Natuurlijk, maar ik merk hier wel een matige tendens in het topic van "mijn dvd ziet er niet zo uit als eentje die ik download/koop"....zodra ik zoiets lees, dan vind ik 't niet gek om de kwaliteit van de camera aan de kaak te stellen.
Ben ik het niet met je eens...
Bij digitale videobewerking komt zoveel kijken dat het voor een leek bijna onmogelijk is om een fatsoenlijk DVDtje te kunnen maken... Denk hierbij aan PAL formaat (afmetingen/kleurdiepte/YC sampling), CCIR601 regels (16-235 regel), interlacing, bitrates (aldanniet constant of variabel), codecs (zowel audio als video), enz. enz. enz.
Veel softwarefabrikanten proberen hier op in te springen door software te ontwikkelen die het een leek mogelijk maakt om Video te capturen, te bewerken, te coderen naar MPEG en uiteindelijk te branden op wat voor media dan ook.... Maar deze pakketten zullen NOOIT het maximum aan kwaliteit uit je video kunnen halen... met het resultaat dat veel mensen (die nogal wat meer kwaliteit verwachten) NIET tevreden zijn met de kwaliteit...
Als je de middelen (software) en nodige kennis van DV hebt kan je zeker goede tot zelfs zeer goede resultaten behalen....
Even een opsomming van wat ik allemaal gebruik voor DV naar DVD conversie...
Adobe Premiere Pro, Scenalyzer, BeSweet, PluginPac FrameServer, TMPGEnc, DVDMaestro en Nero.
Premiere voor capturing/editing, Scenalyzer voor scenesplitting, BeSweet voor het omzetten van audio naar AC3, PluginPac FrameServer voor het frameserven naar MPEG encoder, TMPGEnc voor het encoderen naar MPEG, DVDMaestro voor het authoriseren naar DVD formaat (menus, vob, ifo, etc.) en Nero om het te branden...
en nog een paar andere programma's die iedere Foto/Video fanaat in zijn arsenaal behoort te hebben (Paint Shop Pro/Photoshop/Virtualdub).
I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!