Ik zit met een dilemma, vanavond ga ik een tweedehands pc'tje erbij halen om te gebruiken als FTP server, nu heb ik in mijn huidige PC een S-ata 160gb harde schijf van Maxtor (diamondstar 9) en daarvan heb ik begin deze week een 2e besteld die ik gisteren binnenkreeg. deze wilde ik samen in raid gaan gebruiken voor wat extra snelheid,
In het systeem dat ik vandaag ga halen zitten echter 2 Quantum Atlas 4 18gb schijven aan een Adaptec SCSI 2940U2W adapter,. wat ik me nu afvraag.
!. Is het slimmer om mijn 2 160GB schijven in raid config te gebruiken om mijn eigen systeem te booten?
!. Of is het slimmer om die 2 scsi schijven aan te sluiten als bootschijven op mijn eigen systeem
Het gaat mij vooral om snelheid
zoals elke tweakert
In het systeem dat ik vandaag ga halen zitten echter 2 Quantum Atlas 4 18gb schijven aan een Adaptec SCSI 2940U2W adapter,. wat ik me nu afvraag.
!. Is het slimmer om mijn 2 160GB schijven in raid config te gebruiken om mijn eigen systeem te booten?
!. Of is het slimmer om die 2 scsi schijven aan te sluiten als bootschijven op mijn eigen systeem
Het gaat mij vooral om snelheid
I said I'd be back...