Toon posts:

VPN met SSL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
we hebben hier een windows 2000 server
we werken hier met een citrix metaframe nu willen we voor thuiswerkers een vpn maken zodat ze via huis kunnen inloggen op het citrix metaframe maar dit moet natuurlijk beveiligd worden en NFuse willen we niet omdat dit wat trager gaat dan de ICA Client nu is de vraag of er een VPN met SSL beveiligd kan worden voor de thuiswerkers en als het kan hoe? misschien een site die ik over het hoofd heb gezien ik heb hier gezocht en ook op www.technet.com hier niks gevonden en google was al helemaal niks

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 08:56
openvpn.sf.net

werkt perfect, makkelijk, snel. Platforms: win32, linux, bsd, mac os x etc.

• nielsplus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 08:59
ik raad je aan om eens naar de cisco VPN concentrator te kijken.
Die krengen kunnen bijna alles aan.
Maar is wel moeilijk te configgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 13:14:
en NFuse willen we niet omdat dit wat trager gaat dan de ICA Client
Goh; dat zou toch niet uit mogen maken.
Mijn eerste reactie zou zijn om gebruik te maken van de (gratis voor sa users) Citrix Secure Gateway.
Dan hoef je aan de clientkant niks meer te doen, en het is toch bijna net zo veilig als een VPN.

Verwijderd

Topicstarter
NFuse is echt heel traag vandaar dat we een andere oplossing opzoeken
maar ik bekijk nu even die openvpn.sf.net ik hoop dat ik daar wat mee bereik anders hou ik me verder bezig met Safeword dat gaat via tokens ook wel erg handig

bedankt voor jullie hulp ik bekijk ze allemaal maar die citrix secure gateway dat zal niet gaan

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 09:55

Whizzer

Flappie!

nielsplus schreef op 16 april 2004 @ 13:20:
ik raad je aan om eens naar de cisco VPN concentrator te kijken.
Die krengen kunnen bijna alles aan.
Maar is wel moeilijk te configgen.
Moeilijk te configgen??? Kom op man! Een van de weinig Cisco apparaten met een fatsoenlijk web interface... Als je nu had gezegd "je kunt veel configgen" dan was ik het met je eens, maar moeilijk??? Het is gewoon Click 'n Go van Libero

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Pagina: 1