E-Tech ADSL Router/Switch firmware crash?

Pagina: 1
Acties:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 16:57

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ik heb een paar weken geleden deze router aangeschaft met de bedoeling om hem op een Demon DSL Express aansluiting over een ISDN2 lijn aan te sluiten. Nu kreeg ik dus vandaag een mailtje dat de aansluiting opgeleverd zou zijn, heb gelijk de hele meuk aangesloten en getest: geen verbinding (DSL lampje blijft knipperen). Na wat gekloot in de instellingen, wat overigens geen firmware upgrade inhield want de router werd standaard al geleverd met de E-tech V3.4 firmware, wilde ik de instellingen saven en rebooten. Afijn, router reboot. Na de reboot kon ik het bakje dus niet meer accessen. Pings kwamen niet terug (timeout 100%) en de webpage lag ook plat. Het ADSL lampje knippert niet meer maar is nu gewoon uit, het READY lampje is aan en de switchfunctie doet het ook nog. DHCP is eruit. Wat mijn vermoeden is is dat de firmware (Ik geloof dat dat een embedded Linux-firmware is) is gecrasht. Resetten van de router heeft geen zin, dat heb ik al acht keer of wat gedaan. Router uitzetten en na een tijd weer aan ook al geprobeerd, zelfde resultaat.

Heb overigens op GoT en de helpdesk van E-Tech al gezocht, maar dit specifieke probleem kwam ik niet tegen. Ik ga ook niet dat ding openschroeven om hem vanuit DOS te flashen, da's me iets te riskant en ik denk dat ik dan meteen de garantie kwijt ben.

Een heel typisch foutje trouwens: als ik bij de ADSL Status info keek was de Annex mode die aangegeven stond Annex A. Terwijl er toch duidelijk voor een ISDN lijn een Annex B model nodig is, althans als je de site van E-Tech moet geloven. Het geheel ging fout toen ik in de 'Advanced Settings -> ADSL Settings' de optie 'Byte Swapping' aanzette en de router ging rebooten. Is het zo dat hier door E-Tech een foute firmware in gezet is en er een Annex B firmware in had moeten zitten? In dat geval gaat ie in de doos terug naar E-TechShop.nl waar ik 'm aangeschaft heb.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:21
Je weet zeker dat het model wat jij hebt, wel de annex-B is ?

Ik dacht namelijk altijd dan de Annex-A en Annes-B er verschillend uitzagen.
De foto zoals op die page was naar mijn mening altijd de Annex-A.

Of is dit niet zo ?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Er stond op de doos duidelijk Annex B, en hij is niet blauw maar zwart met grijs.

Volgens E-Tech betekent Annex A automatisch analoog en Annex B ISDN.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Stoney3K schreef op 16 april 2004 @ 20:09:
Er stond op de doos duidelijk Annex B, en hij is niet blauw maar zwart met grijs.

Volgens E-Tech betekent Annex A automatisch analoog en Annex B ISDN.
Als je even op msn komt heb ik wat voor je, je gaat hiermee de router resetten, maar het is voor annex A. Ik weet dus niet zeker of dit lukt, maar waarschijnlijk kan je die versie weer flashen naar jouw annex B versie.

Edit: je gaat dus niet openschroeven.. dan kan ik je niet helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-04-2004 20:30 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb precies dezelfde router en precies hetzelfde probleem gehad. Ik heb toen de helpdesk gebeld, en ze zeiden dat ik em op moest sturen. Binnen 4 dagen had ik een nieuwe en deze werkte wel goed!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 13:34

Shedman

Met het hart op de goede plek

weppe schreef op 16 april 2004 @ 20:39:
Ik heb precies dezelfde router en precies hetzelfde probleem gehad. Ik heb toen de helpdesk gebeld, en ze zeiden dat ik em op moest sturen. Binnen 4 dagen had ik een nieuwe en deze werkte wel goed!
Is een mogelijkheid, maar als je er morgen mee naar de winkel gaat waar je hem hebt gekocht krijg je waarschijnlijk zo een nieuwe mee. Vergeet niet de aankoopbon.

Tenzij je hem natuurlijk via internet hebt aangeschaft.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Heb hem dus online gekocht. Afijn, ik mail de betreffende winkel wel even om aanspraak te maken op de garantie. Ik vermoed dat de firmware verkeerd ingeladen is op Annex A terwijl het annex B moest zijn.

Pagina: 1