[XP] giveio.sys probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 14:35
Ik heb sinds een aantal dagen het probleem dat mijn pc niet meer wil starten. Ik krijg bij het laden van Windows gewoon het logo te zien maar na een tijdje tijdens het laden wordt het scherm zwart en kan ik niets doen. Windows start dus niet op.

Als ik in Safe Mode probeer op te starten blijft hij hangen bij het bestand WINDOWS\SYSTEM32\giveio.sys

Ik probeer nu van de cd de Recovery Console op te starten maar dat gaat ook niet helemaal vlekkeloos. Ik doe eerst F6 voor mijn S-ATA driver en bij het laden van de Recovery Console blijft er ongeveer een uur het volgende staan:
Examining 78160 MB Disk 0 at Id 0 on bus 0 on viasraid...

Ik heb het idee dat giveio.sys mist maar ik kan als de recovery console eindelijk opgestart is niet in de windows map komen ofzo om het bestand toe te voegen. Met dir krijg ik wel een listing te zien maar cd windows geeft een error dat het een ongeldige map is. Het probleem van die ongeldige map heb ik niet altijd geloof ik.

Het is in ieder geval allemaal erg vreemd.

Relevante Specs:
MSI K8T Neo moederbord
AMD Athlon 64 3000+
Maxtor 80Gb SATA schijf
VIA VT8237 chip waarvoor ik een driverdisk heb

Heeft iemand een idee hoe ik het probleem op moet lossen? Of het probleem bij de harddisk ligt wordt mij niet duidelijk. Windows heeft er duidelijk problemen mee, maar Linux doet het zonder enige problemen.
Ook lukt het MaxBlast niet om mijn S-ATA schijf te detecteren.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-03 19:44
Ik weet niet wat giveio.sys precies doet, ik weet wel dat SpeedFan dit bestand gebruikt. Misschien heb je er wat aan.

• Tux
C:\>cd windows
The path or file specified is not valid.
:/

Hij vraagt ook niet om een Administrator password ofzo.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens met een harddisk test tooltje (zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ) je harddisk te testen? :)

• Tux
MaxBlast kapt met laden met de meldingen:
Command or filename not recognized

Batch files nested too deeply
D:\>
D:\>
:/ :'(
Er rust een vloek op mijn computer krijg ik het idee

• elevator
  • Niet online

elevator

ehm? MaxBlast is dat niet gewoon een diskette waarvan je kan booten ofzo? (nog nooit gebruikt eigenlijk :P ) ?

• Tux
elevator schreef op 16 april 2004 @ 18:54:
ehm? MaxBlast is dat niet gewoon een diskette waarvan je kan booten ofzo? (nog nooit gebruikt eigenlijk :P ) ?
Ja, maar dan krijg ik dus gedonder :P

Ik probeer inmiddels windows opnieuw te installeren alleen doet het proces wat de hdd checkt er nogal lang over understatement :/

• elevator
  • Niet online

elevator

Mjah - maar als een tooltje als maxBlast er al niet door komt - dan ga je waarschijnlijk niet veel uithalen door Windows er opnieuw over te zetten ;)

• Tux
elevator schreef op 16 april 2004 @ 19:14:
Mjah - maar als een tooltje als maxBlast er al niet door komt - dan ga je waarschijnlijk niet veel uithalen door Windows er opnieuw over te zetten ;)
MaxBlast zegt niet dat hij de disk niet kan lezen ;) Er zit alleen een of andere bug in waardoor het programma niet goed in het geheugen geladen wordt :P

[edit]
Ik krijg nu het volgende probleem bij het installeren van windows:
[quote]
An error occured while Setup was updating partition information on:
78160 MB Disk 0 at Id 0 on bus 0 on viasraid .
Setup cannot continue. To quit Setup, press F3.

Ik begin onderhand toch echt het idee te krijgen dat er iets goed mis is met mijn schijf en ik denk dat ik morgen maar even een bezoekje ga brengen aan Informatique.
Is het trouwens aan te raden om eerst een format te doen voordat hij evt teruggebracht wordt. Of kan ik blind vertrouwen hebben dat ze niet in mijn data gaan zitten kijken :+

[ Voor 43% gewijzigd door Tux op 16-04-2004 19:43 ]

Pagina: 1