Maat van mij:
Thnx alvastIk probeerde laatst op mijn pc'tje linux te installeren. Ik moest hiervoor een aparte linux partitie maken en wilde dat dus net gaan doen. Hiervoor wilde ik eerst een andere partitie die ik al had verwijderen en dan een nieuwe aanmaken. Maar toen ik die partitie had verwijderd en ff rebootte toen startte mijn pc niet meer op
Hij loopt nu vast op een zeer rottig punt, namelijk net voordat ie begint met het laden van het besturingssysteem. Dus ik kan niet gewoon in safe mode komen of ms-dos.
Als ik er een opstartdiskette in ros dan kom ik al iets verder, alleen als ie zegt dat ie windows gaat laden dan stopt hij abrupt en kom ik in een ms-dos venster terecht met A:\>
Dan kan ik HELP intypen en dan komt er zo'n dialoogvenster met enige hulp bij opstratproblemen. Alle aanwijzingen die er stonden heb ik allemaal opgevolgd maar het hielp allemaal niets. Zo heb ik CHKDSK gedaan en ook scandisk maar die haalden beide niets uit.
Met opstartdiskette kan ik wel in het opstartmenu komen, dus ook kiezen voor safe-mode maar als ik dan probeer mijn pc te starten in safe mode dan springt ie op een gegeven moment ook weer naar A:\>
Het lijkt me sterk dat het probleem zit in de hardware aangezien ik daar niets aan heb veranderd.
Alle gegevens staan nog wel op m'n harde schijf aangezien ik dat nog kon controleren in ms-dos.
weet iemand raad??