Windows wil niet normaal opstarten

Pagina: 1
Acties:

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 10:56
Ik heb getwijfeld om dit tussen Mobo's en processors te zetten, maar ik heb besloten het toch maar hier neer te zetten.

Als ik de computer van mijn vriend aan zet krijg ik sinds kort een melding dat Windows niet kan opstarten, omdat er een recente wijziging is geweest in de Hard- of Software.

Dit probleem deed zich voort nadat het beeld tijdens het spel Vietcong vreemde kleuren liet zien en niet goed functioneerde. Toen heeft hij Vietcong afgesloten en even op MSN wat gedaan en nadat we de pc hebben uitgezet, deed hij het niet meer.

Ik kwam een paar dagen later terug en toen hebben we de PC opengemaakt en ik zag dat de cooler van de videokaart helemaal verstopt zat. Maar ik denk niet dat dat te maken heeft met het probleem.

We hebben toen de pc in veilige modus weten op te starten en toen hebben we in het logboek gekeken en daar stond in dat er een systeem fout zat genaamd DCOM.

Ik zit nu te denken of de harde schijf corrupt is, of er een sector beschadigd is. Zou dit kunnen? Of iets anders?
Ik heb mijn informaticaleraar al gebeld en hij wist er geen raad mee...

Bij voorbaat dank ;)

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik denk toch dat z'n videokaart overhit is geworden, omdat ook die rare kleuren zijn gekomen. En misschien is er daardoor ook iets anders te heet geworden, waarom het nu niet goed meer werkt.
Zien de rest van de fans er nog goed uit. En wat zijn de specs. En de temps

[ Voor 3% gewijzigd door Mister I op 16-04-2004 16:32 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-03 09:48

ralpje

Deugpopje

Nee, die man denkt ook, laat ze 't lekker zelf uitzoeken :)
Maaruh, probeer de pc eens op te starten met zo min mogelijk randapparatuur, dus alleen mobo, proc, 1 reep geheugen, video, harde schijf. Kom je dan wel in windows?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

masser120 schreef op 16 april 2004 @ 16:29:
Ik zit nu te denken of de harde schijf corrupt is, of er een sector beschadigd is.
Je moet ook niet denken maar testen maar de informatie over je hardware ontbreekt helaas volledig dus er kan weinig zinnigs gezegd worden..

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 16-04-2004 16:34 ]

ARME AOW’er

• masser120
Mister I schreef op 16 april 2004 @ 16:31:
Ik denk toch dat z'n videokaart overhit is geworden, omdat ook die rare kleuren zijn gekomen. En misschien is er daardoor ook iets anders te heet geworden, waarom het nu niet goed meer werkt.
Zien de rest van de fans er nog goed uit. En wat zijn de specs. En de temps
temps heeft hij nooit getest, hij is gewoon een gamer die het liefst niets te maken heeft met hardware.

Specs:
Fujitsu Siemens computer (albert hein)
AMD Althlon XP 1800+
1x 512MB SDRAM 133Mhz
Segeate 80GB 2MB cache
Nvidia Geforce 2 Ti 64MB
DVD+CDRW
Firewire, netwerk, modem, geluidskaart etc...
ralpje schreef op 16 april 2004 @ 16:32:
Nee, die man denkt ook, laat ze 't lekker zelf uitzoeken :)
Maaruh, probeer de pc eens op te starten met zo min mogelijk randapparatuur, dus alleen mobo, proc, 1 reep geheugen, video, harde schijf. Kom je dan wel in windows?
Heb ik al gedaan. Werkte niet...

Verwijderd

probeer een ander vga kaart. Die van jezelf misschien, en kijk dan of je erin komt.

• masser120
Ik kan nu niet meer bij zijn computer.

Het vreemde is, ik kom wel in Veilige modus (tijdens het opstarten krijg ik zo'n scherm met allemaal keuzes tussen het opstarten) maar niet in veilige modus met netwerkinstellingen of windows normaal of windows met de vorige instellingen.

Heeft hier iemand gehoord van de fout DCOM? Zie configuratiescherm > systeembeheer > logboek

Verwijderd

http://www.microsoft.com/com/tech/DCOM.asp

Hier is wat uitleg over dcom. Ziet er naar uit dat het aan de netwerk-instellingen of netwerkkaart ligt. Prebeer eens op te starten zonder de netwerkkaart en modem, misschien dat dat helpt?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

masser120: wat is de exacte foutmelding? Zoek deze op in http://support.microsoft.com en www.eventid.net :)

Overigens, als je denkt dat je harddisk corrupt is, waarom test je hem dan niet even? Kijk in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Mocht de HDD nog gezond zijn, dan kun je verder gaan met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Zo kunnen we verder dingen uitsluiten :)

[ Voor 109% gewijzigd door BalusC op 17-04-2004 07:51 ]

• masser120
BalusC schreef op 17 april 2004 @ 07:44:
masser120: wat is de exacte foutmelding? Zoek deze op in http://support.microsoft.com en www.eventid.net :)

Overigens, als je denkt dat je harddisk corrupt is, waarom test je hem dan niet even? Kijk in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Mocht de HDD nog gezond zijn, dan kun je verder gaan met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Zo kunnen we verder dingen uitsluiten :)
Exacte foutmelding is vreemd. Na het opstarten van de normale Windows (geen veilige modus of zo) krijg ik in een flits een blauw scherm te zien met een heleboel tekst, die kan ik dus niet lezen, en daarna start de computer opnieuw op.

Ik heb verder met een bootable CD het oppervlakte van de harde schijf gescand en dat heeft niks geholpen.
Ik ga zodirect scannen met Seatool van Seagate
Pagina: 1