog 5k...
check is met welke snelheid hij connected is, zou ergens tussen 48000 en 56000 moeten ligge, is dat niet zo, moet je ff kijken ofje veel heb zitten solderen in je tel.lijn, dat kan dekwaliteit en dus de snelheid nog wel eens beinvloeden

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
probeer bij www.lapwing.nl de nieuwste drivers eens uit.

Een vriend van me heeft een PCI56RVP modem. Eerst waren zijn laagste pings 700(!)ms en nu is dat verlaagd tot 300ms (nog te veel maarja het is een goedkoop ding). Niet ideaal voor online-quake.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Werkt een softmodem onder Linux? Want ik wil binnenkort met linux gaan kl##ten, maar als mijn modem dan niks doet vind ik dat minder.

Greetz Big Tazzz

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Nee dat werkt niet. Tenzij er Linux drivers bij je modem zitten. Maar dat heb ik nog nooit gezien. De drivers doen in software het werk want anders een chippie doet in je modem. Als die software er niet voor Linux is werkt het dus niet. Softmodem is eigenlijk ook een verkeerde term. Winmodem is het 'officieel'. Omdat er (over het algemeen) alleen Windows drivers bij worden geleverd.
Pagina: 1