Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GSM keuze] Nokia 6100, 6220 en SonyEricsson T630

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Over een week mag ik eindelijk mijn Telfort abonnement gaan verlengen. Ik ben nu ongeveer 2 weken aan het oriënteren. Heb kiekeurig.nl doorgespit, op GoT gezocht, topics doorgelezen, bij de telefoonwinkel geweest, vrienden aangesproken en nog steeds kom ik er niet uit ;(

Niet helemaal uit, that is. Er zijn eigenlijk 3 telefoons die overblijven. Voor ik de telefoons opnoem: ik ga een 1 jarig contract verlegen van 300 of 400 minuten. Ik wil maximaal 75 € bijbetalen (de 6230 is dus eigenlijk geen optie en bovendien zit die m.i. vol kinderziektes).

Verder ben ik het bezit van een Canon IXUS 400, die ik bijna altijd bij me heb. Tot slot: ik heb nu ook een Nokia, weliswaar een baksteen, maar het menu vind ik héérlijk.

Verder heb ik een MrHandFree Carkit, waarvoor connectoren te bestellen zijn voor alle onderstaande telefoons.

De drie modellen:

De Nokia 6100

Afbeeldingslocatie: http://www.logoenjoy.com/cellulari-telefonini/images/1-nokia-6100.jpg

+ lekker klein
+ heerlijk menu
+ gratis
- geen bluetooth
- geen camera

De Nokia 6220

Afbeeldingslocatie: http://www.bestmobileoffers.co.uk/nokia6220.jpg

+ mooi model
+ camera
- geen bluetooth
- bijbetalen
- iets groter dan 6100

De SonyEricsson T630

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmtrack.nl/phones/SonyEricsson/images/T630_silver.jpg

+ lekker klein
+ camera (beter dan de Nokia's)
+ bluetooth
- ben niet bekend met de kwaliteit
- ben niet bekend met het menu

Graag hoor ik van jullie wat jullie keuze zou zijn en waarom.

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 19-04-2004 11:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ik zou voor de T630 gaan. Ten eerste omdat dit geen Nokia is (niet zo'n goede reputatie bij mij ;)). En ik heb zelf de T630 gehad en het is een toptoestel, echt waar! :)

De kwaliteit van SE vind ik ook top en het menu werkt heerlijk (vooral door de joystick)!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 16:35 ]

• hmd01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07-2024
als je geen blue tooth heb vink t tog wel een grote misser tegenwoordig dus zou voor ericson gaan denk k... heb je niet meer keuze?

Verwijderd

Ik zou voor de t630 gaan, is een mooi toestelletje, goeie standby, bluetooth en eigenlijk alles wat je wil aan een toestel.
de 6100 zou ik je afraden, waar ik werk krijgen we die redelijk vaak terug met softwareproblemen...
De 6220 is ook een leuke telefoon alleen qua formaat vind ik die t630 kiezen.

Ik heb zelf ook vaak nokia gehad, prima menu's idd. maar ik heb momenteel een t610 en die bevalt me net zo goed. het is gewoon even wennen, maar vergeleken bij wat je nu hebt (3310 ofzo??) moet je toch al wennen aan een andere opbouw van het menu.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 17:11 ]

Verwijderd

Ik ben persoonlijk nogal een fan van SonyEricsson. Vroeger was ik daarin helemaal alleen in, maar hoor nu van vrienden dat SE helemaal 'in' is en Nokia helemaal 'uit'.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wat boeit het of een telefoon helemaal in is of uit 8)7

Maar ik zou voor de T630 gaan, omdat die wel bluetooth ondersteund i.t.t. tot de andere telefoons.

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik weet uit ervaring dat die Nokia 6100 van ranzige kwaliteit is. Op het werk hebben we deze als demo-telefoon gebruikt. Het ding viel binnen een dag al bijna uit elkaar. Kapjes vielen eraf o.a.

Kun je met bovengenoemde toestellen trouwens ook bellen?

Verwijderd

Dr. Malsain schreef op 16 april 2004 @ 17:15:
Ik weet uit ervaring dat die Nokia 6100 van ranzige kwaliteit is. Op het werk hebben we deze als demo-telefoon gebruikt. Het ding viel binnen een dag al bijna uit elkaar. Kapjes vielen eraf o.a.

Kun je met bovengenoemde toestellen trouwens ook bellen?
Nee... het is een telefoon maar je kunt er niet mee bellen! 8)7

Natuurlijk wel!

/me Jelte zijn 1500e post! >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 16:29 ]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 17:26:
[...]

Nee... het is een telefoon maar je kunt er niet mee bellen! 8)7

Natuurlijk wel!
Dat was volgens mij sarcasme :9

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
LifeTecH schreef op 16 april 2004 @ 17:28:
[...]

Toch leuk dat er door Jelte op wordt gereageerd. :+

offtopic:
Maar goed, ik vind het frappant dat mensen nooit letten op dingen als: welke banden (buitendland?) er ondersteund worden of welke protocollen (WAP/TCP) er ondersteund worden voor evt. WAP / MMS e.d.

Verwijderd

LifeTecH schreef op 16 april 2004 @ 17:28:
[...]

Vatte het niet op als sarcasme omdat er geen :P oid achter stond ;) Ik weet dat de SE trible band is. De Nokia's zijn double band volgens mij (correct me if i'm wrong)...

Maar dat kun je op de site van de fabrikant wel vinden ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 16:29 ]

Verwijderd

En al een keuze gemaakt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 16:30 ]

Verwijderd

wrom niet een 6230 ? das verreweg de leukste en je hebt gelijk mp3 ondersteuning :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:34:
wrom niet een 6230 ? das verreweg de leukste en je hebt gelijk mp3 ondersteuning :)
Ik lees duidelijk in zijn startpost: "Ik wil maximaal 75 € bijbetalen (de 6230 is dus eigenlijk geen optie)."

;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 17:00 ]

• msG-Gsm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 16:18
Duidelijk T630.
Het is een SE dus kwaliteit is super. Het menu werkt erg lekker en de rest heb je zelf al gezegd :)

Verwijderd

De T630 is klein, heeft de beste camera, heeft Bluetooth, is imo ook mooier dan de Nokia's, dus ik zou ook gaan voor de SE... Hij combineert gewoon de beste functies van de andere 2 telefoons.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe weten jullie dat de T630 de beste camera heeft? Is dat gebleken uit de diverse topics? Ik kan namelijk alleen een topic over een T610 vinden met weinig posts, of is de resolutie hoger? Op de SE site staat 480x640 als resolutie (bedoelen ze niet omgekeerd?).

Ik zit namelijk zelf ook nog een beetje met het dilemma welke foon ik aan wil gaan schaffen. Nokia 6230 vind ik er erg leuk uitzien, maar die is net nieuw (kinderziektes lees in in "het grote topic"?) en als de camera van mindere kwaliteit is als van de SE T630 dan is dat voor mij de beste optie. Of wachten totdat die 1 megapixel Nokia uitkomt.

edit:

T630 review Foto's van de ingebouwde camera: 1, 2, 3, 4.
Camera is located on the phone’s back, it’s identical to the one used in T610. From now on you can take pictures in VGA resolution (640x480 pixels). But the cam’s physical resolution has not been changed; scaling method is used in order to get VGA resolution pictures. The quality of original picture gets decreased significantly.
Als ik die foto's zie dan word ik daar niet vrolijk van. De foto's die ik in het Nokia 6230 topic vind vind ik duidelijk beter van kwaliteit.

[ Voor 52% gewijzigd door Mike Jarod op 18-04-2004 18:51 ]

Verwijderd

Mike Jarod schreef op 18 april 2004 @ 18:23:
Hoe weten jullie dat de T630 de beste camera heeft? Is dat gebleken uit de diverse topics? Ik kan namelijk alleen een topic over een T610 vinden met weinig posts, of is de resolutie hoger? Op de SE site staat 480x640 als resolutie (bedoelen ze niet omgekeerd?).

Ik zit namelijk zelf ook nog een beetje met het dilemma welke foon ik aan wil gaan schaffen. Nokia 6230 vind ik er erg leuk uitzien, maar die is net nieuw (kinderziektes lees in in "het grote topic"?) en als de camera van mindere kwaliteit is als van de SE T630 dan is dat voor mij de beste optie. Of wachten totdat die 1 megapixel Nokia uitkomt.

edit:

T630 review Foto's van de ingebouwde camera: 1, 2, 3, 4.

[...]
Als ik die foto's zie dan word ik daar niet vrolijk van. De foto's die ik in het Nokia 6230 topic vind vind ik duidelijk beter van kwaliteit.
Die foto's die je daar ziet zijn op 640x480 genomen met de T630. De camera van de T630 kan eigenlijk maar tot 318x200 ofzo en dan owrden de beelden uitgerekt en dan krijg je die vage foto's. Op 318x200 ofzo heb je wel mooie heldere foto's, vooral op het scherm van je telefoon.

De Nokia 6230 heeft een aantal functies meer, maar het scherm moet weer veel minder zijn. Persoonlijk zou ik nooit voor een Nokia gaan, merk heeft het gehad bij mij :)

Voor de topicstarter: de T630 is echt een toptoestel waar je geen spijt van gaat krijgen. Ik heb hem zelf ook gehad en het was een super toestel! >:)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Hartelijk dank voor jullie replies allemaal !

Ik heb nog tot de 25e april, dus het wordt nog even wikken en wegen. Maar na dit topic gelezen te hebben, wordt het toch de SonyEricsson denk ik. Ook omdat ik een paar vrienden van me heb gesproken die de T610 hebben en daar heel tevreden over zijn.

Tjsa die camera, aangezien ik zelf een echte digicam is 't niet ZO belangrijk, maar ja, als je dan een nieuw toestel aanschaft wil ik natuurlijk wel het beste :)

Bluetooth vind ik belangrijker, aangezien ik dan ook zo'n draadloos headsetje kan kopen, handig voor als ik de auto van iemand anders rij.

[edit]
Ik zie SE ook te krijgen in andere kleuren dan het plaatje wat ik in mijn openingspost plaatste? Want ik vind dit er niet uitzien.

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 19-04-2004 11:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

havana schreef op 19 april 2004 @ 11:13:
Hartelijk dank voor jullie replies allemaal !

Ik heb nog tot de 25e april, dus het wordt nog even wikken en wegen. Maar na dit topic gelezen te hebben, wordt het toch de SonyEricsson denk ik. Ook omdat ik een paar vrienden van me heb gesproken die de T610 hebben en daar heel tevreden over zijn.

Tjsa die camera, aangezien ik zelf een echte digicam is 't niet ZO belangrijk, maar ja, als je dan een nieuw toestel aanschaft wil ik natuurlijk wel het beste :)

Bluetooth vind ik belangrijker, aangezien ik dan ook zo'n draadloos headsetje kan kopen, handig voor als ik de auto van iemand anders rij.

[edit]
Ik zie SE ook te krijgen in andere kleuren dan het plaatje wat ik in mijn openingspost plaatste? Want ik vind dit er niet uitzien.
Bij t-mobile krijg je hem in het zwart. In het echt is hij trouwens veel mooier dan op die standaard foto's. Ik heb hier wat zelfgemaakte foto's voor je online gezet zodat je het kan zien ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:34:
Ik heb zelf ook een T-610, maar ik zit zelf ook te twijfelen om deze te verkopen voor een Nokia 6230. Ik vind zelf dat de SE toestel een beetje langzaam is van menu ( valt mij dan op ) Verder een uitstekende telefoon, echt waar !! Als je toch tussen deze 3 moet kiezen : de T-630 !!
Pagina: 1