Toon posts:

[mandrake 9.1] inloggen op win 2003 domain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben met linux bezig en ik wil graag mijn mandrake 9.1 computer koppelen aan mijn windows 2003 server - domein

ik kan al wel gebruik maken van de internetverbinding die via winroute op de server gedeeld wordt.

Ik wil nu alleen nog inloggen op de server en daarop bladeren door de mappen en eventuele printers.

Samba 2.2.8 staat standaard al geinstalleerd, maar de configuratie lukt niet echt. Alle opties (en tutorials) hierin lijken over een linux server te gaan. Ik wil alleen maar een linux client op mijn windows domein dus...

Wie kan mij een duwtje in de goede richting geven?

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 11:52:
Hoi, ik ben met linux bezig en ik wil graag mijn mandrake 9.1 computer koppelen aan mijn windows 2003 server - domein

ik kan al wel gebruik maken van de internetverbinding die via winroute op de server gedeeld wordt.

Ik wil nu alleen nog inloggen op de server en daarop bladeren door de mappen en eventuele printers.

Samba 2.2.8 staat standaard al geinstalleerd, maar de configuratie lukt niet echt. Alle opties (en tutorials) hierin lijken over een linux server te gaan. Ik wil alleen maar een linux client op mijn windows domein dus...

Wie kan mij een duwtje in de goede richting geven?
Je heb samba niet nodig maar smbclient. Als je het grafisch wilt doen kan je LinNeighborhood proberen of Nautilsus (typ smb:/// op de locatieregel). Nautilus werkt alleen rampzalig voor grote netwerken (hier paar duizend computers).

Verwijderd

smbclient is een onderdeel van Samba. BTW ook met Konqueror kun je SMB shares benaderen (voor de mensen die alleen KDE hebben).

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Dan ik ook maar ff...

Xfce 4, de desktop waar ik helemaal maf van ben, kan het ook.
voor het geval dat..

http://xfsamba.sourceforge.net/

Afbeeldingslocatie: http://xfsamba.sourceforge.net/xfsamba4-beta-rc1.png

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
als ik:

smbclient //server2003/logs -U=frank

intik, vraagt ie om een password.

als ik dan mijn (met administrator-rechten) password intik, staat er:

session setup failed: NT_STATUS_LOGON_FAILURE

(logs is een map met volledige toegang voor iedereen, om dit even te testen)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand ooit een idee gehad? :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Samba 2.2.8 is misschien te oud, ws. eerder uitgebracht dan win2k3.

Probeer het eens met een 3.x-versie, volgens dit bericht moet dat echt gewoon werken...

By the way, in Konqueror kun je met smb://computer/sharenaam gewoon bij SMB-shares komen (maar als het met smbclient niet lukt dan zal het met konqueror om dezelfde reden niet werken).

[ Voor 30% gewijzigd door Wilke op 09-07-2004 14:19 ]

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar, weet je zeker dat je firewall de poorten van het SMB en NetBIOS protocol niet blocked (TCP poort 137, 138 en 139)?

Verwijderd

smbclient is een onderdeel van Samba. BTW ook met Konqueror kun je SMB shares benaderen (voor de mensen die alleen KDE hebben).
Heb je daarvoor geen lisa nodig?

Verwijderd

win 2003 werkt niet met samba 2 je moet perse samba 3 hebben die komt waarschijnlijk door nog meer encryptie van paswords in win 2003

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 12:31:
[...]

Heb je daarvoor geen lisa nodig?
nee heeft er niks mee te maken.
Pagina: 1