Toon posts:

Zenith 12XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hele oude SLR camera van mijn vader gekregen ca. 25 jaar oud een Zenith 12XP incl. Helios 28 mm. lens en Helios 135 mm. lens (allebei geen zoomlenzen) is er iemand die hier nog onderdelen en/of objectieven voor heeft?

Verwijderd

Bij kringloopwinkels zie je nog wel eens zo'n Helios lens liggen, de optische kwaliteit schijnt vrij goed te zijn............

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:14
In de zelfde trant, ik heb hier nog een Olympus OM-2n liggen, met 2 Kiron lenzen, een 1 met de gegevens: 80-200 mm f/4.5 1:4 doorgestoken o (geen idee wat ze bedoelen) 55 :) en nog een lens van Kiron met 28-70 mm f/4 Macro 1:4 doorgestoken 62..

Is 't nog wat en kan ik nog filters e.d. krijgen?

|>

Verwijderd

Kwoot:
doorgestoken o (geen idee wat ze bedoelen) 55
[kwoot]

Wel eens van diameter gehoord (55millimeter, voluit maar)

PS, het gaat hier over de filterdraad

• simon
[quote]Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 18:46:
Kwoot:
Wel eens van diameter gehoord (55millimeter, voluit maar)

PS, het gaat hier over de filterdraad
doorsnede lijkt me sterk, de lens is echt geen 5.5 centimeter in doornede denk ik :P
Daarom twijfelde ik ook :)

|>

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[quote]Simon schreef op 16 april 2004 @ 19:31:
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 18:46:
Kwoot:

[...]

doorsnede lijkt me sterk, de lens is echt geen 5.5 centimeter in doornede denk ik :P
da's filtermaat als je er iets op wilt schroeven :) de 62mm zal ook een groter lensoppervlak aan de voorkant hebben dan de 55mm.

[ Voor 9% gewijzigd door HunterPro op 16-04-2004 20:14 ]

Verwijderd

[quote]Simon schreef op 16 april 2004 @ 19:31:
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 18:46:
Kwoot:

[...]

Kan niks anders zijn...........

Ps, ik had het niet over doorsnede

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 21:05 ]

• simon
[quote]Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 21:05:
Simon schreef op 16 april 2004 @ 19:31:

[...]

Kan niks anders zijn...........

Ps, ik had het niet over doorsnede
Nee, fout van mijn kant, sorry. Maar is dit nog wat, het maakt (imho) aardige pics, en ik wil er misschien iets meer mee, de 2e lens die ik heb, dus de vnid ik minder, de eerste, de 80-200 mm werkt erg lekker, en ik vind functies als de zoom lock erg handig, helaas geen pics :P

|>

Verwijderd

[quote]Simon schreef op 16 april 2004 @ 21:47:
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 21:05:

[...]

Nee, fout van mijn kant, sorry. Maar is dit nog wat, het maakt (imho) aardige pics, en ik wil er misschien iets meer mee, de 2e lens die ik heb, dus de vnid ik minder, de eerste, de 80-200 mm werkt erg lekker, en ik vind functies als de zoom lock erg handig, helaas geen pics :P
De foto's die je daarmee kan maken zijn stukken beter dan de doorsnee digitaal, alleen dat scannen is een crime............

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ik heb hier ook een Zenith 12XP liggen met een Helios 58mm lens. Ik ben hiermee al eens naar een fotospeciaalzaak gegaan, maar batterijtjes voor de lichtmeter worden (daar iig) niet meer verkocht, dus betekent dus op de gok foto's maken, ik heb er een nieuwe rolletje ingegooid bij wijze van experiment, maar die moet nog vol voor ik resultaat kan laten zien ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook idd met die van mij, ik heb nog wel een batterijtje kunnen vinden dus die werkt nog. Ik heb hem gisteravond op een statief gezet op balkon en gericht op een groepje sterren en toen 60 min. open laten staan. Ben benieuwd. Heb ik al een keer gedaan geeft een leuk effect je ziet dan de draaiing van de aarde in die sterren :)

• HunterPro
  • Niet online
60 minuten :? Wat voor film heb je daar dan wel niet voor gebruikt (evenals diafragma enzo) ? :)

Verwijderd

Topicstarter
ASA 200 Sluitertijd 60 min. diafragma op f/16.

• HunterPro
  • Niet online
hmm, dan onderschatte ik blijkbaar toch die f/16 :)
Pagina: 1