Eindelijk Bewijs gevonden voor buitenaarts leven

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
zie dit: www.fokzine.net/news.fok?id=4817
!! echt zo cool, maareh
wat vinden jullie hiervan??edit ff een copy paste...

MELBOURNE (ANP) - In een meteoriet die ruim dertig jaar geleden is ingeslagen in Australië zijn fossiele resten van buitenaardse micro-organismen gevonden. Dit heeft een onderzoeker van het Amerikaanse ruimtevaartbureau NASA in Melbourne bevestigd tegen de Australische krant Herald Sun. Dankzij nieuwe onderzoeksmethoden, zijn de fossiele resten van vormen van leven van buitenaardse oorsprong nu aangetoond in de meteoriet van naar schatting 4,6 miljard jaar oud. Het stuk steen sloeg in bij Murchison, in de zuidelijke staat Victoria in 1969. Volgens wetenschappers is de meteoriet waarschijnlijk zo'n 800.000 jaar geleden afgebroken van bijvoorbeeld een komeet. De ontdekking kan mogelijk nieuwe aanwijzingen verschaffen over het onstaan van leven in het zonnestelsel. Professor Hoover, hoofd van de astrobiologische afdeling van NASA, zei dat er sterke aanwijzingen zijn voor bacteriële cellen in de meteoriet. Die vertonen veel overeenkomsten met micro-organismen gevonden in Antarctica, andere extreme vindplaatsen op aarde en ook al eerder in een meteoriet, zei Hoover. Volgens de NASA-wetenschapper zijn er twee mogelijke redenen voor de grote overeenkomsten tussen de micro-organismen die in de meteoriet zijn gevonden en die op plaatsen met een extreem milieu op Aarde. Of primitief leven is elders begonnen en hier terechtgekomen met bijvoorbeeld een meteoriet waarmee onze planeet werd 'bevrucht', of leven is op aarde begonnen en van hier in de ruimte terechtgekomen door een of andere grote inslag op onze planeet waarbij grote brokken ijs en gesteente naar buiten werden geslingerd. Hoover benadrukte dat zijn claim omstreden is en dat vele wetenschappers zich zullen verzetten tegen zijn bevindingen.

If there's Oldskool i'm there

Verwijderd

Als leven hier op aarde op die manier uit het heelal komt, zijn dat wel bikkel-bacterien geweest. Eerst een reis van jaren/eeuwen/millenia overleven op een stuk steen bij zo'n beetje 0 Kelvin, en vervolgens lekker schroeien bij binnenkomen van de dampkring, en dan nog de inslag... Dat zie ik hedendaagse bacterien niet doen... Hoe verklaren deze wetenschappers dat?

• Poepel
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
Ja maar er is nu wel BEWIJS voor het bestaan van buitenaarts leven!!!!, eindelijk, nu kan niemand meer zeggen dat er geen Aliens
bestaan.

If there's Oldskool i'm there

Verwijderd

toch wel weer jammer dat
Professor Hoover, hoofd van de astrobiologische afdeling van NASA, zei dat er sterke aanwijzingen zijn voor bacteriële cellen in de meteoriet
maargoed, als de NASA het zegt vind ik het wel een erg goede kans dat het ook zo is!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Slotje:::

Als je goed zou lezen kan je zien dat ze iets gevonden hebben op die meteoriet wat "misshien" een fosiel van een eencellige bacterie "zou kunnen" wezen.

Het is niet zeker.
Dus er is geen buitenaards leven gevonden er is "misschien" buitenaards dood gevonden. En het kan ook aards zijn zoals er in staat.

[edit]
Er bestaan geen Aliens...

Als je kijkt naar wat een planeet nodig heeft om leven te creeren is het wel super puur toeval en geluk dat er hier op aarde leven is begonnen. Ik denk eerder dat het gewoon een meteoriet van onze aarde is (die losgeslagen is door een inslag) die zijn baantje heeft voltooid in 4,6 miljard jaar.

[edit 2:]
Apoc2:
Ik ben geen zeikerd, maar die titel staat me echt niet aan. En ook hoe het gebracht wordt.
Eindelijk kan niemand het meer ontkennen :r

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

maargoed, als de NASA het zegt vind ik het wel een erg goede kans dat het ook zo is!
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat, nu de nieuwe president bekend is, Nasa weer een verhaal naar buiten brengt om wat extra subsidies in de wacht te slepen, daar leek het de vorige keer tenminste ook verdacht veel op...

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Waarom gaat iedereen direct zeuren om een slotje

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Als leven hier op aarde op die manier uit het heelal komt, zijn dat wel bikkel-bacterien geweest. Eerst een reis van jaren/eeuwen/millenia overleven op een stuk steen bij zo'n beetje 0 Kelvin, en vervolgens lekker schroeien bij binnenkomen van de dampkring, en dan nog de inslag... Dat zie ik hedendaagse bacterien niet doen... Hoe verklaren deze wetenschappers dat?
Er is geloof ik tijdens de maanreis op een onbemande voorganger bacteriën zijn teruggevonden van aarde die nog leefde. Bacteriën zijn extreme bikkels en leven overal. Ook in de diepste oceanen zonder daglicht, mbv zwavel. Dus dat is niet zo moeilijk te verklaren.
Of primitief leven is elders begonnen en hier terechtgekomen met bijvoorbeeld een meteoriet waarmee onze planeet werd 'bevrucht', of leven is op aarde begonnen en van hier in de ruimte terechtgekomen door een of andere grote inslag op onze planeet waarbij grote brokken ijs en gesteente naar buiten werden geslingerd.
Het lijkt mij dat leven zich toch enigszins hetzelfde ontwikkelt. Waarom moet het per se direct in verband staan met aards leven? Het kan toch ook losstaand van aards leven ontwikkelt hebben. Ik vind het niet meer dan logisch dat het op aards leven lijkt.

Devspace >>>
Slotje:::
Wat ben jij voor zeikerd?

Verwijderd

Maar ik denk dat het begrip 'Alien' een beetje fout wordt opgevat. Ik persoonlijk zal de laatste zijn die beweert dat leven alleen hier op aarde kan ontstaan, maar ik geloof dus niet in wezentjes met grote ogen die ongemerkt met hun scheepjes onze dampkring binnenkomen en experimenten op ons gaan doen. Ik geloof dus best in buitenaards leven, maar niet in Hollywood-type Aliens. Maar, om terug te komen op mijn vraag. Hoe verklaren die wetenschapers hoe die bacterien de reis en de inslag overleven...?

Verwijderd

Bewijs?? Er staat toch sterke aanwijzingen voor :?

Verwijderd

Apoc, ik begrijp je verhaal nog niet helemaal. Bacterien mogen dan bikkels zijn, het is ook leven, en heeft dus voedigsstoffen nodig, zij het zuurstof, zwavel of whatever. En dan nog de inslag. Zou het niet kunnen zijn dat die bacterien al dood waren voordat dat stuk steen uberhaupt begon met reizen door het heelal? Allicht dat je dan hun fossielen zal vinden, maar mooi dat ze niet in staat zijn elders leven te stichten... Ik blijf het maar een bijzonder verhaal vinden. Ik vind het oersoep verhaaltje iets geloofwaardiger.

• Defspace

Defspace

Administrator

Ash: Bacterien kunnen in een soort van winterslaap gaan. In deze toestand hebben ze echt niets nodig (misschien wat straling, maar dat is overal) en kunnen ze het echt miljarden jaren overleven.

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Zoiets was al eens eerder gevonden, bleken geen bacteriele fosielen te zijn...

Het zou wel kewl zijn als die dingen daar in de ruimterondvliegen...

Waarom schieten wij geen supersterke sondes met bacterien af de ruimte in?

SeeD the universe !!!

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Okee, ik ben geen bioloog, dus ik ben eventueel bereid om die winterslaap theorie te geloven, maar dan vind ik het nog steeds aannemelijker dat die bacterien al lang dood waren voordat die komeet op aarde landde. Als er nou eens een komeet met levende bacterien binnen kwam zeilen, dan praten we tenminste ergens over. Ik ben de link kwijt, maar ik heb wel eens ergens gelezen dat het mogelijk is om, met behulp van hoge spanningen (bliksem), in een bepaald mengsel (oersoep) organische materialen te creeeren. Vraag met niet naar de details, maar men schijnt het in experimenten te hebben aangetoond... Maar goed, das al bijna offtopic.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Dat is het Miller experiment, een vriend van mij heeft het ook uitgevoerd. Daarbij ontstaan er koolstofstructuren die beginnen te lijken op amynozuren ja. Zo kan het leven zijn ontstaan.:7

Er is idd al eerder beweerd dat er fosielen van bacterien in een meteoriet zaten. (door NASA) Dat bleken later gewoon restanten van gasbelletjes geweest te zijn. (via een gewone chemische weg dus).

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Defspace

Defspace

Administrator

Nou ash, ik ben het in ieder geval redelijk met je eens.
Wat ik mij nou afvraag is het volgende.
Die oudheid van die meteoriet wordt gemeten d.m.v stralings technieken. Op onze aarde kloppen deze stralingstechnieken wel redelijk nauwkeurig.
Ik vraag me af of je dat van een meteoriet die weet ik het hoe lang door de ruimte heeft gevlogen met weet ik het wat voor snelheid (denk aan relativiteitstheorie) en bloot is gesteld aan allerlei straling ook kan zeggen. En dat de leeftijd van die meteoriet misschien behoorlijk overschat is. ?

Verwijderd

Ja Defspace, daar zeg je zoiets, die techniek die jij noemt (volgens mij kijk je naar de halfwaarde tijd van C14 of zoiets :?), gaat voor zover ik weet uit van een nulpunt bij het ontstaan van de aarde. Dus lijkt me nogal suf om die techniek op kometen toe te passen.
Anyway, ik ga naar huis. Misschien kom ik later nog even langs...

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Een celachtige structuur en je hebt een mooie kans om in het wereldnieuws te komen als verder tamelijk anonieme wetenschapper ;)

Geef ons een duidelijke foto van die buitenaardse bacterieen, toon aan dat het om een meteoriet gaat en niet om een stuk aards gesteente, toon aan dat het levende dingetjes waren en geen geologische artefacten en ik ga er misschien een beetje in geloven, heren van de Nasa!
(ik ben de koude kernfusie en het anti-aids medicijn nog niet vergeten :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1