Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Niet eens geprobeerd >:(
Live! is sowieso betr
Maaqr van anderen hoorde ik dat het niet je van het was, zelf denk ik dat het gewoon redelijk geluid is (bv een SB16 ofsow)
Live! is sowieso betr
Maaqr van anderen hoorde ik dat het niet je van het was, zelf denk ik dat het gewoon redelijk geluid is (bv een SB16 ofsow)
Verwijderd
Het is gewoon normaal geluid, geen ruis ofzo hoor. Je kunt er goed cd's mee afspelen, als je het heel erg veel gaat gebruiken of heel mooi geluid erg belangrijk vind zou ik wat anders gaan zoeken, het geluid vind ik iig niet slecht.
Het is een kwaliteit waar je twee jaar geleden er blij mee zou zijn geweest. Gewoon recht op en neer goed. Geen suround oid. En misschien zijn er betere kaarten te vinden, maar de geluidskwaliteit wordt altijd al flink verziekt door de herrie die je PC maakt met alle fans, disken etc.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Hij doet het goed. Ik ben er tevreden mee.
Ik ga gewoon ook zo'n MSI bordje bij m'n Duron 650 kopen. Komt ook beneden te staan voor m'n ouders, dus heb ik meteen onboard sound..
(Nog iemand die z'n MSI K7T PRO voor weinig kwijt wil ?!?!
Ga die Duron toch nie overklokken.)
(Nog iemand die z'n MSI K7T PRO voor weinig kwijt wil ?!?!
Verwijderd
Onboard sound is prima voor dagelijks gebruik. Ik merkte geen verschil tussen SB AWE64 ISA die ik had. Als je goed geluid wilt dan houd je die 100 piek lekker in je zak, wil je perse het beste van het beste dan kost dat wat.
een cdtje afspelen gaat met elke geluidskaart eigenlijk wel goed omdat die er niet echt aan te pas komt.....
er zit namelijk in een cd-rom drive al een DAC die het digitale signaal omzet in een analoog signaal. via het audio kabeltje naar je geluidskaart wordt dus al een analoog signaal getransporteerd. dit signaal wordt door de soundchip hoogstens wat versterkt, verder niet. het maakt echt heel weinig uit wat voor soundkaart je dan hebt.....
er zit namelijk in een cd-rom drive al een DAC die het digitale signaal omzet in een analoog signaal. via het audio kabeltje naar je geluidskaart wordt dus al een analoog signaal getransporteerd. dit signaal wordt door de soundchip hoogstens wat versterkt, verder niet. het maakt echt heel weinig uit wat voor soundkaart je dan hebt.....
het geluid op het moederbord is best, de kwaliteit wordt meer bepaald door de speakers die je erachter hangt dan door de kaart zelf. de speakers vervormen namelijk al snel het basgeluid. Maar ik ben er tevreden over. Ik heb er zelfs Creative
CPS-100 speakers achter en heb geen problemen.
CPS-100 speakers achter en heb geen problemen.
Ok, ik heb m'n bordje in m'n kastje zitten. Ik heb de onboard audio op IRQ 5 gezet (in de bios), maar windows wil 'm alleen maar op IRQ 9 zetten... 
En als ik een dosspel speel (bijvoorbeeld Psycho Pinball) dan hapert het geluid.
Ik heb een MSI K7T PRO met bios 1.8.
En als ik een dosspel speel (bijvoorbeeld Psycho Pinball) dan hapert het geluid.
Ik heb een MSI K7T PRO met bios 1.8.
Verwijderd
Dat is nou ook mijn probleem met dit bord, je hebt de IRQ keuze gewoon niet in de hand.
Ook mijn netwerkkaartjes en USB gaan vrolijk op dezelfde IRQ'tjes zitten ondanks dat ik ze kijhard vastzet op een andere.
Ook mijn netwerkkaartjes en USB gaan vrolijk op dezelfde IRQ'tjes zitten ondanks dat ik ze kijhard vastzet op een andere.
Ik heb bios 1.6 en heb nergens last van ook in DOS niet. Misschien toch niet altijd nieuwste bios d/l'en?
Verwijderd
Geplaatst door Chemist - maandag 18 december 2000 16:24
--------------------------------------------------------------------------------
Hoe is de audiouitgang op de K7T Pro2: is die goed genoeg voor een CD-tje afspelen of is ie gewoon puur brak ??
------------------
The moon is a planet just like earth, only it's even deader
wil je een oplossing!!!!!!!!!!!!
(deze geldt alleen als je windows media player 7 gebruikt, voor zover ik weet)
ga naar opties en zet daar digital audio uit!!
omdat met deze optie de muziek eerst door de cd-rom speler omgezet word naar een digitaal signaal, daarna via de IDE bus wordt verstuurd. krijg je stotterend geluid. het moet met een K7T pro 2 via het geluidskabeltje (analoog) zo is het geluid wel goed. zo wordt de ide bus namelijk niet belast
hoop dat je er wat aan hebt. zo los ik het probleem altijd op
Verder is het geluid PERFECTO alleen dat cd-tje moet je ff zo aanpassen
--------------------------------------------------------------------------------
Hoe is de audiouitgang op de K7T Pro2: is die goed genoeg voor een CD-tje afspelen of is ie gewoon puur brak ??
------------------
The moon is a planet just like earth, only it's even deader
wil je een oplossing!!!!!!!!!!!!
(deze geldt alleen als je windows media player 7 gebruikt, voor zover ik weet)
ga naar opties en zet daar digital audio uit!!
omdat met deze optie de muziek eerst door de cd-rom speler omgezet word naar een digitaal signaal, daarna via de IDE bus wordt verstuurd. krijg je stotterend geluid. het moet met een K7T pro 2 via het geluidskabeltje (analoog) zo is het geluid wel goed. zo wordt de ide bus namelijk niet belast
hoop dat je er wat aan hebt. zo los ik het probleem altijd op
Verder is het geluid PERFECTO alleen dat cd-tje moet je ff zo aanpassen
Hmmm, thanx voor de info, ik heb het geprobeerd met bios versie 1.6, had ik hetzelfde probleem. Dus nu heb ik gewoon weer Bios 1.8.
GP2 doet het nu wel normaal, maar Psycho Pinball niet.
Maar nog effe een vraagje, is een SB128 PCI volledig soundblaster 16 compatible of heeft die ook zo'n brakke emulatie als de Live ?!?!
GP2 doet het nu wel normaal, maar Psycho Pinball niet.
Maar nog effe een vraagje, is een SB128 PCI volledig soundblaster 16 compatible of heeft die ook zo'n brakke emulatie als de Live ?!?!
Pagina: 1