[tv-kijken op pc monitor] via videorecoder

Pagina: 1
Acties:

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 22:19
De situatie is al volgt:

Ik heb een oude 15 inch monitor en een videorecoder met scart out.

Kan ik aan de hand van een scart ==> monitor kabel beeld krijgen op deze oude monitor. Na de search waren er aantal topics hierover, maar nooit echt zonder goede oplossing.

En mocht dit lukken, zal het beeld op iets trekken? Of ga ik beter gewoon voor een Tuner kaartje in mijn pc?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

In principe is er wel zo'n kabel, zou je moeten proberen of t werkt! Je kunt de kabel bestellen bij Electronica Online. Moet je kijken ben TV en video kabels en jij moet dan "Scart naar 15 polige High Density female SubD konnektor. ( VGA )" hebben. Kosten: 0,3m is 4 euro, 2m is 6 euro.

• peter_the_hobbit
hé tnx. Ik ben wel van België, maar zal de plaatselijke electroboer even lastig vallen. Toch al leuk om te weten dat dit bestaat. ZOu het ook effectief deftig beeld geven, of moet ik er niet zoveel van verwachten.

Verwijderd

hmm dara heb ik een duur kastje voor moeten kopen...

• peter_the_hobbit
wat bedoel je met een duur kastje? Zo een tuner die dan het signaal kan doorsturen naar je monitor? Dat zou toch hetzelfde moeten werken als een videorecorder?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 10:44
Ik heb er niet zo lang nog naar gevraagd, en 't zit em in 't resolutie verschil, er zijn wel zulke kastjes voor, die zitten rond de 50 euro (eigenlijk voor ps en xbox, moet je zelf connector naar scart verbouwen) en er zijn nog duurdere van trust voor.. die zijn zo'n 150 euro... Ik wacht de DIY oplossing af :P

|>

Pagina: 1