Toon posts:

Windows 98 bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit de goede plaats is voor deze vraag.
Is er voor Windows 98 ook iets te installeren dat je verschillende bureaubladen kunt gebruiken?
Het is de bedoeling om een Windows2000 server die in Belgie staat te kunnen beheren via het bureaublad.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 12:25:
Ik weet niet of dit de goede plaats is voor deze vraag.
Is er voor Windows 98 ook iets te installeren dat je verschillende bureaubladen kunt gebruiken?
Het is de bedoeling om een Windows2000 server die in Belgie staat te kunnen beheren via het bureaublad.
Je bedoelt dus Remote Desktop? Ja, [google=remote desktop windows 98] moet wel wat kunnen vinden. ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het programma RemoteDesktop gedownload en geinstalleerd.
Volgens mij werkt het perfect. Alleen ik krijg geen verbinding met andere pc's of servers. Krijg iedere keer meldingen van : The client could not connect to the remote computer...... of The remote connection has timed out.......
wat doe ik verkeerd?

Verwijderd

Daar kunnen wij zo écht niets over zeggen. Dan moet je een compleet overzicht geven van hoe je netwerk eruit ziet, welke machines met welke instellingen waar staan en wat je precies aan het doen bent.

Verwijderd

omschrijf dan eerst eventjes wat je doet voor je die melding krijgt. Ik bedoel: met het verhaal van dat je het hebt geinstalleerd en dat dat goed gelukt is... daar zijn we hier harstikke blij mee! :) maar die foutmelding kunnen we weinig aan doen al krijgen we alleen de foutmelding ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat dit voldoende informatie is.

hoofdlocatie 1
1 mail server
1 Novell server IP 190.0.0.12
1 Red hat Linux 6.1 server
Domein is WORKGROUP

locatie 2
1 novell server

PC waar ik op werk heeft IP 190.0.0.100 subnet 255.255.0.0

Nu vul ik dus in :

Computer : 190.0.0.12
Username : G-J(deze user heeft alle benodigde rechten onder deze naam)
Password : ****************
Domain : WORKGROUP

Ik druk op enter en na een tijdje wachten verschijnt er de melding :
The Client could not connect to the remote computer..............etc

Nu doe ik hetzelfde alleen voor een werkstation

Computer : 190.0.0.102
Username : G-J
Password : ****************
Domain : WORKGROUP

Ik druk op enter en na een tijdje wachten verschijnt er de melding :
The remote connection has timed out. Please try again........etc

En als ik alleen het IP190.0.0.102 opgeef krijg ikweer de melding :
The remote connection has timed out. Please try again........etc

8)7

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:59
Ik neem aan dat jij ook in belgie zit? op hetzelfde netwerk? anders helpt het namelijk weinig om interne ipadressen in te vullen.

Zit je gewoon in het netwerk, moet je even kijken of je wel kan remoten naar windows 2000, want dat moet geloof ik wel aangezet worden en dan kan je eventueen ook nog account aanwijzen wat rechten heeft.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51
Is er voor Remote Desktop niet ook een server versie of hoe heet dat,
Je hebt naar mijn idee een client en een server versie nodig.
als ik het zo lees neem ik aan dat je alleen maar geinstalleerd hebt op je eigen pc. Dan zal het toch echt niet werken.
Met andere woorden moet je in belgie ook nog eens de andere versie installeren.
Ik hoop alleen dat het compatible is met andere versies van windows, maar dat lijkt me van wel.

Als je trouwens op de link aan de rechter kant had geklikt met de naam How to
Dan had je de volgende info kunnen lezen:
http://www.microsoft.com/...remotedesktop/default.asp
Het zijn 4 pagina's in totaal met uitgebreide uitleg over hoe je het in totaal in moet stellen.

Denk dat je dan wel verder komt.

Als ik het goed lees dan staat de server niet bij jou. Met andere woorden moet je zowiezo al het ipadress van het netwerk in België invullen om daar te kunnen kijken. En dat is zeker weten geen 190.x.x.x nummer. Dit is namelijk een vrij te gebruiken ip nummer De ranges staan hier in de faq.
Daarna moet je ook nog de router daar instellen dat je automatisch doorverwezen wordt naar die server wanneer je remote controlled.

[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 20-04-2004 09:45 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Is de server wel voldoende ingesteld/rechten vergeven om sowieso connectie te krijgen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Jij verwacht dus dat je zomaar op een NetWare-server (NetWare ja, Novell is de ontwikkelaar van het OS) kan inloggen zonder dat die enige vorm van een RDP-server draait? :o

Zie NielsOveres' reactie, die moet je voldoende op weg helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het doornemen, bedankt _/-\o_
Pagina: 1