[qware] DC-003 - Megacam 3.1 Megapixel compact ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
hehe na een weke gezocht te hebben voor een cameraatje voor mijn budget heb ik er eindelijk een gevonden

de QW DC-003 - Megacam 3.1 Megapixel compact

http://www.qware.info/pro...pecifi.php?product_id=104

erg mooi ding lekker klein dus makkelijk mee te nemen op stap enzo..

maar nu rust mij nog een vraag, deze camera is uittebreiden van een sd kaart... maar nergens staat tot hoeveel MB.

weet iemand tot hoeveel deze camera aan kan, dus mensen die deze camera hebben laat aub weten ook hoe je ervaringen over dit apparaatje is..misschien dat je ooit met dit apparaat een foto hebt gemaakt en misschien kan je me die laten zien om een indruk te maken over hoe de fotoos werken.

ps

ik bestel hem bij www.quickspot.nl ik neem aan dat dit een goed bedrijf is?

alvast bedankt...

Verwijderd

Als ik op de doos kijk van het apparaat staat daar:
Sensor: 2.1 Megapixels
Cameraresolution: 3.0 Megapixels

Dus ik neem aan dat die 3 door interpolatie tot stand komt?

Ook staat er namelijk 1600 * 1200 CMOS lens.

• andreict
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 16:23:
Als ik op de doos kijk van het apparaat staat daar:
Sensor: 2.1 Megapixels
Cameraresolution: 3.0 Megapixels

Dus ik neem aan dat die 3 door interpolatie tot stand komt?

Ook staat er namelijk 1600 * 1200 CMOS lens.
uhm ik zou het niet weten... ben geen expert hierin..

de camera is voor op stap enzo fotoos te maken en op het appartement van de vaakntie... dus TOP fotoos hoeven het niet te zijn.

nog even een plaatje van de camera

Afbeeldingslocatie: http://www.uwbeurs.nl/camera/qware/dc003/dc003.jpg

ik moet zeggen voor dit geld €86 vind ik het een mooi ding..

ik heb net de bestelling geplaatst dus ik wacht maar af of het een goed ding is... khoor graag nog wat ervaringen erover..

Verwijderd

Een CMOS sensor en plastieken lensje , de fotokwaliteit zal snel tot terzijde schuiven van dat ding leiden..............

• andreict
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 17:35:
Een CMOS sensor en plastieken lensje , de fotokwaliteit zal snel tot terzijde schuiven van dat ding leiden..............
uhm ik ben nederlands maar hiervan kan ik weinig info uithalen..

zal snel tot terzijde schuiven? bedoel je dat de kwaliteit nix is?

Verwijderd

Kleine CMOS sensors (zoals je ze ook veel in webcams aantreft) zijn waardeloos qua lichtgevoeligheid en hebben erg veel last van ruis. De kwaliteit van dat toestelletje zal zeer waarschijnlijk tegenvallen, zelfs voor 86 euro... Ik weet niet waar je budget op gebaseerd is, maar voor minder dan zo'n 200 euro zou ik geen digicam kopen, zelfs niet voor de vakantiekiekjes.

Zoals ik in je andere topic al schreef:
Als het voor je vakantiekiekjes is, waarom koop je dan niet gewoon een camera met filmrolletjes? Voor 150 euro kan je een redelijke cam uitzoeken en een stapel fotorolletjes erbij...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 18:04 ]

Verwijderd

andreict schreef op 16 april 2004 @ 17:43:
[...]

uhm ik ben nederlands maar hiervan kan ik weinig info uithalen..

zal snel tot terzijde schuiven? bedoel je dat de kwaliteit nix is?
Ik beschrijf de gevolgen van de aankoop van dat prachtding..............

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik weet niet waar je budget op gebaseerd is, maar voor minder dan zo'n 200 euro zou ik geen digicam kopen, zelfs niet voor de vakantiekiekjes.
Dat is dus onzin. Nikon Coolpix 2100, Minolta Dimage X20 allemaal prachtcamera's, zeer geschikt voor webshots en erg goed voor 10x15 prints.

Alors.

• andreict
mja..

kijk heb vorig jaar 4 van die wegwerp fotos cameraas gelocht met flits...

gemiddeld 15 van de 36 waren er gelukt.. ontwikkelings kosten €15 euro per rol

das dus

15 x 4 = 60 plus nog 4 camera's á €8 = €92 en daar heb ik een leuke digicam voor en kwaliteit zal altij beter zijn dan die klote wegwerp dingetjes..

dus mij maakt nie uit dat het geen super fotoos zijn..als ik maar niet van die grijze vage mislukte fotoos.. ga krijgen zoals ik vorig jaar had.

en zie ik nu dat het er niet uit ziet dan pleurk ze gewoon van de camera af...

Verwijderd

Stereotomy schreef op 16 april 2004 @ 21:53:
[...]

Dat is dus onzin. Nikon Coolpix 2100, Minolta Dimage X20 allemaal prachtcamera's, zeer geschikt voor webshots en erg goed voor 10x15 prints.
Dat zijn 2MP camera's... Inderdaad heb je dan een leuke cam voor 10x15 prints, echter wat groter afdrukken gaat al minder goed. Vandaar dat ik persoonlijk niet minder dan een goede 3MP camera zou kopen. Voor de TS kan ik inderdaad terugkomen op m'n uitspraak; een coolpix 2100 bijv is 169 euro en meer dan 2x beter dan zo'n QWare geval...

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 16:23

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 12:29:
[...]

Dat zijn 2MP camera's... Inderdaad heb je dan een leuke cam voor 10x15 prints, echter wat groter afdrukken gaat al minder goed. Vandaar dat ik persoonlijk niet minder dan een goede 3MP camera zou kopen. Voor de TS kan ik inderdaad terugkomen op m'n uitspraak; een coolpix 2100 bijv is 169 euro en meer dan 2x beter dan zo'n QWare geval...
Hoe vaak print je nu groter uit? Ik iig bijna nooit en dan nog, op A4 formaat ziet het er vaak nog best goed uit (je gaat niet met je neus op het papier de pixels tellen natuurlijk).
Bij Dixons is nu de Minolta Dimage X20 voor 159 euro.

Ik heb de camera van de TS in mn handen gehad bij Media Markt, ik vond de kwaliteit te laag, erg plastic en fragiel.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• andreict
als hij maandag of dinsdag binne is..

zal ik fotoos gaan maken en dan zullen we wel zien wat het is.. ik verwacht ook geen SUPER apparaat maar ik denk dat ik er prima fotoos mee kan maken..

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 17:46
Gutteguttegut schreef op 17 april 2004 @ 12:41:
[...]
Hoe vaak print je nu groter uit? Ik iig bijna nooit en dan nog, op A4 formaat ziet het er vaak nog best goed uit (je gaat niet met je neus op het papier de pixels tellen natuurlijk).
Bij Dixons is nu de Minolta Dimage X20 voor 159 euro.
Sterker nog, ik heb ca. 4500 foto's gemaakt met mijn Nikon CP 2100, en ik heb nog geen enkele foto afgedrukt.

Ik gebruik hem sowieso het meest om foto's op internet te laten zien, en bovendien; ik vind het niet echt een meerwaarde hebben om een foto persé afgedrukt te hebben terwijl ik ze ook met een druk op de knop fullscreen op de TV kan laten zien. En zelfs dat doe ik bijna nooit :).

Maar goed, er zijn natuurlijk zat mensen die dat allemaal wel graag willen ;).

Verwijderd

Mijn ervaring met die soort camera's is dat alles prima gaat zolang je buiten foto's maakt of in ruimte met veel licht , vanaf het moment dat de licht omstandigheden iets minder ideaal zijn gaan ze meestal de mist in , met of zonder flits

Verwijderd

ik heb er ook zo een van trust
de kwaliteit is niet heel erg slecht, maar ik zou hem niet kopen

Verwijderd

De TS heeft hem toch al gekocht, dus we kunnen wel zeggen wat we willen (namelijk dat 'ie dat beter niet kan kopen) maar zin heeft het toch niet meer. Het is wel grappig om te zien hoe de TS wel om advies vraagt, maar minder dan 2 uur later toch maar een bestelling plaatst....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 15:28:
De TS heeft hem toch al gekocht, dus we kunnen wel zeggen wat we willen (namelijk dat 'ie dat beter niet kan kopen) maar zin heeft het toch niet meer. Het is wel grappig om te zien hoe de TS wel om advies vraagt, maar minder dan 2 uur later toch maar een bestelling plaatst....
voor hoe veel heeft ie hem besteld?

• andreict
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 17:07:
[...]

voor hoe veel heeft ie hem besteld?
€86 euri...

• andreict
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 15:28:
dat is ivm met tijd nood... daarom heb ik hem al besteld..

• andreict
zo mensen ik heb de proef op de som genomen:

de camera was vandaag op tijd binnen gekomen. en jawel hij werkt voor mij PERFECT.. makkelijk in gebruik en echt heel klein.

ik heb even 2 foto's gemaakt en toen het nog licht was en nog een wanneer het donker is.

als het donkerder word is de kwaliteit idd wat minder MAAR goed genoeg voor mij
als zeg ik het zelf.. ik vind dat ik een hele goede keuze heb gemaakt

zie fotoos:

http://members.home.nl/roelen/dc003_donker.JPG

http://members.home.nl/roelen/dc003_licht.JPG

laat me maar weten wat je er van vind.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vind de kwatileit van die fotos nou niet echt mooi. Ik vind hoe het licht op die foto valt ook helemaal nie mooi. Ik zou wat meer geld uitgeven (Bijv 200 euro) dan heb je bijv. een powershot A60.

(Bij die 2de foto heb ik het idee alsof ik net uit een chloor zwembad kom)

[ Voor 17% gewijzigd door darkdesign op 20-04-2004 21:44 ]

• andreict
darkdesign schreef op 20 april 2004 @ 21:38:
Ik vind de kwatileit van die fotos nou niet echt mooi. Ik vind hoe het licht op die foto valt ook helemaal nie mooi. Ik zou wat meer geld uitgeven (Bijv 200 euro) dan heb je bijv. een powershot A60.

(Bij die 2de foto heb ik het idee alsof ik net uit een chloor zwembad kom)
maar die cam kan ik niet in men zak steken

Iig niet makkelijk.. deze is echt superklein

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
andreict schreef op 20 april 2004 @ 22:16:
[...]

maar die cam kan ik niet in men zak steken

Iig niet makkelijk.. deze is echt superklein
Ja, dat is wel weer zo.

Btw, lache wagentje met neon lichte eronder :) .

• andreict
darkdesign schreef op 20 april 2004 @ 22:23:
[...]

Ja, dat is wel weer zo.

Btw, lache wagentje met neon lichte eronder :) .
whehe toevallig net eronder gelegd ;)

Verwijderd

Mjah, het ziet er uit zoals mijn webcam, maar dan groter. :X

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vind de kwaliteit nog wel redelijk voor dat geld. Het ontzettende voordeel is dat je deze camera overal mee naartoe kan nemen zonder dat je er " last" van hebt: hij past overal en je hoeft er niet overdreven zuinig mee te zijn.

Mijn geleende 1.3MP camera geeft nog wel een betere kwaliteit, maar toch denk ik sterk over het kopen van deze camera. Voor vakanties lijkt ie me ideaal.

Zou je misschien nog wat meer foto's willen maken?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

wcduck schreef op 21 april 2004 @ 13:15:
Ik vind de kwaliteit nog wel redelijk voor dat geld.
Vind je de kwaliteit ook nog redelijk voor 190 gulden?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
wcduck schreef op 21 april 2004 @ 13:15:
Ik vind de kwaliteit nog wel redelijk voor dat geld. Het ontzettende voordeel is dat je deze camera overal mee naartoe kan nemen zonder dat je er " last" van hebt: hij past overal en je hoeft er niet overdreven zuinig mee te zijn.

Mijn geleende 1.3MP camera geeft nog wel een betere kwaliteit, maar toch denk ik sterk over het kopen van deze camera. Voor vakanties lijkt ie me ideaal.

Zou je misschien nog wat meer foto's willen maken?
foutje bedankt!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Bware81 op 21-04-2004 15:02 ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• andreict
komt ie...
(op kleinste resolutie.. want heb geen webspace meer)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roelen/IMG_0019.JPG%20+%20http://members.home.nl/roelen/IMG_0019.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roelen/IMG_0020.JPG%20+%20http://members.home.nl/roelen/IMG_0020.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roelen/IMG_0021.JPG%20+%20http://members.home.nl/roelen/IMG_0021.JPG

plaatjes kan je aanklikken....

nogmaals goed zat voor mij...
Pagina: 1