Toon posts:

geen dcc speedtouch en toch alle threads opgevolgd what next

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zoveelste bericht mbt tot het niet kunnen versturen via dcc. Ik heb vele adviezen uit de diverse threads opgevolgd maar ik krijg er een punthoofd van want het lukt natuurlijk niet. Ik hoop dat iemand mij kan aangeven wat ik verkeerd doe. eerst even de technische details:

1 pc met windows xp home, speedtouch 510i sw 4.2.3.0., firewall mcafee desktop staat echter uit tijdens het testen van dcc, ipadres van computer is 10.0.0.2, router is 10.0.0.138 en mijn internetadres is 80.126.125.52. mijn localhost heb ik vastgelegd bij xs4all en wordt correct door mirc weergegeven. het local ipadres in mirc is 80.126.125.52. DCC poort in mirc is 5004:5004 , defaultport is 6667

In de router heb ik deze 5004 poort geforward via de volgende opstelling:
Nr. 1, identd port 113 en werkt oke
Nr. 2, type temp, insideadres:10.0.0.2, outside adres: unspecified(dus gewoon op 0.0.0.0 gelaten), Port: tcp, state none, Inside port 5004, outside port 5004.

Zoals gezegd identd werkt prima, dcc resumen ook, maar een dcc verzenden dus niet. (ik test dit overigen door hem aan mijzelf te versturen)

wat staat er niet correct ingesteld?

Verwijderd

.

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat moet kunnen. De persoon aan wie ik de dcc's wil zenden kan dat namelijk wel.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, je kunt wel naar jezelf DCC-en, maar als je in mIRC (neem ik ff aan) als localhost jou externe IP ingesteld hebt (dat moet ook wil je 't met anderen werkend krijgen), dan moet jou router wel NAT Loopback ondersteunen. En grote kans dat je speedtouch dat niet doet.

edit:
Grote kans dat als je probeert naar iemand anders te sturen het wél werkt. Join anders irc://irci.tweakers.net/tweakers.net ff, kunnen we testen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 16-04-2004 12:04 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Osiris schreef op 16 april 2004 @ 12:03:
Ja, je kunt wel naar jezelf DCC-en, maar als je in mIRC (neem ik ff aan) als localhost jou externe IP ingesteld hebt (dat moet ook wil je 't met anderen werkend krijgen), dan moet jou router wel NAT Loopback ondersteunen. En grote kans dat je speedtouch dat niet doet.
Dat klopt, de Speedtouch 510 ondersteunt dat idd niet. :)

Signature

Verwijderd

.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
er staat in de router bij de ip adres table een loop ingesteld: Loop 127.0.0.1/8 type: auto translation:none. duss...?? het gaat er mij eigenlijk om of de genoemde instellingen correct zijn of dat ik iets verkeerd invoer?

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

DCC heeft meer dan 1 poort nodig, probeer eens 2 poorten te mappen, dan werkt het vermoedelijk wel.
Dan wel opvolgende poorten natuurlijk, dus 5004-5005 bijvoorbeeld en dat ook in Mirc vastleggen.

[ Voor 34% gewijzigd door Tijger op 16-04-2004 12:08 ]

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:21 ]

Verwijderd

Ik heb nooit problemen met DCC, geen aanpassingen hoeven maken. Maar ik heb dan ook een oude speedtouch.

In de 510i zit een firewall ingebouwd, welke met veel protocollen problemen geeft.

Je zou deze tijdelijk uit kunnen schakelen:
- Via telnet Firewalling uitschakelen [Ip] config firewall disabled (of off)
- De firewall flushen [Firewall] -> flush <enter>
- Saveall inkloppen en rebooten

Dan even DCC testen, ik zou de config van de 510i opslaan zodat je de settings snel weer terug op origineel hebt.

• Osiris
  • Niet online
Tijger schreef op 16 april 2004 @ 12:07:
DCC heeft meer dan 1 poort nodig, probeer eens 2 poorten te mappen, dan werkt het vermoedelijk wel.
Dan wel opvolgende poorten natuurlijk, dus 5004-5005 bijvoorbeeld en dat ook in Mirc vastleggen.
1 DCC heeft toch echt maar 1 poort nodig. 2 DCC's hebben idd 2 poorten nodig, maar da's logisch. :)
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 12:07:
er staat in de router bij de ip adres table een loop ingesteld: Loop 127.0.0.1/8 type: auto translation:none. duss...?? het gaat er mij eigenlijk om of de genoemde instellingen correct zijn of dat ik iets verkeerd invoer?
127.0.0.1 heeft na mijn weten verder niets met ditte te maken :) Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens, waarschijnlijk werkt het wel, ook al kun je 't zelf niet testen :)

Verwijderd

Topicstarter
okee dan ga ik eerst 5004 en 5005 aanmaken in de router en mirc. Klopt het dat je dan in de router kunt aangeven bij inside port 5004:5005 of moet je die 5005 op nieuw aanmaken?

Verwijderd

Topicstarter
osiris ik probeer via jou link in te komen maar dat lukt niet , unable to resolve server, is er een andere mogelijkheid?

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 12:19:
osiris ik probeer via jou link in te komen maar dat lukt niet , unable to resolve server, is er een andere mogelijkheid?
Sorry, typo, eerste moest natuurlijk irc.tweakers.net zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist met Osiris een dcc test gedaan en het WERKT, dus ik zit zes dagen al naar mijzelf te dcc-en terwijl dat niet mogelijk is. Hahahah snik. iedereen bedankt voor de ideen !!!
Pagina: 1