Toon posts:

[98] PC stopt voor "laden van het besturingssysteem"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maat van mij:
Ik probeerde laatst op mijn pc'tje linux te installeren. Ik moest hiervoor een aparte linux partitie maken en wilde dat dus net gaan doen. Hiervoor wilde ik eerst een andere partitie die ik al had verwijderen en dan een nieuwe aanmaken. Maar toen ik die partitie had verwijderd en ff rebootte toen startte mijn pc niet meer op :S

Hij loopt nu vast op een zeer rottig punt, namelijk net voordat ie begint met het laden van het besturingssysteem. Dus ik kan niet gewoon in safe mode komen of ms-dos.

Als ik er een opstartdiskette in ros dan kom ik al iets verder, alleen als ie zegt dat ie windows gaat laden dan stopt hij abrupt en kom ik in een ms-dos venster terecht met A:\>

Dan kan ik HELP intypen en dan komt er zo'n dialoogvenster met enige hulp bij opstratproblemen. Alle aanwijzingen die er stonden heb ik allemaal opgevolgd maar het hielp allemaal niets. Zo heb ik CHKDSK gedaan en ook scandisk maar die haalden beide niets uit.

Met opstartdiskette kan ik wel in het opstartmenu komen, dus ook kiezen voor safe-mode maar als ik dan probeer mijn pc te starten in safe mode dan springt ie op een gegeven moment ook weer naar A:\>

Het lijkt me sterk dat het probleem zit in de hardware aangezien ik daar niets aan heb veranderd.
Alle gegevens staan nog wel op m'n harde schijf aangezien ik dat nog kon controleren in ms-dos.

weet iemand raad??
Thnx alvast :)

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 09:07
Heeft ie niet de verkeerde partitie gedelete ofzo? :Y)
Dat zou niet zo slim zijn namelijk :+

edit: potver... laatze zin lezen is moeilijk :P

[ Voor 22% gewijzigd door harmageddon op 16-04-2004 15:46 ]

Aap!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik neem aan dat je deze hebt gelezen?

FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004
Windows Operated Systems - FAQ

Laat even horen of deze beiden guides je verder kunnen helpen; laat anders even horen wat er niet lukte :) Welk besturingssysteem hebben we het trouwens over hier?

Opstartproblemen > PC stopt voor "laden van het besturingssysteem"
Verder stuur ik deze van SA > WOS :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
hij had windows er op staan, wou toen linux installeren op een apparte petitie en nu doet nix het meer.... het gaat hem er om of het mogelijk is (gratis) z'n gegevens te redden....

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Booten met een XP CD en dan een installatie over de oude installatie heen?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 17 april 2004 @ 16:15:
Booten met een XP CD en dan een installatie over de oude installatie heen?
hij heeft 98... of kan je daarmee ook systeem herstel doen?

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
met windows 98 kan je geen systemherstel doen.
probeer vanaf een bootdiskette fdisk /mbr en sys c:

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb het OS in de titel erbij geplaatst; gelieven in het vervolg even in de openingspost op te nemen en zelf in de titel te zetten :)

Zal de snelste oplossing trouwens niet een herinstallatie van Windows zijn? En wat gebeurt er als hij in A:\> terecht komt tijdens het booten; en hij start dan
c:\windows\win.com
op?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1