Toon posts:

[FTD] Service niet aanwezig

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik heb thuis 3 computers aan een netwerk, met een adsl verbinding (mxstream) 2048 /512 , + een sweex router, mijn vader die heeft windows xp en werkt met het programma FTDv3 en Xnews, als ik dit wil doen, (windows xp).. geeft die een foutmelding aan, komt dit door de router, en zo ja wat valt hieraan te doen?

Mocht je nog meerdere specificaties willen weten, vraag het me gerust

Verwijderd

WELKE foutmelding? ;)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:38

bonzz.netninja

Niente baffi

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

wat wil je doen? wat heb je voor een systeem, welke nieuwsserver, welke provider en de belangrijkste denk ik: wat is de foutmelding?

BOINC stats

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:57

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Wat voor foutmelding? Wel handig als je dat erbij vermeld.

Verder als je beide tegelijk wil, moet je er rekening mee houden dat je maar een aantal threads kunt openen naar de newsserver toe.
En als 1 persoon al die threads gebruikt, kan de ander ....

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:55

Outerspace

Admin General Chat
Weet je toevallig welke poorten FTDv3 en Xnews nodig heeft..
ALs je dat weet moet je ff je poorten open zetten ;)
bij NAT dus.

offtopic:
dat ik niet eens vraag wat voor fout hij aangeeft :X

[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 16-04-2004 15:13 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Zo dan snelle reactie ;)

Nou de foutmelding is.. dat de service niet aanwezig is... terwijl iedereen kan aanmelden... dit heb k al een aantal keer gehad... en bij mn pa werkt het vlekkeloos

Ik heb mxstream van kpn 2048/ 512 met een router ertussen die automatisch een ip adres geeft....

ik heb een amd athlon 2600 +
en mijn vader een amd ahtlon 1000 mhz

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:47
beide programma's werken zonder poorten, ik heb in ieder geval geen poorten gemapt voor beide programma's en het werkt goed achter een router. Ik denk ook niet dat je vader ze gemapt heeft, want ook bij hem werkt het zonder te mappen.

Wat bedoel je eigenlijk met de opmerking dat iedereen kan aanmelden?

[ Voor 16% gewijzigd door jopie op 16-04-2004 15:11 . Reden: vraag over aanmelden ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is dan de oorzaak :S

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Portmappen staat er idd los van, het is geen server wat er draaid. Wel vergelijkbaar met het normale browsen, waar ook geen portmappen voor nodig is.

"Service niet aanwezig". Een niet echt duidelijke foutmeldig, het kan alles zijn. Probeer het eerst eens in een ander programma voor de lol, zoals in Grabit. Als dit ook niet goed gaat, wat voor een melding krijg je dan?

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik wil geen ander programma sorry.. ik vind FTDV3 echt werelds... maarjah daarom vind ik dit probleem ook zo raar :S

De foutmelding is : Dat er tijdelijk iets met de service mis is.. maar dat zou dan al 2 maanden zijn lijkt me stug

• kamerplant
  • Niet online
Eeerhm..
Wat gaat er nu precies fout, FTD of Xnews?

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
FTD ik kan me niet aanmelden :S

Verwijderd

Heb 2 pc's staan met FTD achter router en werkt zonder problemen. FTD ligt er laatste tijd wel eens af wat resulteert in een wit scherm bij mij, maar ik neem aan dat dit niet jouw probleem is. Ik weet geen oplossing maar het zou gewoon moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij je eerst aangemeld bij het forum??

of heb je gelijk je gegevens in ftd ingevuld?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Newsserver > [FTD] Service niet aanwezig

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 15:20:
Heb je wel een user name en password?
Je kan btw ook met FTD maar 1 username en password aanvragen per IP adres.

Aap!

Verwijderd

forum staat los van ftd, enige wat je hoeft te doen is je login en pw in te voeren om posts op te kunnen halen.

edit: Heb geen problemen met 1 login op beide pc's

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 15:25 ]

• AK47
  • Laatst online: 04-05-2024
Weet je ook zeker als er al open staande connecties zijn naar de Newsserver op de computer van je vader? De meeste (bijna alle) newsserver hebben een connectielimiet (van meestal 3 threads). Probeer je een 4e connectie te maken, dan wil dat niet gaan lukken.

Verwijderd

harmageddon schreef op 16 april 2004 @ 15:23:
[...]

Heb je wel een user name en password?
Je kan btw ook met FTD maar 1 username en password aanvragen per IP adres.
FTD is volgens mij maar 1 account per ip idd, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Probeer FTD ff opnieuw te installen, mischien helpt dat.
AK47 schreef op 16 april 2004 @ 15:24:
[...]

Weet je ook zeker als er al open staande connecties zijn naar de Newsserver op de computer van je vader? De meeste (bijna alle) newsserver hebben een connectielimiet (van meestal 3 threads). Probeer je een 4e connectie te maken, dan wil dat niet gaan lukken.
Heeft niets met de FTD te maken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 15:26 ]

• Rembrand20
  • Laatst online: 22-09-2023
Kun je sowie so wel internetten.
Volgens mij werkt dat nieuws progje gewoon over poortje 80.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Verwijderd

Rembrand20 schreef op 16 april 2004 @ 15:25:
Nieuwsproggies werken met nntp ofwel poort 119

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sweex router kan dit misschien het probleem zijn.. en over die treads hoe stel je dan in? op mijn vaders computer?

• harmageddon
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 15:25:
[...]

FTD is volgens mij maar 1 account per ip idd, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Probeer FTD ff opnieuw te installen, mischien helpt dat.
Ik weet het wel zeker.
Als je een inbelverbinding ergens, bel een keer in en maak een account. (zal lastig zijn want ftd zit bijna constant op 50.000 leden (= max) Dus je zal t af en toe moeten proberen (vroeg in de morgen dan worden er leden die 60dagen niet online zijn geweest verwijderd))

Aap!

• AK47
Rembrand20 schreef op 16 april 2004 @ 15:25:
Euh, NEE, newsgroups werken niet over poort 80. Maar dat is in dit geval ook niet van belang. Als hij de connectie opzet, dan hoef je geen poorten open te zetten.

Verwijderd

AK47 schreef op 16 april 2004 @ 15:24:
[...]

Volgens mij staat FTD los van usenet? Probeer iig even dat je vader niet op ftd en usenet zit en kijk of je er dan op kan komen.

• AK47
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 15:27:
Ik heb een sweex router kan dit misschien het probleem zijn.. en over die treads hoe stel je dan in? op mijn vaders computer?
Sluit gewoon eerst eens het programma af op de computer van je vader. Dan zouden alle eventuele connecties naar de newsrgoupserver afgesloten moeten worden.

• harmageddon
[...]

Volgens mij staat FTD los van usenet? Probeer iig even dat je vader niet op ftd en usenet zit en kijk of je er dan op kan komen.
FTD wordt alleen gebruikt door nederlanders die willen melden dat ze iets gaan/zijn/willen gaan upslooten, en staat LOS van usenet, en LOS van het aantal threads naar jou newsserver.

edit:
Vertel eerst een of je vader al eens een account heeft gemaakt met je huidige internet verbinding. Zo ja is het voor jou onmogelijk om een account te maken.
Zo nee zal het alsnog lastig zijn om een account te maken omdat er ftd bijna constant om 50.000 leden zit. (Zoals eerder beschreven is dit het maximum aantal users wat ingesteld is.)

[ Voor 30% gewijzigd door harmageddon op 16-04-2004 15:32 ]

Aap!

• AK47
[...]

[...]
Zie ook post hierboven

[ Voor 30% gewijzigd door AK47 op 16-04-2004 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
FTD werkt niet op 1 username en wachtwoord per ip adres.. een vriend van mij heeft 4 computers met het progje drop

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27
Je hebt wel een goed werkend FTD inlogaccount neem ik aan?
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 15:31:
FTD werkt niet op 1 username en wachtwoord per ip adres.. een vriend van mij heeft 4 computers met het progje drop
Wel dus, maar dat probleem heb je alleen met aanmelden. Je kunt je via een dailup verbinding ofzo gewoon aanmelden en dan dat account gebruiken via het IP adres waarop je al een ander FTD account gebruikt. Aanmelden gaat volgens mij ook gewoon als je op 1 IP 92 uur lang geen contact met FTD hebt gehad.

[ Voor 82% gewijzigd door Xander op 16-04-2004 15:32 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Euhhh nee .. waar moet ik die aanmaken dan :P

Verwijderd

Ik heb ook 2 pc's naast elkaar met ftd op zelfde login maar hij kan het altijd uitsluiten op die manier dacht ik.

Ligt FTD er niet gewoon af? ben nu niet thuis dus kan niet testen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 15:32:
Euhhh nee .. waar moet ik die aanmaken dan :P
Kun je niet aanmaken, FTD heeft een ledenlimiet van 50000 leden en er zijn 5000050002 leden. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• harmageddon
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 15:31:
Wat ik wil zeggen is dat je per ip adres 1 account kan maken. Je kan met die username en password (denk ik wel) op andere pc's binnen je netwerk gebruiken met hetzelfde ip adres, maar niet 2 users aan maken met hetzelfde ip adres.

Aap!

Verwijderd

Topicstarter
Dus het heeft geen zin :S

Verwijderd

FTD is vol, misschien eens naar je vader gaan?

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 12:57
FTD heeft toch een ledenstop van 50.000 ??? Volgens mij zitten ze daar aan.. Kennis van me krijgt precies dezelfde melding, en als ik me met mijn gegevens inlog op zijn computer is het geen probleem en kom ik er zo op...

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 12:57
.

[ Voor 100% gewijzigd door pres_lincoln op 16-04-2004 15:41 . Reden: dubbelpost ]

• harmageddon
Pres_Lincoln schreef op 16 april 2004 @ 15:39:
[...]

FTD heeft toch een ledenstop van 50.000 ??? Volgens mij zitten ze daar aan.. Kennis van me krijgt precies dezelfde melding, en als ik me met mijn gegevens inlog op zijn computer is het geen probleem en kom ik er zo op...
Lezen is moeilijk :Z

Aap!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Duidelijk dus :)

Technische problemen OK, maar verder lijkt het me niet handig of zin hebben om het over diensten als FTD te gaan hebben in SA. Er is weinig legaals te doen :P

edit:
Spider: ja je wordt langzaam op je oude dag B)

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 16-04-2004 15:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed.. aangezien FTD zich ook al in een grijs gebied bevindt en het inmiddels wel duidelijk is dat het probleem niet van technische aard is lijkt het mij een goed idee dat iedereen dit draadje nu laat rusten :)

edit:
Begin ik langzaam te worden.. of? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Spider.007 op 16-04-2004 15:50 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.