Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

E-mail doorsturen naar SMS

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 11:45

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
heey,

Ik heb het volgende probleem.
Ik wil graag mailtjes binnen laten komen op een mailbox en die door laten sturen naar een mobiele telefoon waar ze binnen komen als SMS.

Dat je met sms maar 160 tekens kwijt kunt is niet boeiend want de mailtjes zijn ook altijd korter dan 160 tekens.

Weet iemand of dit mogelijk is en hoe???

[ Voor 21% gewijzigd door komaki op 16-04-2004 16:09 ]

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

• muis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Bij gin.nl kun je mailtjes ontvangen via SMS:
http://www.gin.nl

werkt erg goed

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:44
Ben ook aan zo'n dienst bezig. Geheel reclame vrij moet het worden en je eigen telnummer als afzender (dus zoals je hem ook via je GSM verstuurd).

Helaas kan ik het niet gratis maken, daarom betaal je:
13 SMSjes kost € 1,30 (telefoonrekening p/g)
70 SMSjes voor € 5,00 (overschrijving/incasso)

Meer details enzo kan ik nog niet vrijgeven, maar al heb je er haast mee dan kan ik er wel wat extra vaart achter zetten :)

(Wat vinden jullie van de kosten?)

[ Voor 3% gewijzigd door Polderdijk op 16-04-2004 16:26 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Polderdijk schreef op 16 april 2004 @ 16:26:
Helaas kan ik het niet gratis maken, daarom betaal je:
13 SMSjes kost € 1,30 (telefoonrekening p/g)
70 SMSjes voor € 5,00 (overschrijving/incasso)

...

(Wat vinden jullie van de kosten?)
Je bent natuurlijk sinterklaas niet. De prijzen zijn heel redelijk, grote vraag is wat je met spam doet. Ik krijg dagelijks op zijn minst 2,3 spamberichten (ligt aan onze wonderschone uni niet aan mij), misschien een idee om een filtertje te installeren?

Verwijderd

muis schreef op 16 april 2004 @ 16:13:
Bij gin.nl kun je mailtjes ontvangen via SMS:
http://www.gin.nl

werkt erg goed
Helaas is telfort (sinds 13 april) gestopt met deze services, gebruikte dit ook vaak. maar werkt dus inmiddels niet meer.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:44
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 16:38:
[...]

Je bent natuurlijk sinterklaas niet. De prijzen zijn heel redelijk, grote vraag is wat je met spam doet. Ik krijg dagelijks op zijn minst 2,3 spamberichten (ligt aan onze wonderschone uni niet aan mij), misschien een idee om een filtertje te installeren?
Spam blijft natuurlijk altijd een gevoelig onderwerp, zeker met dit soort diensten waar de klant moet betalen. Echter ga ik het zo maken dat de klant een eigen mailadres krijgt zoals username@domein.nl en zodra daar een mail wordt afgeleverd wordt deze verwerkt naar een SMS.

Mocht er dus een SPAM op dat adres worden afgeleverd dan wordt deze echter alleen verwerkt zodra het formaat geldig is (anders kan het niet verstuurd worden uiteraard). Door deze manier haal je al een hele hoop tegen. Echter zit je nog met het probleem dat je altijd mensen hebt die je kunnen pesten door expres mails te sturen, in het goede formaat, om jou af te troggelen van SMS-credits. Dit wil ik op gaan lossen door een white en/of blacklist.

Verder ben ik deze dienst nog volop aan het ontwikkelen en zal nog een paar weken duren voordat het online komt! Daarna ben ik nog op zoek naar testers, dus mocht je interesse hebben om de dienst (op dat moment geheel gratis) te testen, stuur me even een mail!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• max3D
  • Niet online
Weet iemand eigenlijk waarom gin Telfort niet meer ondersteunt? De Telfort klantenservice wist van niks en zei dat het niet hun probleem was, maar dat van GIN.

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.zimsms.com/zimsmsmail.asp

Mischien kun je dat eens proberen?
Is gratis (voorlopig denk ik) en schijnt dat je als je opnieuw aanmeldt gewoon weer 1000 credits krijg dus probeer het eens zou ik zeggen :)

• max3D
  • Niet online
Dank voor de tip. Gelijk geprobeerd, maar helaas geen SMS ontvangen. De software lijkt prima te functioneren en zegt mijn testmailtjes ook doorgestuurd te hebben, maar er komt niets aan.

Volgens GIN is het probleem:
“Vanaf 13 april verzorgt Telfort de diensten die onder 221 vallen zelf.
Telfort heeft echter besloten om de e-maildienst niet te handhaven.
Bij klachten hierover dient u contact op te nemen met Telfort.

Mocht u er interesse in hebben, via de andere Nederlandse netwerken (met
uitzondering van Tele2) kunt u wel gewoon gebruik maken van onze
e-maildienst.”

Kennelijk zorgt dat stoppen van die e-maildienst er ook voor dat ZIM niet werkt.
Pagina: 1