[PC] Cycling Manager 4

Pagina: 1
Acties:
  • 794 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.cyanide-studio.com/forums/templates/subSilver/images/logo_cym_forum.gif

Inmiddels is Cyanide Studio's bezig aan alweer het 4e deel in de Cycling Manager reeks. Persoonlijk ben ik een fan van manager-games en heb ik Cycling Manager veel gespeeld. Helaas bleek bij de vorige delen dat de eerste versie van de release nooit geheel bugvrij was, wat betekende dat er nog enkele, later gemaakte, patches moesten worden gedownload en geinstalleerd.

De eerste versie van de CyM4 FAQ is te vinden op http://www.cyanide-studio.com/forums/viewtopic.php?t=26787 . Hier staat bijvoorbeeld dat de game waarschijnlijk gereleased wordt zo rond eind Juni, begin Juli.

De, volgens mij, grootste veranderingen zijn:

* Totale nieuwe interface
* Simuleren van wedstrijden gaat 6 tot 10x zo snel als in CyM3
* Commentaar toegevoegd tijdens de races
* Nieuw trainingssysteem / trainingskampen worden geintroduceerd
* Scouting is geheel vernieuwd

Dan nu wat screenshots, want een plaatje zegt meer dan 1000 woorden ;) :

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/3358/cym4-choose.jpg
Teamselectiescherm. Zoals je ziet is Cyanide er weer niet in geslaagd alle licenties bij elkaar te krijgen, hiervoor wordt nu een oplossing gezocht, maar het blijft onzeker of ze erin slagen alle officiele renners- + teamnamen erin te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/1516/cym4-condition.jpg
Teaminformatiescherm. Elke rijder heeft nu 'Race Points'. Dit aantal punten veranderd van jaar tot jaar en is gebaseerd op ervaring en uithoudingsvermogen.

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/5672/cym4-ullrich.jpg
Rennerinformatiescherm. Hier is niet veel aan veranderd, behalve dat je nu kunt zien onder welke omstandigheden je renner het beste zal presteren.

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/8883/cym4-tc-malle.jpg
Trainingskampselectiescherm. Hier kun je dus een trainingskamp selecteren :)

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/6425/cym4-peak.jpg
Hier kun je kiezen op welk moment je je renner wilt laten pieken. Op deze (maximaal 2 per seizoen) momenten, zal je renner in topconditie verkeren.

Afbeeldingslocatie: http://img2.imageshack.us/img2/2329/cym4-youth.jpg
Scoutingsscherm. Hier kun je kiezen in welke regio je je scout(s) loslaat. In dit geval, in het midden van Duitsland, is het het meest waarschijnlijk dat je tijdrijders en heuvel-klassiekerrijders (een Duitse Boogerd) vindt.

System Requirements
Deze zullen hetzelfde zijn als bij CyM3, ondanks een beloofde verbeterde 3D simulatie, dit houdt in dat je nodig hebt:
* Pentium 700 Mhz
* Vid Kaart vanaf een GeForce 2

Demo
De demo wordt eind Mei, begin Juni verwacht, hierover zijn nog geen verdere details bekend.

Tot slot nog een linkje naar het CyM3 topic: Cycling Manager 3

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55506

Hopen dat het weer beter is als Cym3. Begreep dat de graphics ed hetzelfde blijven ongeveer, maar dat de AI eindelijk goed meot zijn. Heb sinds cym1 geen heel seizoen meer gespeeld, altijd wel weer een bugje ergens te vinden wat je seizoen verpestte of het was gewoon te simpel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Anoniem: 55506 schreef op 17 april 2004 @ 17:10:
Hopen dat het weer beter is als Cym3. Begreep dat de graphics ed hetzelfde blijven ongeveer, maar dat de AI eindelijk goed meot zijn. Heb sinds cym1 geen heel seizoen meer gespeeld, altijd wel weer een bugje ergens te vinden wat je seizoen verpestte of het was gewoon te simpel :(
Klopt, in CyM3 was de ranking bug te erg prominent aanwezig, dit was een bug dat sommige renners die uitvielen toch in de ranglijst terug te vinden waren, en zelfs bovenaan. Ik had met Rabobank, als de bug eruit zou zijn geweest, alle doelen van het seizoen gehaald, maar het was een Game Over, omdat er telkens slechte rijders bovenaan kwamen.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-06 08:43
argh ik heb cycling manager 3, vond het allemaal wel mooi...
maar om nou 50 euro op tafel te gaan leggen, dat denk ik niet..
het is dat hij toen bij de "free record shop" (afgelopen februari) 30 euro'tjes was. maar anders had ik hem niet gehaald..

als deze ook weer 30 euro's kost dan is die weer van mij :P

heb alleen geen bug kunnen vinden, bij cycling manager 3...

dope, kom ik er net achter dat die vorig jaar al in de schappen lag 8)7 naja ik vind het wel bruut spel.. :P

[ Voor 17% gewijzigd door NLoldebroek op 14-05-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
*kick*

Als het goed is dan is er binnen een week een demo.
Uhm er is al een demo maar die is nog niet vrijgegeven aan het grote publiek maar wel aan low-end demo testers.
Geloof me [of niet] de gameplay is super!!
Als je een treintje maakt dan zitten ze dus ook echt in elkaars wiel.
Dus niet meer zoals in het voorgaande deel dat er steeds gaten ontstaan.
Mooi om te zien is ook wel dat ze gebruik maken van de hele weg.
Naja, d'r is veel meer te vertellen maar dan wordt het zo'n lange post. B)

Ah ok, 1 dingetje dan nog, de motoren.
D'r zit een cameraman achterop die de renner[s] echt volgt, echt heel mooi om te zien.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Volgens mensen op het forum heeft een medewerker van Cyanide gezegd dat ie er morgen dan eindelijk aankomt, dit lijkt te kloppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65293

ben nu de demo aan et downen via eMule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16223

Link naar de Demo: http://www.noos.fr/animation/cycling3/democm2004_Install.exe

Het lijkt erop dat er nogal wat problemen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69841

Heb net de demo gedownload (via de site) maar hij geeft aan dat er een fout in de installer zit.
Heb em tot nu toe 3x gedownload.

Ben ik de enigste met die fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 69841 schreef op 09 juni 2004 @ 13:00:
Heb net de demo gedownload (via de site) maar hij geeft aan dat er een fout in de installer zit.
Heb em tot nu toe 3x gedownload.

Ben ik de enigste met die fout ?
Ik krijg ook een error. Iets met corrupt file.

edit: de demo page van www.cycling-manager.com is nu ook weer onder " construction".

edit 2: you can also make a shortcut and type /NCRC after the "program location"
dan doet de installer het wel :)

[ Voor 28% gewijzigd door o rey op 09-06-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7792

Goede zaak dat er ook een deel 4 aankomt!
Was vrij verslaafd aan deel 3 moet ik eerlijk bekennen, alleen veel vage bugs wat het spel soms wel frustrerend maakte..

Maar goed als ik terug van stage ff de demo downloaden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Net even voor de 1e keer de demo gespeeld.
Allereerst is het (gelukkig) moeilijker gemaakt, ik speelde de winnende taktiek bij CyM3 nu ook hier (effort op 99% en altijd overnemen op een berg ze rond de 150 km van de meet) en mijn renners kwamen allemaal stuk voor stuk zonder energie aan. Virenque hield het nog het langst vol en werd 14e. Ik kreeg met deze taktiek dus wel een paar minuten, maar er was energie te weinig. Verder ziet het er goed uit, al blijf ik mijn vraagtekens zetten of het nodig geweest was de in-game menu/lay-out te veranderen. Commentaar klinkt leuk! Niet supereentonig, jammer dat mijn frans niet zo super is :+
Maargoed, zeker voor mensen die CyM3 nog niet hebben, zeker een aanradertje, en de demo downen kan nooit kwaad natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
JohnnyBravo schreef op 09 juni 2004 @ 17:56:
Net even voor de 1e keer de demo gespeeld.
Allereerst is het (gelukkig) moeilijker gemaakt, ik speelde de winnende taktiek bij CyM3 nu ook hier (effort op 99% en altijd overnemen op een berg ze rond de 150 km van de meet) en mijn renners kwamen allemaal stuk voor stuk zonder energie aan. Virenque hield het nog het langst vol en werd 14e. Ik kreeg met deze taktiek dus wel een paar minuten, maar er was energie te weinig. Verder ziet het er goed uit, al blijf ik mijn vraagtekens zetten of het nodig geweest was de in-game menu/lay-out te veranderen. Commentaar klinkt leuk! Niet supereentonig, jammer dat mijn frans niet zo super is :+
Maargoed, zeker voor mensen die CyM3 nog niet hebben, zeker een aanradertje, en de demo downen kan nooit kwaad natuurlijk.
Weet je wat leuk is, de wedstrijd hard maken door je renners in de beklimmingen op kop te zetten en op 94% te laten overnemen.
Op de eerste 2 bergjes je drie minste klimmers en op de volgende 3 klimmetjes de volgende 3.
Dan rij je dus echt met een heel select groepje op de voorlaatste berg en heb je nog 2 of 3 redelijk verse kopmannen.

Leuk detail, ik zag Salvodelli een keer in de aanval gaan op 1km van de top en zijn voorsprong uitbouwen in de afdaling.

Erg leuk dat elke keer dat je het speelt het weer anders is.
De ene keer heb je heel veel aanvallers de andere keer practisch niet.
Ik heb een race gehad met wel drie groepen [totaal een man of 20] die de aanval zochten.

Ben heel benieuwd wat het vlakke gaat brengen nu de treintjes zo smooth werken. :Y)

Ach ja er zijn ook wel wat mankementjes maar dit is het beste demo ooit wbt cycling-manager.

p.s. : 25 juni in de winkel verkrijgbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

hmm als ik demo download krijg ik een error message dat de file corrupt is. Meerdere keren geprobeerd. Meer mensen hier last van? echt irritant :( kijk er erg naar uit. Zeker nu ik de posts hierboven lees over de demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
edit 2: you can also make a shortcut and type /NCRC after the "program location"
dan doet de installer het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Na 3 keer proberen dan eindelijk een overwinning te pakken, aangevallen op de één na laatste berg met Pecharroman en met succes, hij kreeg aanvankelijk 3 renners mee, en toen op de slotklim kreeg hij een sterk moment en heb ik hem op 'oneindig overnemen' gezet met 99 % effort, en beetje bij beetje fietste hij weg :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
1   J. A. Pecharroman   QUICK STEP - DAVITAMON  5h03'20
2   Ivan Basso  TEAM CSC    + 32
3   Denis Menchov   ILLES BALEARS - BANESTO s.t.
4   Christophe Moreau   CREDIT AGRICOLE s.t.
5   Roberto Horas   LIBERTE SAGURES + 53
6   Gilberto Simoni SAECO   s.t.
7   Joseba Beloki   BRIOCHES LA BOULANGERE  s.t.
8   Jan Ullrech T-LEKOM + 1'10
9   Lance Niilstrung    US PYSTOL   s.t.
10  Iban Mayo   EUSKALTEL - EUSKADI + 1'28
11  Juan Miguel Mercado QUICK STEP - DAVITAMON  + 1'37
12  Tyler Homeltan  PHONAK HEARING SYSTEMS  + 1'52
13  Oskar Savilli   PHONAK HEARING SYSTEMS  s.t.
14  Francisco Mancebo   ILLES BALEARS - BANESTO + 2'12
15  Haimar Zubeldia EUSKALTEL - EUSKADI + 3'25
16  David Moncoutie COFIDIS + 3'53
17  Alexandre Venokourov    T-LEKOM + 6'33
18  Laurent Dufaux  QUICK STEP - DAVITAMON  s.t.
19  Richard Virenque    QUICK STEP - DAVITAMON  s.t.
20  J. A. Garrido   QUICK STEP - DAVITAMON  s.t.
21  Damiano Cunego  SAECO   s.t.
22  Inigo Cuesta    COFIDIS + 6'52
23  Danilo Di Luca  SAECO   s.t.
24  Joan Horrach    ILLES BALEARS - BANESTO s.t.
25  Alexandre Moos  PHONAK HEARING SYSTEMS  s.t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

leuke demo. Echter een groot nadeel bij mij is dat ie vaak crasht (75% van de keren). En op een willekeurig moment. Vooral balen als je met 2 renners voorop rijdt en vlakbij de finish bent :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
De game is gereleased en is inmiddels bij o.a. Dixons & Dynabyte te halen.. zijn er al mensen die hem hebben? Ik zou graag wat ervaringen horen willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem net gekocht en ben hem nu aan het installeren.

Ik update deze post zo direct wel even.Staat hieronder.

Alvast leuk voor de (andere) bezitters. Een aangepaste databse met alle echte namen vind je hier: http://cycling-photos.net/medias/cm4/Pack_cym4_v1.EXE.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 16223 op 25-06-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Er zitten toch wel weer wat vervelende bugs in als ik dat zo lees op het cya-forum.
De sprint winnen schijnt heel makkelijk te zijn als je een paar km voor de finnish je renner op 99% zet. [ala cym3]
Als je een carriere begint met een kleiner team krijg je automagisch renners erbij [plus contract] die je niet wilt.
En die DB convertor schijnt wat moeilijk te doen met excel.

Die laatste twee zijn voor mij niet zo'n probleem, ben meer een fan van het actie gedeelte maar die eerste had ik liever niet geweten of liever nog snel gerepareerd willen zien.

De uitslagen die ik heb gezien zijn wel weer super.
Armstrong die de tour wint met 2 minuten op de nummer twee en ik geloof dat de top tien binnen 20 minuten zat, da's netjes.
P-R schijnt ook geniaal mooi te zijn, op elke kazeien-strook moeten er renners af.

Morgen maar eens even naar de Dixons. :7

ps: Cyberneer, post even wat indrukken als je wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door LoneRanger op 25-06-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het speelt realistisch, de winnaars zouden zo in de editie van dit jaar voor kunnen komen. Een demarrage halverwege wordt door het peloton toch vaak weer teruggepakt. Het speelt wel lekker, maar in het heetst van de strijd vergeet ik nog wel eens de rest van mijn team en ga ik alleen met de voorste door, terwijl de anderen misschien beter zijn.
'k Heb alleen nog losse etappes gedaan en het managing gedeelte niet echt uitgediept.
Sprinten vind ik nog wel lastig, maar ik ga het eens proberen op jouw beschreven manier, LoneRanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Ik las ook dat je bijv. bij de tijdrit je versnelling kiezen moet, hoe zit dat precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
JohnnyBravo schreef op 25 juni 2004 @ 23:56:
Ik las ook dat je bijv. bij de tijdrit je versnelling kiezen moet, hoe zit dat precies? :)
Klopt, tandwielen kiezen en inspanning.
Ga hem morgen denk ik maar eens halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101315

De reactie's trekken me toch behoorlijk. met niet bekend met dit spel maar ben hem nu gelijk aan het downloaden (De Demo)

*Bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohnnyBravo schreef op 25 juni 2004 @ 23:56:
Dat klopt, je hebt de mogelijkheid om handmatig de versnelling van de renner te kiezen, maar het kan ook automatisch. Ook hier was de uitslag weer erg realistisch (valt me echt op!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 16:33
Heb hem inmiddels ook een paar dagen, maar ligt het aan mij of is het financiën systeem echt een beetje 'apart'? Als ik het goed door heb worden aan het begin van de maand de lasten afgeschreven en moet je die in de loop van de maand maar weer zien terug te verdienen met sponsoren (die per week betalen) en koers bonussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
rblommers schreef op 05 juli 2004 @ 08:59:
Heb hem inmiddels ook een paar dagen, maar ligt het aan mij of is het financiën systeem echt een beetje 'apart'? Als ik het goed door heb worden aan het begin van de maand de lasten afgeschreven en moet je die in de loop van de maand maar weer zien terug te verdienen met sponsoren (die per week betalen) en koers bonussen?
Jah klopt.
Het eerste seizoen is moeilijk omdat je ook veel materiaal moet kopen.
Raar eigenlijk dat je niet gericht kunt kopen maar alleen steeds een stapje hoger.
Moet ik bijna alle frames kopen omdat ik een TT-frame nodig heb.
Maar als je dan je seizoen goed afsluit staat je een bonus te wachten.

Ik ben na wat rondes en eendag races begonnen mer een carriere met Chocolade Jaques.
Down-under ging het prima, 3 dagen in het geel met Jan van Velsen.
[overigens een peleton van 70 man :) ]
In de koninginenrit ging ik op 3 kwart met Verheijen in de aanval.
Ging prima, 5 medevluchters.
Die 5 schudde ik met veel moeite in de laatste klim van mij af en door Verheijen te pushen kwam hij in het geel met bijna 2 minuten voorsprong.
Krijg ik de volgende dag een e-mail dat Geert ziek is [neusontsteking] en dat hij zich overtrained voelt.
Aan de ene kant heel leuk natuurlijk want hij was zo goed als leeg toen hij over de finnish kwam maar zijn recuperatie was goed dus misschien iets te veel van het goede dat hij ziek werd.
Ik kreeg ook nog een mail dat een renner in het ravijn was gevallen en zijn arm had gebroken. [wat een pech]

Tijdens de Gp van marseille wilde ik opgeven met een renner maar dat werkte niet.
De GP werd vereden over het GP van Zurich parcours. [dus rondjes]
Ik kom mijn renner dus weer tegen. :?

Het spel speelt 100 keer beter dan Cym3 maar toch nog wel wat bugs her en der.

Ik hou jullie wel op de hoogte van mij carriere mits daar belangstelling voor is en mits ik niet overnieuw moet beginnen na de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:24
Voor de liefhebbers die hem voor 50 euro niet willen kopen. Bij de mediamarkt is hij toe koop voor 39,99. Scheelt toch mooi 20% zou ik zeggen.

Beetje jammer dat ik hem gister wilde gaan kopen. Ik naar de mediamarkt toe ('s morgens even op internet gekeken of er geen gekke bedragen waren afgeschreven). Kom ik daar kan ik hem niet betalen. Hebben ze net die ochtend mijn verzekering voor het komende half jaar afgeschreven. Maarja geld overmaken heeft weinig zin, want ik krijg morgen weer centjes van mijn werkgever.

Lijkt me wel een gaaf spellen. In de demo winnen lukt me echt niet. Ik heb wel een keer 5 van mijn (Quickstep) Renners bij de eerste 18 gehad. Maar dichterbij dan 1'22 van Juan Miguel Mercado en Pacharoman ben ik nog niet geweest.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105544

Ik heb hem net gekocht bij freerecord shop uden, 44,95!
Duur, voor het eerst dat ik weer een spel (origineel) koop! :)

hehe... Maar zijn er al patches en evt. downloads voor het spel.
Eventueel vernieuwde databases, shirts, auto, publiek die anders zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
ik heb hem gedownload O+ , alleen kan echt nergens een crack vinden. Denk dat ik hem dan ook maar origineel moet kopen.... De demo gaat naar 99999x erg vervelen :P

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
die zou ik maar editten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lefty_38 schreef op 12 juli 2004 @ 17:00:
ik heb hem gedownload :r , alleen kan echt nergens een crack vinden. Denk dat ik hem dan ook maar origineel moet kopen.... De demo gaat naar 99999x erg vervelen :P
Dat kan kloppen, Cycling Manager 4 is met de nieuwste (StarForce 3) beveiliging uitgerust. De kans is zelfs zo groot dat er nooit een crack voor zal komen. Koop hem, als je de demo echt erg leuk vindt zul je er geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106850

Zijn er nog patches beschikbaar die de namen van de teams incl de renners herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Jep, hier is ie http://cycling.digam.dk/m...nt.php?sa=download&p1=286
Ik heb de game zelf nu ook al een tijdje en heb het veel gespeeld tot een week of 1-1 1/2 geleden, ben nu met Bankgiro in 2009(!), maar het lijkt me dat er meer lol in zit met de aankomende patch (1.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi dank je wel :)

En wat zijn verder nog patches die je eigenlijk moet installeren, behalve de officiele patch 1.1.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Nope, dat is de laatste patch en samen met die DB is het prima speelbaar voor een tijdje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Patch 1.1 zou ik alleen maar installeren als je een carriere wilt spelen.
De tour ook lekker links laten liggen, tour AI is niet echt lekker.
Gewoon lekker WB's, de giro of de vuelta spelen zonder patch en hopen dat 2.1 het spel verder kan perfectioneren.
Sprinten is een super ervaring als je de goede taktiek kunt vinden. :)

WB's zijn bijna perfect. [zonder patch]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was eerst vrij sceptisch over het spel, maar na mijn eerste ervaring ben ik compleet omgeslagen.. (eerste ervaring met Cycling manager. De letters CM betekenden voor mij altijd iets anders ;) )

Heb Rabobank gekozen (vrij saai, maar ach...)
Tour down under gespeeld met (door een eigen fout van mij) Freire als winnaar. Normaliter zou ik Freire nooit in deze wedstrijd laten rijden, maar soms klik je wel eens verkeerd ;) ...
Wat me opviel is dat de sprint winnen in dat veld vrij eenvoudig was. Nou is er niet echt sprake van een sprint, daar je meestal een kim of 5 voor de finisch wegsprint en het daarna alleen afmaakt.

Verdere op of aanmerkingen
- Wat ik miste in deze rittenkoers is dat er maar weinig gestreden werd om de gele trui. Dat was vooral te zien aan de tussensprints waar geen enkele moeite voor werd gedaan (Freire stond in de laatste etappe 6 seconden voor, maar in de tussensprints werd geen enkele moeite gedaan om dat te veranderen)..
- Winnen was wel erg simpel, maar het antwoord daarvoor ligt hem waarschijnlijk in dat Freire meedeed?

Aanmerkingen op het spel zelf:
- De look in de menu's zijn vrij slecht uitgewerkt. Veel wazige teksten en niet bepaald een mooie vormgeving wat betreft menu's
- Zoals eerder al vermeld, is mij het financiele systeem niet echt duidelijk
- Algemene klassementen aan de hand van de rittenuitslag weergegeven. Wanneer je bijv in de tour zit, is dat niet echt overzichtelijk..

Maar voor de rest echt een topspel, mits je van wielrennen houdt. En dat doe ik...

Maar een ding wat me wel erg stoort. Dat ligt waarschijnlijk niet aan het spel zelf, maar ik knal er soms uit. Er wordt dan meteen naar het windows scherm gegaan, waar niks meer te bekennen valt van CM4. Hebben daar meer mensen last van en zou het misschien aan mijn instellingen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Bestaat er een soort tutorial ofzo voor dit spel? Ik heb de demo gedownload maar ik snap er geen bal van 8)7 Ik geef ze steeds eten en dan gaat een balkje omhoog, en dan zakt ie vervolgens als een baksteen en kunnen ze niet eens meer het peleton bijhouden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Patch 1.2R:
http://www.noos.fr/animat.../cm4_patch12r_install.exe
there are mainly bugfixes. improvements of AI and gameplay will be in the next patch!

• (Database) In the race interface the Young Riders rankings were shown, in some races, in place of the sprinters ranking
• (Database) Hed Jet 40 wheels. Correction to texture display
• (Database) In the calendar, for the Tour of Catalonia, the first stage (Team time-trial) was not shown and only 7 stages were displayed, even if the team time-trial is, in fact, in the game when the Tour of Catalonia is ridden.
• (Database) Correction to Meta Volantes sprints on the Tour of Catalonia which gave neither points nor time bonuses.
• (Database) Several modifications to rider attributes
• (Editor) Possibility to change weather preferences, rider potential, initial team budget, ………
• (Team time-trial) Starting order decided by reverse race ranking and not alphabetic order
• (Backup) Backups are themselves backed-up for increased security. The game no longer bombs if a back-up is corrupted.
• (AI tour) The game’s AI now fights to protect the sprinter’s jersey.
• (Management) Rider recovery was not correctly updated when a player simulated the first stage of a tour or a race.
• (Management) Staff contracts finish correctly.
• (Race) Putting the game into the background no longer cause it to stop. The host cheat whereby a player used an Alt-Tab to slow other players no longer works
• (Motor) Correction to slow loading times (several minutes to move between days) with certain low-end video cards.
• (Multi) In the ladder, all current players are now accounted for and those having disconnected are no longer shown.
• (Junior rider rankings) 25 year-old riders are now counted in junior rider rankings. Those who’ll be 26 during the season no longer appear.
• (Race) World Cup podiums no longer bomb
• (Race) The correct jersey is shown in the team rankings
• (Management) It’s no longer possible to have more than 25 riders. The bug that prevented the “dismiss riders” pop-up from appearing has been corrected.
Ik heb al het een en ander gespeeld met deze patch en ik ben blij verrast. :Y)
Nu nog even wachten op een PPDB database voor deze patch.

Oh, als je deze patch installeerd moet je wel overnieuw beginnen met je carierre anders gebeuren er hele rare dingen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
En ook die nieuwe PPDB d'base is er al... http://srv03.pcextreme.nl...asePPDBPatch1-2v1-8GW.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Die DB is toch beta?
niet dat ik dat schuw ofzo ;)

Heb je trouwens ok al wat ervaringen met de nieuwe patch?
Ik ben vanmorgen de ronde van zwitserland begonnen en het speelt allemaal heerlijk weg.
Zometeen een bergetappe en naar het schijnt zijn de snelheden bergop wat werkelijker [langzamer] geworden.
Ben benieuwd.

Oh, de AI patch staat gepland voor begin september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Getah schreef op 17 augustus 2004 @ 20:25:
Bestaat er een soort tutorial ofzo voor dit spel? Ik heb de demo gedownload maar ik snap er geen bal van 8)7 Ik geef ze steeds eten en dan gaat een balkje omhoog, en dan zakt ie vervolgens als een baksteen en kunnen ze niet eens meer het peleton bijhouden? :?
ahum.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Even een misschien iets minder intelligente vraag tussendoor maar is het speel goed speelbaar zonder het installeren van alle nieuwe patches. Bij cycling manager 3 was dit iig niet het geval want toen zat je met het verschuiven van tijden tijdens de rondes.....vond dat trouwens ook een puik spel ben blij dat ik hem gekocht heb toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
E = aanvallen
R = counter aanval
T = sprint
Y = counter sprint
D = overnemen
F = blijven overnemen
G= naar voren in de groep
H= geen orders
gebruik wel de inspannings meter, het is niet zo dat je het peleton kunt controleren op 65%.

[geld alleen voor geselecteerde mannetjes]

spatie = namen aan/uit

numpad 1t/m9 = selecteer een renner
numpad 0 = selecteer alle renners

control+nummer = geselecteerde renners groeperen, als je dan later dat nummer intoest krijg je dat groepje weer geselecteerd. [gebruik hiervoor de niet numpad nummers]
ctrl+muis kun je renners mee selecteren/de-selecteren.

P= pauze [erg nuttig bij sprints en demarages]

voor tegen aanvallen/sprints, selecteer jouw renner die die aktie moet maken, click dan met de rechter muisknop de renner die je wilt counteren en druk dan op counter sprint/aanval.
Hiermee rij je dus naar het wiel van die renner [als je sterk genoeg bent].
De renner die je counterd moet wel aanvallen/sprinten om gecounterd te kunnen worden.

succes
Is wel van cym3 maar zoveel is er niet veranderd dacht ik.
Zelf doe ik alles met de muis vandaar.

[ Voor 5% gewijzigd door LoneRanger op 22-08-2004 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
En die balkjes? Ik snap nooit wanneer je ze eten moeten geven enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Ze eten uit zichzelf als de balkjes helemaal leeg zijn, voor de finale is het handig, als je nog wat over hebt, het laatste op te maken en dan aan te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Maar kan iemand mij vertellen of dat nodig is om een patch te installeren om echt heel erg hinderlijke problemen uit te schakelen of valt het deze keer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Getah schreef op 22 augustus 2004 @ 12:15:
En die balkjes? Ik snap nooit wanneer je ze eten moeten geven enzo...
Groen is energie.
Lichtblauw is explosiviteit. [voor demarages]
Rood is sprint energie.

Eten doen ze idd automatisch als de groene balk leeg is.
Maar als je groene balk vol is en je lichtblauwe leeg kun je eten om je licht-blauwe
balk weer vol te krijgen.
In principe wanneer je alleen maar meerijdt in het peleton kun je zonder eten de race uitrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Tommilio schreef op 22 augustus 2004 @ 13:28:
Maar kan iemand mij vertellen of dat nodig is om een patch te installeren om echt heel erg hinderlijke problemen uit te schakelen of valt het deze keer mee?
Ik vind het deze keer wel meevallen, het is prima speelbaar, alleen voor de laatste stukjes verbetering en realisme zou ik toch ff die paar MB'tjes binnentrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Nog één vraagje: :P

Hoe kun je het beste omgaan met die percentage-schuif?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94371

wat voor fiets kan je het best gebruiken bij een klimtijdrit een gewoon tijdrit fiets of een echte klimfiets zonder tijdrit spul er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Kan iemand nog een snelle tutorial tijdrijden geven? Alle ventjes uit mijn ploeg eindigen allemaal op de laatste plaatsen met heel veel achterstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Maar hoe zit het met tijdritten? Als ik zelf niets doe eindigen ze allemaal ver achteraan, en als ik zelf iets doe gebeurt hetzelfde.. :+

Ik snap trouwens ook niets van die recuperatie. Als ik een ronde rijd, bijvoorbeeldl de ronde van Frankrijk, is de recuperatie van iedereen in het begin 'uitstekend' of iets dergelijks.

Als de tour vordert wordt het steeds slechter, opzich begrijpelijk, maar na 7-9 etappes staat het al bij iedereen op 'slecht' waardoor het 2e gedeelte van de tour niets meer wordt.

Dit gebeurt overigens ook als ik mijn rijders weinig laat doen (lees: in het peleton laat hangen) Ook wordt de recuperatie niet meer beter...

Kan iemand mij met déze 2 punten helpen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Getah schreef op 28 augustus 2004 @ 13:00:
Maar hoe zit het met tijdritten? Als ik zelf niets doe eindigen ze allemaal ver achteraan, en als ik zelf iets doe gebeurt hetzelfde.. :+

Ik snap trouwens ook niets van die recuperatie. Als ik een ronde rijd, bijvoorbeeldl de ronde van Frankrijk, is de recuperatie van iedereen in het begin 'uitstekend' of iets dergelijks.

Als de tour vordert wordt het steeds slechter, opzich begrijpelijk, maar na 7-9 etappes staat het al bij iedereen op 'slecht' waardoor het 2e gedeelte van de tour niets meer wordt.

Dit gebeurt overigens ook als ik mijn rijders weinig laat doen (lees: in het peleton laat hangen) Ook wordt de recuperatie niet meer beter...

Kan iemand mij met déze 2 punten helpen? O-)
Wat is voor jou in het peleton laten hangen?
Zolang je geen voeding hoeft te gebruiken in een etappe gaat de recuperatie ook niet naar beneden.
Naar mijn mening zijn dat gewoon je reserves.
Neem het feit dat hoe slechter je recuperatie is des te sneller je je reserves aan moet spreken.
Ofwel de sneller je groen verdwijnt.
Overigens is het simuleren van een etappe tussendoor een goede manier om ze weer wat omhoog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Ok bedankt, maar hoe zit het nou met die tijdritten? 8)7 Als ik dat ding op volledig laat staan gaan ze niet hard en worden ze door iedereen voorbij gereden.

Als ik zelf aan die versnellingen ga zitten wordt het alleen maar erger :( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63861

Na het zien van de 14e etappe (Aosta - Domodossola: 223.0 km) van de Giro 2006 wilde ik die etappe naspelen in Cycling Manager 4. Maar wat blijkt nu, de etappe zit er niet in.
Heb nog even gekeken op http://www.pcmbenelux.com/ , maar daar werd ik ook niet veel wijzer.
Er zijn wel nieuwe databases voor 2006(een NL en een Duits), maar als ik die laad, dan heb ik nog steeds die etappe niet.
Is een etappe soms met een editprog zelf na te maken? Of moet ik wachten op Pro Cycling Manager 2006 die op 19 juni komt?
Pagina: 1