[w2k] rechten kopieren via batch of andere tool?

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Wij gaan hier een groot aantal servers consolideren naar 1 centrale server. Alle data van elke server wordt via een tape backupt en teruggezet op de centrale server. Omdat ook de namen van de groepen in de ACL gewijzigd gaan worden doen we dus een restore zonder rechten. Daarna zetten we de rechten weer terug, maar dan met de nieuwe groepnamen. Dit is natuurlijk behoorlijk veel werk. Ik zoek dus een oplossing. Iets in de trand van een tool die van een directorystructuur de rechten in een bestand kan zetten. Daarna wil ik de namen van de groepen wijzigen, en deze nieuwe info weer gebruiken om de rechten op de nieuwe directories te zetten.
Tools als (x)calcs voldoen niet, omdat deze niet op een gestructureerde manier kunnen ex/importeren.

voorbeeld: (groep1 moet vervangen worden door groep2)
1) de export levert op : d:\test;domain\groep1:RWXD

2) dit wijzig ik naar: d:\test;domain\groep2:RWXD

3) dit kan ik dan importeren en de rechten worden gezet.

Weet iemand een tool die kan wat ik wil?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Niet te geloven: eerst uren zoeken, dan GoT gebruiken, en op het laatste moment zoek je nogmaals op Google en vind je .... FileAcl.
Deze tool kan een complete ACL structuur uitlezen en opslaan in batch formaat. Als je de groepnamen wijzigt, en de batch draait, wordt alles keurig teruggezet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

ik weet overigens zeker dat (x)cacls dit ook kan, het kost je alleen wat tijd aan scripten.