[Xerox]Printerkop reinigen

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Zoals de topictitel al een beetje aangeeft heb ik last van een verstopte kleurenprintkop en die wil ik reinigen. Het gaat om xerox M750 printer. Net drie kleurencartridges gekocht (de genoemde printer werkt met losse cartridges), maar er komt echt 0,0 uit.

Gelukkig zitten in een xerox M750 de printkoppen los en kan je ze dus zelf vervangen. Gezien dat in het waarschijnlijke geval toch nodig is, kan ik me dus nog even uitleven op de oude. Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van die dingen? Dagje in de ammoniak zetten ofzo? Ik heb geen idee of dat de kop beschadigd en of het helpt tegen de inkt.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het reanimeren van printerkoppen of zijn er ideeen voor een te gebruiken schoonmaakmiddel/methode?

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
ik heb ook de M750.
Ik heb de losse printerkop eerst een 15 minuten in heet water gezet.
dat water was toen al knap vies.
vervolgens onder de kraan gehouden om af te spoelen.
Dat gaf ook veel zooi.
maar nu gaat het weer als ene speer!

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
the noise schreef op 16 april 2004 @ 13:29:
ik heb ook de M750.
Ik heb de losse printerkop eerst een 15 minuten in heet water gezet.
dat water was toen al knap vies.
vervolgens onder de kraan gehouden om af te spoelen.
Dat gaf ook veel zooi.
maar nu gaat het weer als ene speer!
Ik kan me goed voorstellen dat het water daar erg vies van wordt. Doordat het niet doorstroomt ligt er bij mij gewoon vloeibare inkt op de, tja, hoe zeg je dat, inktinlaatsponsjes van de inktkop. Maar goed, bedankt voor tip. Heb je dan geen last van roestvorming o.i.d.? Hoe lang heb je het geheel laten drogen?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Reinigen in heet water is inderdaad de juiste manier.
Gebruik geen reinigingsmiddelen zoals ammoniak of wasbenzine. Als je de koppen met heet water en daarna afspoelen niet schoonkrijgt heb je helaas echt nieuwe nodig.

Ik neem aan dat je de reinigsprocedure van de machine voor verstopte koppen al geprobeerd hebt? (kun je in de printerdriver selecteren).

[ Voor 25% gewijzigd door Tony Vroon op 16-04-2004 13:54 ]

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Tony Vroon schreef op 16 april 2004 @ 13:48:
Reinigen in heet water is inderdaad de juiste manier.
Gebruik geen reinigingsmiddelen zoals ammoniak of wasbenzine. Als je de koppen met heet water en daarna afspoelen niet schoonkrijgt heb je helaas echt nieuwe nodig.

Ik neem aan dat je de reinigsprocedure van de machine voor verstopte koppen al geprobeerd hebt? (kun je in de printerdriver selecteren).
Ja, sorry, vergeten te vermelden, maar de reinigsprocedure is er al een paar keer overeen gegaan. Nou, dan krijgt die printerkop straks z'n eerste duikles.

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Ter afsluiting van dit topic wil ik even melden dat de actie geslaagd is. De kop heeft ongeveer 2 uur in een oude emmer met warm water gelegen en na een stuk of 5 printjes was alles weer goed. Het proberen waard dus.
Pagina: 1