Toon posts:

[SQL Server] Vanuit Excel importeren met ASP *

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al enkele dagen te worstelen met volgend probleem;

Ik zou gegevens vanuit een Excel-file moeten importeren naar een SQL-Server database. Ik wil een tabel opvullen waarin alle gegevens van nieuwe users worden bijgehouden. (naam, voornaam, telefoonnummer,...) Zit ik met een reeds bestaande user in m'n Excel, dan moeten de gegevens gecontroleerd worden voor een eventuele update in de database.

Het importeren verloopt vlot tot ik aan een getal kom. Eerst had ik het probleem met een telefoonnummer. Hij wil dit niet in de recordset opnemen als dit een getal is. De format van het veld in de Excel-file aanpassen naar Text helpt niet als er een getal in het veld blijft staan. Gebruik ik in die tekst een spatie of één of ander letterteken, dan werkt het wel. Dat probleem was dus opgelost.

Maar nu moet ik een ID opnemen. Een getal dus. Maar hier kan ik geen spatie of één of andere letterteken aan toevoegen. Wat ik ook met de format doe in Excel, hij neemt het niet binnen. Ik kan het dus ook niet in de ASP-code converteren naar iets anders, want hij neemt het gewoon niet op in de recordset.

Het is dus iets in Excel. De cell-format veranderen naar Text helpt niet als er een getal in blijft staan. Kan er iemand mij met dit probleem helpen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Moet je dat eenmalig doen?

Dan zou ik m'n excel file saven naar een csv bestand, en dan in SQL Server mbhv een BULK INSERT statement die gegevens in m'n databank importeren.

https://fgheysels.github.io/

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

excel -> mySQL kan dat??
[rml][ MySQL] import txt met vaste waarde ipv komma gescheiden[/rml]

je moet de excel omzetten naar een csv en dat weer naar je mysql kopieren..
dan moet het als het goed is lukken ;) Als ik het zo lees

Wauw, een sig!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
outerspace schreef op 16 april 2004 @ 13:58:
excel -> mySQL kan dat??
[rml][ MySQL] import txt met vaste waarde ipv komma gescheiden[/rml]

je moet de excel omzetten naar een csv en dat weer naar je mysql kopieren..
dan moet het als het goed is lukken ;) Als ik het zo lees
mySQL != SQL Server

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet éénmalig. Het is een uitbreiding van een bestaande webapplicatie. Het is de bedoeling als ik bv. users uit een reeds bestaande database exporteer naar Excel, daar de gegevens wat kan bijwerken en dan via die uitbreiding die ik gemaakt heb de users naar SQL-server te importeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk een iets nuttigere uitleg gevonden denk ik. Het heeft blijkbaar iet met de intermixed values te maken in Excel.

Meer info: http://www.idude.net/exce...xcel_file_datasources.asp

M'n oplossing momenteel is de hele Excel-file te exporteren naar een tekstbestand en dan terug te importeren naar Excel en zien dat alles als Text wordt geimporteerd. Dan worden alle velden zeker als Text aanzien, ook de getallen.

Moest er iemand een betere workaround of oplossing vinden... Let me know! ;-)

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 15:05:
M'n oplossing momenteel is de hele Excel-file te exporteren naar een tekstbestand en dan terug te importeren naar Excel en zien dat alles als Text wordt geimporteerd. Dan worden alle velden zeker als Text aanzien, ook de getallen.

Moest er iemand een betere workaround of oplossing vinden... Let me know! ;-)
met welke versie van excel werk je:? xdml wordt afaik vanaf excel xp ondersteun, dus misschien een idee om je bestand vanuit je db in xml te genereren, te bewerken in excel, in xml op te slaan en daarna weer naar je database terug te pompen :? (met msxml van MS kun je redelijk eenvoudig door xmlbestanden heenlopen)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Excel 2002 SP2

Verwijderd

Excel 2002 = Excel Xp
Pagina: 1