Toon posts:

win2k kan niet bij xp bak komen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn netwerk ziet er als volgt uit:

2 pc's met win2k
1pc met win xp prof
en is verbonden met elkaar via een linksys router 4 ports switch.

allemaal zitten ze in dezelfde werkgroep. de 2 win2k computers kunnen makkelijk bestanden uitwisselen via mijn netwerklocaties. Ook zie ik vanuit een win2k pc de xp bak staan. als ik wil connecten komt er een connect scherm te staan. Als administrator inloggen lukt niet. andersom van xp naar 2000 gaat wel prima.

ik heb ook al geprobeert om 2 dezelfde accounts aan te maken met hetzelfde wachtwoord (dit vond ik in andere topics) maar ook dit hielp niet.
de firewall van xp staat ook uit dus daar licht het ook niet aan.

in andere topics kwam ik geen nieuwe tips tegen. kan iemand mij helpen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Maak onder XP eens een netwerk diskette aan en voer die uit op de 2k bakkies. Of kon je dit niet vinden in de search? Want niet verteld is niet gedaan ;)

Verder staat er ook nog een firewall op de XP computer standaard aan. Zet die dus eens uit.

[ Voor 5% gewijzigd door SSH op 16-04-2004 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
het klopt dat ik nog geen netwerkdiskette had geprobeerd. Dus dat ging in net doen. ik netjes diskette maken --> in win2k bak gedaan. komt ie met foutmelding dat dit alleen werkt met win 98 (SE) winme en winxp. Dus met die diskette gaat niet lukken. Wat zie ik over het hoofd?

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Staat eenvoudig delen van bestanden aan? (op de xp bak)
Heb je een map gedeeld? (ook op de xp bak)

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Topicstarter
het is niet te geloven... ik dacht van als je niet eens de computer in kan via win2k computer, dat het ook geen zin had om mappen te delen. Domme fout geweest. Want na het delen van een map doet hij het wel

ALLEMAAL THANKS!