Toon posts:

installatieprobleem, linux wel win98 niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Al vele malen op het forum oplossingen gevonden , maar nu eens niet !
probleem: heb een laptop staan (P2 266mHz, siemens mobile510) Deze is van iemand die heeft geprobeerd een bios flash update te doen. Volgens hem ging er toen iets fout?? , of ik er eens naar wilde kijken. Bootdiskje erin, helaas pindakaas, wordt niet
naar gekeken. doet niks. ik denk, bios instelling, kijken, niks waar je iets kan instellen. Vervolgens HD eruit, aangesloten op m'n eigen pc, linux RH9 erop, HD'tje terug, en ja hoor werken. Alleen netwerkkaartje werdt niet herkend :( . Dan maar win 98se erop, zelfde methode , maar na HD terug te plaatsen, komt de volgende melding:"ongeldige diskette. Vervang diskette, en druk een toets" Niks dus!.. Manual gedownload, blijkt dat je als supervisor kan inloggen op de bios, en dan kun je veel meer wijzigen. Alleen, dat is niet meer mogelijk nu dankzij die verklootte biosupdate.

Iemand nog tips ideeen, om dit aan te pakken??

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat dat bios wel hotflashable zal zijn. Kijk ff op de site van Simens hoe zou ik zeggen...dan kun je weer een goed BIOS terugzetten.
Dat ie geen bootdisk ziet zal denk ik wel door LILO komen...die is nogal hardnekkig als je gewon een standaard w98 install wilt doen als er al linux op heeft gestaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:28

Wom

Veel Laptops maken gebruik van een Suspend-to-Disk-mogelijkheid. Dit is een stukje harde schijf wat bij de installatie gereserveerd wordt voor het wegschrijven van het geheugen bij te lage batterijspanning. Deze partitie heeft ongeveer de grote van uw interne geheugen + 20Mb. Normaal kunt u deze partitie niet zien of benaderen. Alleen Fdisk of een programma als Partion Magic kunnen deze partitie benaderen. Deze partitie is door onze Technische Dienst aangemaakt. U moet deze partitie niet aanpassen of wijzigen. De BIOS verwacht deze partitie op een bepaalde plaats, vindt hij deze niet dan schrijft de BIOS de gegevens weg over de gewone partitie waar uw gegevens staan, met als gevolg dat uw data verminkt raakt.
Als u uw interne geheugen uitbreidt, is het aan te raden om te controleren of de suspend-partitie groot genoeg is.
Dit kunt u doen met Fdisk.exe optie 4. De suspend-partitie is te herkennen als een NONDOS-partitie.
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie's

maar dan toch nog een . bios hot flashable, gaat dat meesteal niet onder een dos omgeving? zo ja, dan wordt het moeilijk, want ik zal dan toch eerst moeten opstarten
met een bootdiskette.