[PHP?] Raar gedrag vorige/volgende knop browser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
Kom ik weer aan met mijn vreemde problemen :+

Mooie portal aant bouwen, sommigen weten er alles van, maar het probleem wat ik heb is een beetje vreemd en het irriteert mij en de gebruikers van m'n portal nogal.

De opbouw van m'n site is als volgt:

index.php ->
• $m = modulenaam, dit is een bestaande naam in de db en een bestaande map in de map modules
• $p = bij grotere pagina's geeft deze de subpagina aan in de betreffende modulemap, hier gaat het nogal fout.

Je krijgt dus URL's als http://mijnadres/portal/index.php?m=forum&p=view_topic

Als ik mijn forum dus bekijk bijvoorbeeld, heb je daar verschillende pagina's die ook weer worden aangeroepen met verschillende variabelen, maar browsers (IE, mozilla (firefox), etc...) zien alle pagina's die met dezelfde m=blaat beginnen als 1 pagina of iets dergelijks!

Als ik dus van index.php?m=frontpage naar index.php?m=forum&view_topic ga en daarna nog naar index.php?m=forum&p=view_posts en ik klik vanuit die laatste pagina op 'vorige' dan springt de browser terug naar de frontpage ipv de échte vorige pagina.

Heel irritant dit, en zit er al een hafljaar(!) mee te knoeien. Ik dacht eerst dat het aan het cachen lag van de pagina's misschien dus heb ik
code:
1
<meta http-equiv="Pragma" content="no-cache">
in de index.php gezet, maar dat mocht ook niet helpen.

Nu denk ik dus dat het probleem ligt bij PHP omdat deze ook dingen schijnt te cachen, daar is best wat over te vinden, net als enkele INI-opties die je in en uit kunt schakelen, maar aangezien ik daar op de server van m'n hostingprovider weinig aan kan doen, heb ik daar niets aan!

Hoe kan ik dit vreemde gedrag stoppen/rechtzetten zonder een heleboel code te hoeven herschrijven. Ik heb er namelijk ook al wel over gedacht om ipv een $m en een $p te gebruiken alles in $m te stoppen, maar daar gaat ontzettend veel tijd in zitten, maakt de zaak een stuk inefficienter, en wellicht ook nog onveiliger omdat ik op deze manier een heel goede controle heb over welke waarden variabelen mogen hebben en dergelijke.

Heeft iemand nog tips of ben ik gedoemd tot vele uren herschrijven? :'(

Nog een noot trouwens!
Ik heb ook een fotoboek welke zo word opgebouwd:
index.php?m=photos&path=padnaardefotos

Om de een of andere reden gaat het hier wel goed! Ik kan dan met de vorige en volgende knoppen gewoon door alle paden bladeren die ik al eerder opgevraagd heb.

Ik snap er niets van in ieder geval |:(

[ Voor 3% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-04-2004 23:13 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:37
misschien is een linkje een tip?? dan kunnen wij het ook even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer dit eens (van www.php.net/header):
code:
1
2
3
// HTTP/1.1
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);

of:
code:
1
2
// HTTP/1.0
header("Pragma: no-cache");

Misschien dat dat helpt? Als je zeker weet dat het in PHP zit (wat me sterk lijkt, maargoed), probeer dan eens een andere versie van PHP! Controleer dan ook eens of je APC (een extentie voor PHP) geinstalleerd hebt, want die zorgt voor caching van PHP-scripts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:47

Eelke Spaak

- Vlad -

Je hebt het eerst over URL's als "...&p=view_topic" maar daarna zeg je dat "...&view_topic" niet werkt.

Misschien ben je gewoon "p=" vergeten?

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, mijn eerste reactie als ik dit lees is dat er iets in je code niet goed gaat.
Er zijn veel meer scripters en programmeurs die werken zoals jij.
Dus op een pagina iets laten zien máár als er een extra variabele is gedeclareerd ( in jouw geval $p ) dan moet er iets anders weergegeven worden.

Nogmaals, ik denk dat er iets in je code misgaat, en dat heeft niets met cache of IE te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
Vladimir G. schreef op 17 april 2004 @ 17:34:
Je hebt het eerst over URL's als "...&p=view_topic" maar daarna zeg je dat "...&view_topic" niet werkt.

Misschien ben je gewoon "p=" vergeten?
Sorry voor de late reactie, heb ff een adempauze gehad in de ontwikkeling, dit is overigens een typefout geweest, links e.d. kloppen dus gewoon.
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 17:37:
Hm, mijn eerste reactie als ik dit lees is dat er iets in je code niet goed gaat.
Er zijn veel meer scripters en programmeurs die werken zoals jij.
Dus op een pagina iets laten zien máár als er een extra variabele is gedeclareerd ( in jouw geval $p ) dan moet er iets anders weergegeven worden.

Nogmaals, ik denk dat er iets in je code misgaat, en dat heeft niets met cache of IE te maken.
Hiervoor geldt dus eigenlijk hetzelfde, de links zijn zeker niet het probleem.
De pagina's worden goed weergegeven als ik erop klik, maar zogauw ik dan op de vorige knop van m'n browser klik gaat ie dus niet echt naar de vorige bezochte pagina, maar bijv. 4 pagina's verder terug. Gewoon omdat de 4 pagina's daarvoor allemaal uit dezelfde module zijn denk ik.
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 15:14:
Probeer dit eens (van www.php.net/header):
code:
1
2
3
// HTTP/1.1
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);

of:
code:
1
2
// HTTP/1.0
header("Pragma: no-cache");

Misschien dat dat helpt? Als je zeker weet dat het in PHP zit (wat me sterk lijkt, maargoed), probeer dan eens een andere versie van PHP! Controleer dan ook eens of je APC (een extentie voor PHP) geinstalleerd hebt, want die zorgt voor caching van PHP-scripts...
Dit ga ik in ieder geval even proberen. Een voorbeeld kan ik zogauw even niet geven. Zal er binnenkort een posten als ik er ondertussen niet uit kom. :)

[ Voor 27% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-04-2004 23:14 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
*kick*

Ben er ondertussen al achter dat het probleem aan de linkjes ligt die op de pagina staan! :|
Ik gebruik voor sommige links een location.replace en voor andere gewoon <a>. En daar zit het probleem, IE en Firefox zien een location.replace niet als een echt paginawijziging maar <a> uiteraard wel.
Hoe kan ik dit makkelijk wijzigen? Ik heb bijvoorbeeld tabelcellen met een onClick en die kan ik niet zomaar vervangen door een <a href=""> want daarmee kun je alleen teksten en objecten als hyperlink defineren.

Location.href gaat overigens ook niet werken omdat de Mozilla engine dat niet snapt.

Heb ik nou altijd als enige van die stomiteiten? :o |:(

Voorbeeld: http://stemosoft.mine.nu/propp/

[ Voor 15% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-04-2004 16:17 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
Bosmonster schreef op 20 april 2004 @ 16:11:
[...]

W&G zut dus..

Mozilla snapt location.href prima overigens ;)

location.href = 'nieuwelocatie.php';

let wel op case.. allemaal kleine letters dus..
Move naar W&G idd vergeten te vragen :)

Euhm, dit snap ik overigens niet, ik heb een function Goto gemaakt waarin ik een var url meegeeft. En als ik dan window.location.href = url; meegeef (of zonder window.) werkt deze niet. :?
Als ik het daarna vervangen door location.replace werkt het wel, maar werkt de vorige knop dus niet op die link. Je kunt dan niet terug naar de pagina waarop die link stond waar je op klikte.
Ik vermoed dat dat met href wel het geval is, maar om een of andere reden wil die niet werken hier :|

OMFG, ik houd m'n kop wel, ik gebruikte location.href(url) ipv location.href = url... :'(
Sorry, maareh, problem solved, vorige knop reageert nu normaal, whahahaha, eindelijk :D _/-\o_ Bedankt voor de hulp :) :>

[ Voor 17% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-04-2004 16:21 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1