Medetweakers,
Enige tijd geleden heb ik een soortgelijk item gestart; dit betrof de beste raidlevel voor Exchange 5.5 op een W2K server. De migratie van de Exchange server is inmiddels voorbij en heb ik tijd voor de volgende server: de Exact server.
Op dit moment is de configuratie als volgt:
- Compaq Proliant ML370, G1
- P3 op 667MHz
- 768MB intern geheugen
- Compaq Smart Array controller, type heb ik even niet
- 2x 9,1GB Mirror : Systemdisk
- 3x 9,1GB Raid 5 : Datadisk
Applicatie: Exact voor Windows, versie 3.72 op een Sql 7.0 Database. 40 users gelijktijdig in het systeem ingelogd.
Nu komt er een nieuwe server voor:
- HP Proliant ML370, G3
- P4 Xeon op 3.06GHz
- 1GB PC2100 ECC (is dit genoeg?)
- Smart Array 641 controller
- Schijven kom ik zo op...
Applicatie: Exact voor Windows, versie 3.72 op een Sql 7.0 Database
Nu mijn vraag, ik heb met mijn Exchange server gezien, dat de disk performance (en daarmee vanzelf de algehele performance van Exchange) stevig is toegenomen ten opzichte van de voorgaande Raid 5 situatie.
- Heeft het zin om voor de Exact server dezelfde opzet te gebruiken:
2x 18GB in een mirror als systemdisk
4x 36GB in een raid 1+0 als datadisk.
- Hoe werkt Exact / Sql 7 met de database, ook met transactielogs? Verstandig om deze op een apparte mirror te planten?
- Gaat de netwerkkaart (1x 100MB Full-duplex) een bottleneck vormen of is het verstandig er een 2e bij te zetten en teaming in te schakelen?
Als ik belangrijke info vergeten ben mijn excuus daarvoor. Vraag en schiet maar!
Enige tijd geleden heb ik een soortgelijk item gestart; dit betrof de beste raidlevel voor Exchange 5.5 op een W2K server. De migratie van de Exchange server is inmiddels voorbij en heb ik tijd voor de volgende server: de Exact server.
Op dit moment is de configuratie als volgt:
- Compaq Proliant ML370, G1
- P3 op 667MHz
- 768MB intern geheugen
- Compaq Smart Array controller, type heb ik even niet
- 2x 9,1GB Mirror : Systemdisk
- 3x 9,1GB Raid 5 : Datadisk
Applicatie: Exact voor Windows, versie 3.72 op een Sql 7.0 Database. 40 users gelijktijdig in het systeem ingelogd.
Nu komt er een nieuwe server voor:
- HP Proliant ML370, G3
- P4 Xeon op 3.06GHz
- 1GB PC2100 ECC (is dit genoeg?)
- Smart Array 641 controller
- Schijven kom ik zo op...
Applicatie: Exact voor Windows, versie 3.72 op een Sql 7.0 Database
Nu mijn vraag, ik heb met mijn Exchange server gezien, dat de disk performance (en daarmee vanzelf de algehele performance van Exchange) stevig is toegenomen ten opzichte van de voorgaande Raid 5 situatie.
- Heeft het zin om voor de Exact server dezelfde opzet te gebruiken:
2x 18GB in een mirror als systemdisk
4x 36GB in een raid 1+0 als datadisk.
- Hoe werkt Exact / Sql 7 met de database, ook met transactielogs? Verstandig om deze op een apparte mirror te planten?
- Gaat de netwerkkaart (1x 100MB Full-duplex) een bottleneck vormen of is het verstandig er een 2e bij te zetten en teaming in te schakelen?
Als ik belangrijke info vergeten ben mijn excuus daarvoor. Vraag en schiet maar!
640KB should be enough for everyone